چاپ و نگهداری از عکسهای دیجیتالی ام

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام بر دوستان و اساتید عزیز
من دوست دارم عکسهای خانوادگی که طی این چند سال گرفته ام ام را چاپ کنم و توی آلبوم نگه دارم؛ آخه تا الان چندین بار بخاطر مشکلاتی مثل سوختن هارد و خراب شدن دی وی دی و… کلی عکسهای نابم از بین رفته.
تا الان برای چاپ عکسهام به مراکز چاپ عکس مراجعه میکردم اما خوب بعلت حجم بالای عکسهام فکر کنم این روش خیلی بصرفه نباشه
سوالی که دارم اینه که آیا پرینترهای خوب خونگی هستند که بتونن برای چاپ عکسها بهم کمک کنه؟! بخصوص اینکه میخوام موندگاری عکسها شبیه اون چیزی باشه که بیرون برام چاپ میزنن؛ البته با یه قیمت مناسب!
اصلا شما برا نگهداری بلند مدت از عکسهاتون چیکار میکنین؟!
برای چاپشون چطور؟! خودتون چاپ میکنین یا میدین بیرون؟!
لطفا راهنمایی بفرمایید

3 پاسخ

هم خدا و هم خرما … یا باید عکسهارو در سایزهای مورد نظر دسته بندی کنید و به لابراتوار مراجعه کنید یا چاپگر بخرید یا تلفیق هردو به این شکل که عکسهای با ارزش زیاد رو به لابراتوار چاپ عکس بدین و مابقی که دارای ارزش متوسط هستند رو در منزل و با چاپگر چاپ کنید . من باالشخصه از اپسون ال ۸۰۰ استفاده می کنم و قید تغیر رنگ جزیی در طول سالیان رو هم زدم چون اونقدر واسم حیاتی نیست. عکسهای حساس رو هم به لابراتوار میدم که البته فقط یه مورد انجام شد .

#1

ممنونم از راهنماییتون 
رفتم که یه ال ۸۰۰ بخرم 🙂
فقط از چه کاغذی استفاده می کنید؟ چون طبق تحقیقاتی که درباره این پرینتر کردم مثل اینکه روی کاغذ خیلی حساسه!! و به نوعی فقط روی یه سری از کاغذهای خاص اون کیفیت مطلوب رو میده
کاغذ شما چه مارکی هست؟ چند گرمی؟
 

#2

دیر پاسختون رو خوندم ببخشید . توصیه می کنم به یک اظهار نظر تصمیم نگیرید سعی کنید جوانب رو بسنجید چه بسا شما پرینتر خریدید و بعد از مدتی روی دستتان باد کرد ! بودند دوستانی که پرینتر خریدند و بعد از مدتی پشیمان شدند و فروختند و روش پول گذاشتند و رفتند لنز خریدند!؟ باید بسنجید بسته های کاغذها و تعداد چاپ و هزینه جوهر آیا ارزش دارد یا نه برای من خرید خوبی بود  و ازش پشیمان نیستم هر ۲ یا ۳ روز هم چک پرینت می گیرم تا هدها خشک نشوند . برای کاغذ من از tillco و vitron  در گرم ۲۷۰ استفاده می کنم که نتایج بسیار عالی به من می ده .

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان