چگونه برای عکاسی یک کوله پشتی مناسب تهیه کنیم؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

چند نکته ی ​ظریف در خرید کوله پشتی عکاسی:
اول اینکه دقت کنید جنس خارجی کوله، مشمایی نباشه و برزنت باشه. جنسهایی غیر از برزنت بیشتر نمایشی هستند.
جنس خوب به رنگ و لعاب اولویت داده بشه
کوله هایی انتخاب کنید که بند دور شکم داشته باشن.
​ اگرچه بنظر میاد همه ی کوله ها بند دور شکم رو دارن ولی مدلهای غیر حرفه ای هم دیده میشه که این بند رو ندارن!
بعضی کوله ها روی بند دور شکمشون جایی برای قرارگیری دوربین دارن. به این حالت که یک کفشک روی دوربین شما نصب میشه و اون کفشک میشینه روی بند. (البته من از این مدل کوله ها خودم ندیدم و فقط در موردش شنیدم)
معمولا پشت کوله ها، جایی که بدنه کوله روی کمر شما قرار میگیره، باید
​ از​ جنسی ​و مدلی​ باشه که شامل عرقگیر و یک پوشش داخلی ابری (اسفنج مانند) باشه.
خیلی عالیه که کوله ای انتخاب کنید که چرخ داشته باشه.
معمولا کوله هایی که چرخ دارن، یک دسته ی (ترولی) عصایی دارن که میتونید با اون، کوله رو روی زمین و با چرخاش بکشید. البته این دسته ها از حجم کوله شما کم میکنن و دقت کنید که توی کوله و بین محل قرارگیری دوربین و این دسته ها ارتباط مستقیم نباشه و حتما اسفنجی چیزی توی کوله بعنوان ضربه گیر وجود داشته باشه. البته من اگه به این مشکل بر بخورم، حتما چند تا از لباسامو بین دوربین و دسته قرار میدم.
یک حس شخصی بهم میگه که دسته ی (ترولی) تکی بهتر از دسته های دوتایی هست و از مدل های عصایی نباشه، بهتره و فقط یک مرحله ای باشه چون سابقه ی خراب شدن کیف های و ساکهای مسافرتی با یک دسته ی دو عصا رو زیاد داشتم.
رنگ کوله اصولا (طبق اصل دفع نور و حرارت) باید نقره ای باشه تا حرارت و نور رو دفع کنه ولی از اونجایی که من این رنگ رو مگر روی ساک های عکاسی با بنده فلزی ندیدم، رنگ کوله رو خودتون انتخاب کنید، ولی اگر کوله ای دیدین که تمام مشخصات مورد نیازتون رو داشت و رنگش نقره ای بود، شک نکنید برای خریدش
من به برند دقت نمیکنم. اگرچه تجربه نشون داده برند ها، سابقه ی بیشتری توی درنظر گرفتن نیازهای شما دارن ولی بهتره که شمل خودتون رو اسیر مارک و برند نکنید.
شکل کوله بهتره طوری باشه که تحریک کننده ی سایرین نباشه، مثلا عکس دوربین، نوشته های خاص و… تجربه نشون داده سایرین، نسبت به هنرمندان و بخصوص عکاسان، عکس العمل نشون میدن که میتونه باعث مزاحمت، گرفتن وقت و… بشه.
بعضی کوله ها یک زیپ توی بخش کناریشون دارن و دسترسی مستقیم به دوربین میدن. بدی این مدل ایه که اگه این زیپ رو فراموش کنید ببندین، دوربینتون خواهد افتاد
میریم داخل کوله
اکثر کوله ها محل قرارگیری لنز و تجهیزات و بدنه دوربین رو دارن. معمولا توی یک چیز دوخته ی اسفنجی هستن. این چیز که من بهش کیف یا کسی میگم، بهتره که لایه ی زیریشون ضربه گیر خوبی باشه.
بعضی از این کیس ها جدا میشه از کوله. من این مدل ها رو بیشتر میپسندم
این کیس ها بعضا یک تور دارن روشون که با زیپ بسته میشه و تجهیزات توی این کیس قرار میگیرن
زیپ خارجی کیس اگر ضد گرد و غبار باشه بهتره. 
جنس بیرونی کیس هم ضد آب باشه که خیلی خوبه ولی حتمل سعی کنید کوله هایی انتخاب کنید که ورود گرد و غبار به داخلشون سخت باشه. چون اگه ذرات ریز وارد شدن، دیگه خارج کردنشون خیلی سخت میشه.
جدیدا یک سری کاور دیدم که میتونید بخرید و کوله رو توش بذارید، بازهم از ورود گرد و غبار تا حد زیادی جلوگیری میکنه
اگر لپ تاپ حمل میکنید، حتما دقت کنید که کوله تون جای قرار دادن لپ تاپ رو داشته باشه و حتما جایی باشه که ضربه گیرهای خوبی داشته باشه
زیپ و پاکت های بیرونی هرچی بیشتر، بهتر
اگر کوله جایی برای قرارگیری سه پایه ی سبک و قابل حمل داشته باشه، گزینه ی خوبیه
دقت کنید بندهای کیف قابل تنظیم باشن. کوله ها چند تا بند میتونن داشته باشن. بندهای کمری، بند رو دوشی، بند دور شکم.
یه سری کوله ها روی کناره ها و جلوشون بند مخصوصی دوخته شده که انگشت هاتون رو میتونید توش گیر بدید. بهرحال ممکنه از هر مدلی که تا الان کوله رو حمل میکردید خسته بشید. این هم یک مدل گرفتنه کیفه…

​من این کیف رو به شما پیشنهاد میکنم که ببینید.
https://www.hama.com/00121827/hama-miami-camera-trolley-200-black-
a

1 پاسخ

من دارم یه جعبه ضد ضربه و ضد آب میسازم که جای بادی و دوتا لنز داشته باشه.
دو لایه آلومینیوم به قطر ۱٫۵ م.م که فاصله یک سانتی بینشون با فنر حفظ میشه.

#1

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان