کدام دوربین را بخرم؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام من بین خرید دوربین canon powershot sx530 و canon powershot sx 710 مردد هستم، به نظرتون کدوم رو بخرم؟ مبتدی هستم و کم کم میخوام عکاسی رو شروع کنم بیشترم برای مصرف خانوادگی و ثبت مناظر طبیعی میخوام ازش استفاده کنم

2 پاسخ

بنده به شما دوربین حرفه ای رو پیشنهاد می کنم حدود سه سال قبل من دقیقا در همون نقطه ای که شما ایستاده اید ایستاده بودم (می خواستم عکاسی رو شروع کنم)  گفتم بهتره یه دوربین حرفه ای دست دوم بخرم کمی گشتم اما چیز خوبی پیدا نکردم عجله کردم و یک دوربین fujifilm s4500 خریدم، مدتی استفاده کردم ولی بعدا خیلی زود پشیمون شدم که چرا این دوربین رو خریدم. 
ببینید دوربین های غیر حرفه‌ای (حالا هر دوربینی که می خواهد باشه) مهمترین خاصیت دوربین های حرفه ای یعنی تنظیم پذیری رو ندارند و این بزرگترین ایراد اون هاست. وقتی شما یک دوربین حرفه ای (هرچند قدیمی و ارزان) رو خریداری می کنید، می تونید با تنظیم درست به کیفیت فوق‌العاده بالایی دست پیدا کنید. اما دوربین ها کامپکت و… هرچقدر هم که قوی باشند نمی زارند تا شما از تمام قدرت اون ها استفاده کنید. 
پیشنهاد من به شمااینه که یا هزینه رو به یک میلیون تومان برسونید و یک دوربین حرفه ای سطح مبتدی مثل D3100 نیکون رو بخرید (هرچند که خیلی خیلی پیشنهاد می کنم تا کمی هم هزینه رو بالاتر ببرید و D3200 رو بخرید) و یا اینکه یک دوربین حرفه ای دست دوم مثل همین D3100 یا ۳۲۰۰ و یا مدل های دیگه از نیکون (یا حتی کنون) توی همین رنج قیمتی که مد نظر خودتان هست بخرید. 
در ضمن برای اطمینان از سالم بودن دوربین دست دوم می تونید (در تهران) اون رو به فروشگاه هایی مثل نورنگار ببرید تا اون رو براتون بررسی کنند تا خرید مطمئنی داشته باشید. (نورنگار رو با یه سرچ توی گوگل می تونید پیدا کنید)
 
موفق و حرفه ای باشید. 

#1

HamidFeizi سلام آقا حمید عزیز خیلی ممنونم از راهنمایی که کردید، با پیشنهاد شما یه دوربین nikon d5300 گرفتم، واقعا عکساش تو حالت اتومات عالیه، فقط برای یادگیری تنظیمات دستی به نظرتون از کجا و چطور شروع کنم؟ کتابی فیلمی چیزی هست که بشه ازش استفاده کرد؟

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان