کسایی که پرتره کار میکنن لطفا وارد بشن ..

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام .. ببخشید من یه سوال دارم واسه عکاسی پرتره از چهره اگه بخوام عکس کیفیت بالا و نور خوبی داشته باشه ( بیرون از استودیو ) برای عکاسی تو شب و روز مثلا تو خیابون یا جنگل یا دریا و … چه وسایلی نیاز من میشه ؟؟ به نظرتون باید فلاش پرتابل بگیرم حتما یا با فلاش اکسترنال هم میتونم کیفیت بالا داشته باشم ؟ سوالم در خصوص نوره و میدونم لنز و دوربین تاثیر داره اما میخوام راجب نور بدونم که از چی استفاده کنم برای چهره که کیفیت بالا داشته باشه ؟؟ پرتابل اکسترنال یا فلات ؟؟ کدومش مناسب تره .. سقف قیمتیم هم ۱ تا ۱ نیم میلیون

4 پاسخ

با این بودجه بنده پیشنهاد میکنم یک فلاش رو دوربینی (Hot Shoe) مناسب تهیه کنید. با استفاده بصورت off camera یعنی قرار دادن اون جایی غیر از روی دوربین و دسترسی به زوایای بیشتر برای نورپردازی، استفاده از شکل دهنده های نور و … قطعا میتونید نتایج شگفت انگیزی رو در فضای باز و یا داخلی بدست بیارید.

#1

ممنون بابت توضیحاتت ممکنه بیشتر توضیح بدی ؟ یعنی یک فلاش اکسترنال بخرم و اونو جایی غیر از روی دوربین قرار بدم ؟ یعنی چه جوری ؟
و اینکه غیر از فلاش اکسترنال باید شکل دهنده نور هم بگیرم ؟ شکل دهنده نور روی فلاش اکسترنال کار میکنه ؟

#2

بله، اغلب مدل های فلاش اکسترنال این قابلیت رو دارند که بصورت آف کمرا از طریق رادیوی داخلی و یا تریگر رادیویی سینک شده و مورد استفاده قرار بگیرن.
منظور از شکل دهنده نور، سافت باکس، چتر، دیفیوزر و امثال این موارد هست که به راحتی قابل اتصال به فلاش هستن.

#3

تو همین رنجی که گفتم کدوم فلش اکسترنال رو بخرم به دردم میخوره واسه پرتره ؟
در ضمن میشه در خصوص وصل کردنش هم یک توضیح بدید یعنی وقتی فلش رو مثلا از روی دوربین بردارم و یک جای دیگه بزارم سافت باکس باید روی همون فلش نصب بشه یا جای دیگه ؟

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان