کمک برای انتخاب لنز

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام خدمت شما بزرگواران و اساتید عزیز؛
بنده بعد از انتخاب کردن بدنه دوربین D5300 نیکون به دنبال لنز مناسب با توجه به نیازم هستم و بیشتر به عکاسی طبیعت علاقه دارم البته این علاقه میتونه هوسی بیش نباشه چون تا حالا کاری برای عکاسی انجام ندادم که ببینم عاشق این کارم یا نه؛ خلاصه بگم که
با توجه به تحقیقاتی که در اینترنت داشتم متوجه شدم همان لنز ۱۴۰-۱۸ برام کافیه (آماتور هستم) اما دیاف ضعیف این لنز و همینطور افت کیفیت اپتیک به دلیل زوم بالا و سنگینی باعث شد که به فکر لنز دیگه ای باشم که یکی از عزیزان بهم گفت لنزه سیگما ۱۷/۵۰mm F2.8 EX DC (OS)* HSM و یه لنزه پرتره ۵۰mm f 1/8 بگیری بهتره خواستم نظر شما عزیزان رو هم بدونم که آیا همون لنزه ۱۴۰-۱۸ خوبه یا شما نظر دیگه ای دارید؟؟
به نظرم مشورت کردن بیشتر کار بدی نیست پس ممنون میشم که شما عزیزان بهم کمک کنید تا انتخاب درستی داشته باشم. پیشاپش ازکمک شما عزیزان تشکر و قدر دانی میکنم
 
 
 

3 پاسخ

دوست عزیز، ۱۷-۵۰ سیگما و لنز ۵۰ اف ۱٫۸ از لنزهای بسیار ارزشمند هستن. باید ببینید برای کاربری شما ۱۸-۱۴۰ اولویت بیشتری داره با ۱۷-۵۰ و ۵۰مم؟
 
اگر مطمئنید که میخواید ادامه بدید خرید ۱۷-۵۰ و ۵۰مم منطقی تره. اگر هنوز تکلیفتون مشخص نیست ۱۸-۱۴۰
چون فروش سیگما بصورت دست دوم اندکی مشکل خواهد بود.

#1

سلام ببینید من هم لنز ۱۸-۱۴۰ رو دارم واقعا لنز خیلی خوب و راحتیه همه فواصل کانونی رو داره کیفیت خوبی داره سرعت فوکوس خوبی داره (ولی مشکل بسته بودن دیافراگم رو هم داره) ببینید برای شما که آماتور هستید این لنز لنز بسیار بهتری (برای شروع) نسبت به لنز ۵۰mm f 1.8 هست (از لنز SIGMA اطلاعی ندارم) چرا که همونطور که گفتم فواصل کانونی بسیار بالایی رو جواب میده به همین دلیل به سبک های متنوع تری هم می تونید بپردازید و اگر هم به سبک دیگه ای علاقه داشتید می تونید با همین لنز اون رو شروع کنید. 
نکته دیگه ای که وجود داره اینه که شما همیشه به یک لنز همه کاره نیاز خواهید داشت و این لنز می تونه همین کار رو هم براتون انجام بده (که ۵۰ میلیمتر نمی تونه) ولی به شخصه نظرم اینه هر دو این لنز هارو خریداری کنید (خودم هم می خواهم همین کار رو انجام بدم)
 
با تشکر از شما.
 
 

#2

از دوستان عزیز بابت راهنمایی متشکرم

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان