کیفیت و شارپنس لنز نیکون ۱۸-۱۰۵

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام.
امروز یک لنز نیکون ۱۸-۱۰۵ برای دوربین D3300 گرفتم لنز قبلی ۱۸-۱۴۰ به کلی منو ناامید کرد، دوستان نظرتون راجب این لنز چیه؟ اگه تجربه ای نسبت به این لنز دارید منو راهنمایی کنید. با تشکر

3 پاسخ

سلام به شما دوست گرامی.
ایکاش دیگه این لنز رو نمی خریدید. این دوتا لنز جزء لنزهای زوم نرمال هستند و البته خیلی هم خوبن. کاش بیشتر توضیح میدادید مشکل اصلی شما با لنز چیه، عکس هاش تار میوفته یا هر مشکل دیگه. هرچند بعضی از سایت های معتبر کیفیت ۱۰۵-۱۸ رو بهتر میدونند اما به هر حال تفاوت انقدر نیست که داشتن دوتاشون خیلی تاثیر ایجاد کنه. من با دوتا کار کردم و از دوتا راضی هستم. خودم ۱۰۵-۱۸ دارم. 

#1

مشکلم باهاش این بود که وقتی از یک منظره عکس میگرفتم فاصله دور اصلا شارپ نبود حتی با دیاف بسته با سه پایه، عکساش زیاد شارپ نبودن ولی احساس مسکنم‌این ۱۸-۱۰۵ خیلی بهتره.

#2

اگر بدنه سری ۵۰۰۰ به بالا باشه (که قدرت فوکوس بالاتری دارن)لنز ۱۸-۱۴۰ منطقی تره
ولی برای سری های پایین تر ۱۸-۱۰۵ (به خاطر گروههای اپتیکی کمتر) بهتره و خطای فکوس کمتری داره
در ضمن بوکه های۱۸-۱۰۵ به خاطر دیافراگم گردش قشنگ تره ولی از نظر شارپنس (توی فوکال های برابر) میشه گفت تقریبا با ۱۸-۱۴۰ برابره

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان