بایگانی بر حسب عکس‌کاوی

در بخش عکس‌کاوی لنزک، داستان پشت عکس ها و چگونگی گرفته شدن آن ها را از زبان عکاس می خوانید.

نحوه ترکیب بندی عکس های سیاه و سفید خیره کننده

عکس های سیاه و سفید خیره کننده در دو مرحله ایجاد می شوند. مرحله دوم پس پردازش است، و بسیار مهم می باشد. اما قبل از این که به آن مرحله برسید، باید یاد بگیرید که چطور عکس ها را در حالت سیاه و سفید ببینید و ترکیب بندی کنید. این کار درست به اندازه ویرایش مهم است – مهم نیست که شما در کار با لایت روم یا فتوشاپ چقدر خلاق یا باهوش هستید، اگر تصویر خوب ترکیب بندی نشود، یا سوژه برای عکاسی سیاه و سفید مناسب نباشد، آن وقت برای تبدیل مناسب و معقول عکس به حالت تک رنگ دچار مشکل می شوید، چه برسد به یک تبدیل عالی و بی نقص. من فکر کردم برای شما جالب خواهد بود که به برخی از عکس های سیاه و سفید مورد علاقه من و داستان پشت آن ها نگاهی بیاندازید و بیاموزید که چرا آنها از نظر ترکیب بندی خوب هستند.

ادامه مطلب

نحوه عکاسی از کهکشان راه شیری در بالای یک طوفان رعد و برق

من قبلا از ستاره ها در بالای طوفان های رعد و برق در دوردست عکس گرفته ام، اما هیچ وقت تصور نمی کردم که بتوانم از کهکشان راه شیری در بالای یک طوفان همراه با رعد و برق نزدیک عکاسی کنم. در حالیکه من در چهارم ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ در شرق مونتانا به دنبال طوفان بودم، دقیقا این اتفاق افتاد.

ادامه مطلب

عکس‌کاوی #۱۶: دست های مادربزرگ

نیما زادشیر: «من هیچ وقت توجه زیادی به دست های یک پیرزن نکرده بودم تا اینکه دست های مادربزرگم توجه ام را جلب کرد، دستهای پوشیده از چروک. بعد پشیمان شدم که چرا این چروک های سرشار از خاطره را تا کنون به تصویر نکشیده ام. جالبه که چطور یک چیز معمولی که هر روز به سادگی از کنارش رد می شویم، اگر درست نگاهش کنیم، می تواند یکباره برایمان مقدس شود».

ادامه مطلب

شهرزاد اکرمی: داستان پشت عکس ها

در این مطلب لنزک خانم شهرزاد اکرمی، شری اکرمی (Sherry Akrami)، عکاس و فتومونتاژکار ساکن تهران داستان پشت ۳ تا از فتومونتاژ هایشان را با ما به اشتراک گذاشته است. شری از صحنه هایی که برای فتومونتاژ و دستکاری عکس ها (photo manipulation) در فتوشاپ نیاز دارد عکاسی می کند و بر این باور است که یک فتومونتاژکار باید عکاس باشد، نه الزاما عکاس حرفه اى.

ادامه مطلب

سوژه های عکاسی: در انتظار کشف شدن توسط هنرمند

محمدرضا معصومی: «در دوره فعالیت هنری هر فردی، آثاری وجود دارد که بیشتر از هر چیزی به درون خالق اثر تعلق دارد. این عکس را سال ۸۸ گرفتم. تصویری که دو سه سال بود هر روز می دیدم، ولی به پتانسیل عکس شدنش پی نبرده بودم». در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا ببینیم «نگاه عکاس» چقدر در خلاقیت و موفقیت یک عکس تاثیر گذار است.

ادامه مطلب