بایگانی بر حسب مقدماتی

اگر در حین خواندن مطالب با سوالی رو به رو شدید آن را در بخش «پرسش و پاسخ» لنزک مطرح نمایید.

خطوط زیبایی در ترکیب بندی عکاسی

خطوط زیبایی یا (LINE OF BEAUTY) چیست؟ نظریه ای است که ویلیام هوگارت نقاش و زیبایی شناس قرن هفده میلادی در کتاب تحلیل زیبایی مطرح کرد. هوگارت دریافته بود که برخی از خطوط احساس خوشایندی در تصاویر منتقل می کنند. در ادامه این مطلب لنزک درباره خطوط زیبایی در ترکیب بندی عکاسی بیشتر می آموزید.

ادامه مطلب

نکات گرفتن عکس های بهتر – قسمت آخر

سعی نکنید المان های زیادی را در تصویر خود جمع کنید؛ چون در نهایت تصویر شلوغ خواهد شد. اگر فقط یک یا دو نقطه جذابیت در عکس های خود جای دهید، مخاطب شما در مورد این که به کجا یا به چه چیزی باید نگاه کند، گیج نخواهد شد.

ادامه مطلب

نکات گرفتن عکس های بهتر – قسمت دوم

عکاس هدر فاکنر می گوید: «حضور داشته باشید. این به معنای برقراری تماس چشمی، تعامل، و گوش دادن به سوژه است. دوربین را از روی چشم هایتان پایین بیاورید و انسان باشید. دوربین را برای گرفتن یک عکس تعیین کننده بالا ببرید. اما به یاد داشته باشید که دوباره آن را پایین بیاورید تا سوژه خود را بررسی کنید، مثل وقتی که برای نفس کشیدن از آب بیرون می آیید.»

ادامه مطلب

نکات گرفتن عکس های بهتر – قسمت اول

سال ها پیش، زمانی که من یک دانشجوی خیال پرداز بودم، از هر عکاسی که به او برمی خوردم این سوال را می پرسیدم: «چطور عکس های بهتری بگیرم؟» من بسیار خوش شانس بودم که عکاسان بااستعداد و سخاوتمند زیادی مرا زیر پر و بال خود گرفتند تا راه را به من نشان دهند. بدون توصیه های ارزشمند آنها، به هیچ وجه نمی توانستم به عکاسی که امروز هستم، تبدیل شوم. از قضا، اولین سوالی که اکنون به عنوان یک تهیه کننده از من پرسیده می شود نیز همین است که «چطور عکس های بهتری بگیرم؟». در این مطلب تعدادی از نکات مهم که فکر می کنم کمک می کنند تا عکس های بهتری بگیرید را با شما به اشتراک می گذارم.

ادامه مطلب

چگونه در شرایط کم نور مثل شب عکس های ورزشی با کیفیتی بگیریم

عکاس ورزشی حرفه ای پاول رادرفورد توصیه های ارزشمندی را در مورد نحوه ثبت عکس های ورزشی با سرعت بالا در شرایط کم نور به اشتراک می گذارد. منظور ما از شرایط کم نور، عکاسی از بازی های فوتبال شبانه، بسکتبال داخل سالن و… است. رادفورد در این مطلب کوتاه، چند نکته و تنظیمات دوربین مناسب برای عکاسی ورزشی در نور کم را با شما عزیزان به اشتراک می گذارد.

ادامه مطلب