درخواست راهنمایی خرید دوربین خانگی از اساتید

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام به همه دوستان و اساتید و با تجربه های سایت
الان که این پیامو میفرستم واقعا دیگه سر چند راهی هستم و نمیدونم چه کار کنم .
من کاربر حرف ای و متخصص عکاسی نیستم. یه دوربین میخواستم برای عکس های خانوادگی و داخل منزل و یا سفر و بیرون و ثبت منظره  و …
میخواستم کیفیت عکس ها عالی باشه و از این دوربین های موبایلی که هست خوب بهتر باسه خیلی وگرتنه که دوربین هست
میخواستم عکس ها رو چاپ کنم و پرینتز چاپ عکس دنبالش هستم بگیرم و میخوام کیفیتش خوب باشه
دنبال این پرینتر های ۶ رنگ اپسون هستم l805
یعنی گفتم عکس ها میخوام باکیفیت باشه و خیلی خوب باشن
و در کنار این فیلم هم بشه باکیفیت خیلی خوب و باکیفیت تهیه کرد
شارز دهیش خوب باشه و ازون مهم تر اینکه کیفیت عکس در نور منزل و چراغ خونه و بیرون و تاریکی و … همه جا فوق العاده باشه نه نویزی و بیکیفیت و بد که ارزش چاپم نداشته باشه
 
دنیا رو زیر و رو کردم
نمیدونم دوربین کامپکت هایی مثل موارد زیر مثلا به درد فردی مثل من میخوره یا گزینه های بعدیش که dslr هستن مثلا
مثلا rx100 که قیمتش ۱ میلیون و خورده ای هست . نمیدونم نسل دومش چه قدره قیمتش . نسل سومش که ۳ تومن هم بیشتره خیلی گرونه برام . بازم نمیدونم.
یا مثلا g1x کنون . یا مثلا g7x کنون .
یا مثلا dsc-hx90v کنون
یا مثلا فوجی xq2
یعنی گزینه های کامپکتی مثل بالایی ها برای کاربری مثل من خوبه ؟ 
اگه بله و این ها رو پیشنهاد میکنین بین این گزینه ها میشه یه بررسی بفرمایین و ویژگی و مزایا و معایبشونو برام بگین.
یا پیشنهاد دیگه اگه دارین . به خدا ممنونتون میشم
 
یا اینکه مثلا دوربینایی مثل d3300 , d5500 d1000 و ….
یا eos های کنون که dslr هستن برای کاربری مثل من که عکاس نیست و حرفه ای نیست و برای عکس های باکیفیت منظره و سفر و … میخواد رو پیشنهاد میدید
 
ممنون همتونم
میام این صفحه رو میخونم شاید اینجوری از کمک شما به نتیجه برسم
در مورد پرینتره هم نظر داشتین بفرمایین
برا استفاده خونگی میخوام

40 پاسخ

اکانت هم ساختم که بتونم با شما دوستان بعد صحبت کنم. بینهایت ممنونتونم

#1

دوست عزیز دوربین های کامپکت سنسورشون نسبت به dslr خیلی کوچیکتره، پس کیفیتش ذاتا از dslr کمتر و نویزش بیشتر خواهد بود.
برای رسیدن به حداکثر کیفیت شما باید dslr تهیه کنی، البته اگه لنز باکیفیت هم روی بدنه نصب نکنی، انتظار خیلی عالی هم نداشته باش، چون لنز مهمترین پارامتر کیفیت تصویره. دوربین های dslr هم به دو قسمت کراپ و فول فریم تقسیم میشن، فول فریم ها هم بدلیل بزرگتر بودن سنسورش، کیفیت بالاتر و بدلیل بزرگتر بودن پیکسل هاش، نویز کمتری دارن.
و در نهایت اگه دوربین و لنز خوبی تهیه کردید، علم استفاده از تجهیزاتت رو نداشته باشی، گوشیت بهتر از دوربینت عکس میگیره.

#2

سلام اقا پویا
ممنون از شما
بله حرف های شما همه متین و درست هست
ولی من یه کاربر عادی هستم. علم و تخصص عکاس حرفه ای رو ندارم.
اما یه کاربر که تخصص حرفه ای عکاسی نداره برای عکس باکیفیت و خوب از منظره و سفر و عکس خانگی در شرایط نوری مختلف نور خونه و یا شب و یا بیرون و جنگل و دریا و جاده و شب و روز اگه بخواد برا استفاده خونگیش عکس های باکیفیت و خوبی داشته باشه که ارزش پرینت و چاپ هم داشته باشن چیکار باید بکنه
من تنظیمات حرفه ای دوربین ها رو نمیدونم و بلد نیستم.
شنیدم بعضی دوربین های کامپکت حرفه ای از سنسور بزرگ برخوردارن و پابه پای dslr هستن
اونایی که بالا نوشتم انگاری همشون ازونا باید باشن .
ایا دوربین کامپکت کیفیت قابل قبول و خوب مییده بهم ؟ اونایی که بالا نوشتم
و ظاهرا کار باهاش برا کاربر غیر تخصصی راحت تره
من حقیقتش دنبال یه دوربینم کیفیت عکس عالی داشته باشه
هم بتونم منظره عکس های زیبا بگیرم و ترجیحا بشه منظره رو وسیع و دورنما هم در جای مورد نیاز گرفت
هم اینکه کیفیتش در نور کم هم عالی باشه
هم اینکه کار باهاش راحت باشه . میخوام یه دوربین باکیفیت خوب بگیرم که تا چندین سال فیلم و عکس برا استفاده تفریحی و چاپ عکس و عکس های منظره و خونگی رو برام جواب بده
و نمیخوام هر روز هزینه زیاد برا لنز های مختلف بکنم
فکر کنم برای این مورد با چیزایی که خوندم استفاده از دوربین کامپکت حرفه ای مناسب باید باشه
و بشه ازش کیفیت عالی در حد dslr رو انتظار داشت
 
الان مثلا lx100 سونی ورژن ۴ و ۵ ش اومده که قیمتش ۳  ۴ میلیونه.
من در اون حد که ندارم هزینه کنم .
نمیدونم بین اونایی که نوشتم ایا دوربینی هست که برای من مفید باشه و عالی باشه برا استفاده من
یا اینکه باید برم سمت dslr سنگین و بزرگ و نیازمند لنز های مختلف و ….
ممنونتونم
چون برا استفاده من اگه دوربین قابل حمل تر باشه بهتاره
 
مرسی ازتون

#3

سلام بر اقا نوید عزیز
خداقوت برای این همه تایپ
کیفیت عکس یه چیز مطلق نیست که صرفا با خریدن دوربین از یک برند خاص,قابل انجام باشه
همونطور که آقا پویا گفتند:باید علم استفاده از دوربین رو داشته باشید وگرنه که باید با کیفیت عکس خداحافظی کنید
در ضمن نگرشی که شما در ذهن دارید ,شدنی نیست.(کیفیت بالا!,قیمت پایین,دوربینی بدون نیاز به لنزهای مختلف,کیفیت عالی در نور کم,پوشش منظره از واید تا تله,بدون نویز,قابلیت فیلمبرداری عالی و…)
بیشتر در مورد عکاسی مطالعه کنید تا بهتر بتونید تصمیم گیری کنید
موفق باشید

#4

سلام به شما
یعنی یک نفر برای ثبت عکس های خاطره و عکس های منظره سفر و یا عکس های مناسبت های داخل خانولادگی حتما باید متخصص و استاد علم عکاسی باشه و …؟
من نمیخوام عکس هام رو در جشنواره عکس شرکت بدم
فقط میخوام عکس هایی که الان با گوشی های موبایل میگیرم ولی به نظر خودم به دلیل کیفیت پایین تر دوربیشون ضعیف تر هست و شاید بعضا ارزش چاپ نداشته باشن رو با یه دوربینی بگیرم که کار باهاش راحت تر باشه و تنظیمات سهل داشته باشه
اما کیفیت عکس خوب باشه و در شرایط نوری کم و شرایط مختلف هم عکس های خوب و با کیفیتی ثبت کنه
ترجیحا در عکس هایی که منظره هست این امکانو اگه داشته باشه که میدان دید بیشتری داشته باشه هم عالیه
مرسی

#5

من با مطالبی که خوندم احساسم اینه اگه یه دوربین کامپکت پیشرفته بگیرم تنظیمات و کار باهاش راحت تره.
در ثانی قابل حمل تره و خیلی بیشتر میشه همراهش داشت همیشه نسبت به dslr بزرگ .
ثالثا فیلم برداری هم باهاش شاید راحت تر باشه . کامپکت های معمولی نمیگم که میگن گوشی های جدید جایگزینشون شدن.
منظورم کامپکت هایی هست با سنسور های بزرگ تر .
مثلا اینایی که نوشتم نظرتون چی هیت؟
SONY RX 100  همون نسل اولش و یا نسل دومش اگه مناسب باشه قیمتش و برتری داره زیاد بر این
G1X کنن یا G7X کنن . مثلا خوندم جی۱ ایکس سنسور ۱٫۵ اینچ داره و در حد DSLR ها هست حدودا.
البته نمیدونم نظر شما بین G7X و G1X چیه . اگه بین این ۲ دوربین و RX100 سونی هم برام نظرتون و تحلیل کنین ممنونتون میشم.
یه دنیا سپاس

#6

من متوجه شدم که شما درک درست و کافی ای از عکاسی ندارید، به بخشی از متن های خودتون توجه کنید:
هم بتونم منظره عکس های زیبا بگیرم و ترجیحا بشه منظره رو وسیع: اینجا نیاز به فاصله کانونی کم یا همان لنز واید دارید.
دورنما هم در جای مورد نیاز گرفت: اینجا نیاز به لنز تله دارید
هم اینکه کیفیتش در نور کم هم عالی باشه: اینجا نیاز به لنزهای سریع (دیافراگم های باز) دارید.
هم اینکه کار باهاش راحت باشه: واقعا نداریم.
میفرمایید کاربر حرفه ای نیستم اما خواهان ثبت تصاویر حرفه ای با کیفیت میباشم، اگر اینطور بود که عبارت “عکاس” رو باید حذف کنن از لغت نامه. کاربر معمولی، عکس های معلومی ثبت میکنه، بالاخره یه فرقی بین کاربر معمولی و عکاس وجود داره دیگه.
بعدشم، عکس خوب رو در وحله اول عکاس میگیره، بعد دوربینش، لطفاً به این جمله فکر کنید، داره میگه بهترین تجهیزات هم داشته باشی، علم استفاده رو ندونی، نمیتونی عکس خوبی ثبت کنی. دوربین های گوشی هم تنظیمات دارن الان، شما از دوربین ها بعد انتظار سهولت تام رو دارید؟! احتمال پیدا کردن همچین دوربینی با همچین شرایطی که فرمودید، با احتمال پیدا کردن موجودی به نام “شتر گاو پلنگ” یکسان هست.
در ادامه فرمودید کامپکت حرفه ای… خب کامپکت های حرفه ای هم قابلیت تعویض لنز دارند، این یعنی اینکه باز باید درگیر لنزها بشید. 
همچنین فرمودید کامپکت میخوام چون سبکتره، باید به عرضتان برسونم که اگه کامپکتی پیدا کردید که هم گستره الترا واید داره و هم تله، باید بهتون بگم که خیلی لنز این کامپکت باید سنگین باشه، دوستان عکاس قشنگ درک میکنن دلیل این سنگینی رو.
سخن آخر: حتی اگه با گوشی هم بخواید عکاسی کنید حتما دوستانتون بهتون پیشنهاد کردن که در حالت دستی عکاسی کنید، نه در حالت اتوماتیک، پس عکس خوب حاصل این فرمول هست:
اطلاعات عکاس+لنز+دوربین= عکس عالی
اگه موارد بالا رو نداشتید، باز هم قادر به عکس گرفتن هستید، اما نه عکس عالی
*پی نوشت: قرار نیست همه عکاسا عکساشون به جشنواره راه پیدا کنه.

#7

بله من اطلاعات عکاسی ندارم اقا پویا.
ولی دنبال دوربینی هستم که با حداقل دردسر بشه ازش بهترین عکس ها رو بگیرم برای عکس های خانگی و یا سفر و ثبت خاطرات . و یا در سفر و … بشه عکس های باکیفیت بالا از منظره هم بگیرم.
ترجیحا با حداقل زحمت و دردسر
برای همین فکر کردم دوربین های کامپکت حرفه ای :۱ : قابل حمل تر و سبک تر هستن و سایز کوچک تر
۲: احتمالا هرچی هم باشن تنظیمات و کار باهاشون راحت تر هست از یه دوربین DSLR حرفه ای تر
 
بنا براین گفتم نظرتونو بگیرم در مورد این مدل ها.
مثلا مدلای بالایی که نوشتم در پیام قبلیم … ایا نظری ندارین در موردشون ؟
 
رونوشت :
SONY RX 100  همون نسل اولش و یا نسل دومش اگه مناسب باشه قیمتش و برتری داره زیاد بر این
G1X کنن یا G7X کنن . مثلا خوندم جی۱ ایکس سنسور ۱٫۵ اینچ داره و در حد DSLR ها هست حدودا.
البته نمیدونم نظر شما بین G7X و G1X چیه . اگه بین این ۲ دوربین و RX100 سونی هم برام نظرتون و تحلیل کنین ممنونتون میشم.

#8

سلام نوید جان من هم با آقا پویا موافقم. باید رجوع کنیم به ضرب المثل هر قدر پول بدی همون قدر هم آش میخوری.باید بگم عکاسی کلا رشته پر خرجیه یعنی ارزان معنی پیدا نمیکنه.یا برای یه دوربین خوب باید حداقل … حداقل ۲ تومن خرج کنین و یه نیکون ۵۵۰۰ تهیه کنین تا عکسهای خوب بگیرین یا اگر کمتر میخواهین بودجه بذارین رجوع کنین به خرید گوشی های سامسونگ که واقعا دوربینهای خوبی دارند و برای شما کاربری راحتی هم دارند. دوست عزیزم باید بگم که حتی دوربین موبایل هم تواناییهایی داره که کاربرهای معمولی موبایل هم اگر باهاش آشنا بشن همون عکسی رو که میگرین رو با کیفیت خیلی بهتر میگیرن.پس حتما در مرحله اول مطالتعون رو بیشتر کنین. من دوتا پیشنهاد دارم. یا مبلغتون رو به دو تومن برسونین و یه dslr تهیه کنین که همون چیزیه که خودتون میخواهین یا کلا بیخیال دوربین حرفه ای بشین و یه موبایل خوب بخرین که واقعا بعضی موبایلها جوابگو هستند.البته باید بگم باید بیخیال بعضی افکتهایی بشی که فقط با لنز قابل دسترسیه.  دیرتر بخر ولی پولت رو دو تومن کن و نیکون رو بخر ضرر نمیکنی

#9

سلام محمد اقای گل
ممنونم از راهنماییتون
بله حرف شما درست هست.
ولی حرف من اینه.من مطالب و مشخصات و صحبتایی که تحقیق کردم اینه.
درسته دوربین های موبایل پیشرفت زیادی کردن و جایگزین کامپکت ها شدن ولی دسته ی پیشرفته کامپکت ها که سنسورشون بزرگ هست ظاهرا علی رغم حجم کوچکشون ولی عکس های باکیفیتی نزدیک به dslr ها میگیرن و از گوشی ها خیلی بهترن.
من اخه یه کاربر معمولی هستم و میخوام علاوه بر کیفیت عالی دوربینه برام حداکثر کارایی هم داشته باشه
برا همین یه جوری به این کامپکت های پیشرفته زیاد فکر میکنم. میگم سبک و کوچیکن و همیشه میشه راحت تر دستت باشن .
تا یه دوربین dslr که هم ممکنه کلی لنز ای مختلف لازم باشه هزینه کنی براشون  و هم خیلی سنگین و بزرگن و همیشه همیشه دستت باشه
دوربینی هم که در دسترست زیاد نباشه اگه بهترین دنیا هم باشه کاراییش کمتر میشه
نمیدونم منظورمو میرسونم یا نه. یه خوبی دوربین موبایل اینه همه جا همراهته و این قابلیتش خوبه
حالا من اگه بخوام این قابلیت تا حدودی حفظ بشه یعنی دوربین mobilite خوبی داشته باشه و قابل حمل راحت باشه.
و در عین حال کیفیت عکسش هم خیلی باکیفیت و خوب باشه و از موبایل بسیار بهتر …
ایا فقط گزینه dslr هست؟
 
پس این دوربین هایی که بالا نوشتم کاراییشون چیه؟  یعنی گوشی موبایل در این حد عکس میندازه ؟؟ والا اونایی که تجربه داشتن که صحبتشون خیلی خیلی راضی هستن
منظورم اینه این دسته از دوربینا نظرتون چیه
کاراییشون و کیفتشون و …
مجدد مدلا رو مینویسم :
g1x کنن که لنز ۱٫۵ اینچی داره و ظاهرا بزرگترین سنسور رو داره بین کامپکت ها.
۱۲٫۵-۶۲٫۵ mm هست و دیافراگمش هم ۳٫۹-۲
و ۱۵ mp هست.
————-
دوربین g7x کنون هست :
اون مشخصاتش اینه : سنسور ۱ اینچ
فاصله کانونی : ۳۶٫۸-۸٫۸ mm
دیافراگم : ۲٫۸-۱٫۸
و ۲۰mp هست دوربینش
—————–
دوربین rx100 سونی هست :
فاصله کانونی :۲۸-۱۰۰
دیافراگم :۴٫۹-۱٫۸
سنسور اینم ۱ اینچ هست و ۲۰ مگاپیکسل هست
اینا مثلا ۲  ۳ تا ازین کامپکت های مد نظرم بود.
 
کاش شما دوستان که متخصص هستین و از من اماتور و کم تجربه با دانش بیشتر میشد یه بررسی این مشخصات رو بکنین.
من خودم خیلی سعی کردم که اطلاعات جمع کنم راجع بهشون.
میشد یه مقایسه برام بکنین که نظرتون راجع بهشون چیه ممنون میشم.
مثلا اون g1x با سنسور بزرگ ترش یا g7x با سنسور ۱ اینچ یا مشخصات دیگر و یا rx100 سونی و …
میشه یه محبت کنین و ی بررسی برام بکنین؟
 
در مورد عالی بودن dslr شکی ندارم. ولی اخه یه کاربر عادی برا ثبت عکس خانوادگی و یا سفر و … برای عکس باکیفیتی که ارزش چاپ داشته باشه و باکیفیت و عالی بیفته حتما باید یه دوربین به اون بزرگی رو با خودش حمل کنه؟
من ازون وزن و اندازه dslr هم میترسم چه برسه با اون تنظیمات و کار باهاش.
من مثل شماها نیستم که حرفه ای باشم.
اگه پیشنهادتون سمت dslr هست برای حرفه ای بودن و … این دوربینای بالایی ک نوشتم کاربردشون برا چه موردی هست …

#10

من به dslr هم فکر میکنم چشم .
ولی این گزینه هایی که نوشتم رو یه نگاه برام میکنین لطفا؟
مثلا rx100 سونی حالا یا نسل ۱ یا نسل ۲ اون
یا مثلا g1x کنن که سنسور ۱٫۵ اینچ داره با مشخصاتی که ذکر کردم بهتره یا g7x کنون با لنز ۱ اینچ مثل سونیه ولی با مشخصاتی که ذکر شده.
شما به نظرتون بین این ۳ تا کدوم ها به ترتیب هستن؟
و بعدش به این dslr های عزیز اما پر دردسر پرخرج و گنده هم فکر میکنم
هرچند واقعا در موردشون اکراه دارم با کاربری خودم … من دوربینی میخوام م کیفیت عالی داشته باشه تو نورهای مختلف از ضعیف تا نور خوب و هم بشه موقع سفر و مسافرت و عکس های شخصی ازش استفاده کرد و کیفیت بالا داشته باشه
ولی میخوام دردسترس باشه و قابل حمل و راحت و سهل الاستفاده برا همه اعضا خونه
نه یه دوربین تخصصی که خودمو بکشم فقط خودم بتونم باهاش شاید کار کنم که خودمم الان تخصصی ندارم در موردش

#11

نوید جان انقدر شما تاکید کردید رو کامپکت که من مجبور شدم برم راجع به سه مدل هم تحقیق کنم. داداش اینا که قیمتشون با dslr هیچ فرقی نداره تازه سونیه گرونتر هم هست. چه خبره آخه ۱۸۰۰ یا ۲۲۵۰ ادم بده کامپکت؟
والا به نظر من پولت رو دور نریز.
نیکون تو رده های ارزان قیمتش یا معمولیش دوتا مدل داره d5300 d5500 که جفتشون ” هم سبک اند هم پر قدرت قیمتشون هم ۱۸۰۰ و ۲۲۵۰ . من باشم انقدر به کامپکت پول نمیدم. ر ضمن ۵۵۰۰ وای فای هم داره که فیت کار خودته که عکس بگیری و هی چاپ کنی با ۲ تومن ۷۰۰ دی کانن هم هست ولی تو این رده نیکون از کانن  مجهزتره.

#12

ولی اگر ارزون بودن من g7x رو بهت پیشنهاد میدادم. اما حالا که قیمتشون بالاست به نظر من منطقی نیست پول به کامپکت بدی برادرم.
راستی اگه قرار عکس خوب بگیری پس اول مطالعتون رو راجع به عکاسی بالا ببرید چرا که اگر کامپکت هم بخرین باید درست عکاسی کنین این یعنی بلد باشین…. و وقتی هم که بلد باشین افسوس میخورین که چرا حالا که هزینه کردین dslr نخریدین با این قیمت؟ پس من به عنوان داداش کوچکتر پیشنهاد دارم که اول دو ماه تو همین سایت لنزک مطالعه کنین و اطلاعات عکاسیتون رو بالا ببرین چون حتما لازمه” بعد تصمیم بگیرین که چی بخرین.
در ضمن لفظ کلمه عکاس حرفه ای خیلی سنگینه فکر نکنم تو ایران بجز تعداد انگشت شماری ما عکاس حرفه ای داشته باشیم.ماها بیشتر عاشق عکاسی هستیم و نهایتا چندتا هم تکنیک بلد باشیم. اما به شخصه من خودم رو میگم تو دنیای عکاسی صفر هم نیستم . ادم وقتی به کار یه عکاس حرفه ای خیره میشه راحت میتونه یک ساعت بره تو بحر اثر و لام تا کام حرف نزنه و فقط لذت ببره.برای مثال فقط اسم استاد حبیب بیگدلو رو تو نت سرچ کن تا بفهمین چی میگم

#13

سلام محمد جان
خیلی اقایین .
دقیقا همین طوره که میفرمایین . حقیقتش من خودم رو چون به شدت در زمینه تخصص عکاسی ضعیف میدونستم و سررشته نداشتم در این حد اصلا خودمو نمیدیدم که دوربین با اون قد و قواره دستم بگیرم.
۲ روز هست دنیا رو سرچ کردم و اطلاعات ۰ خودمو قدر یه ارزن بیشتر کردم.
همین امروز کل این صفحات رو مرور کردم هرجایی سوالی کسی پرسیده بود در مورد dslr یا کامپکت یا هر سوالی که یه جوری به مشکل و سوال من ربط داشت رو خوندم.
دنیایی دوربین عکاسی سرچ کردم.
یه سایت خوبم دیدم لابلای صحبتا که خیلی جالب بود نمونه عکس دوربینا رو گذاشته بود و مقایسه میشد کرد.نمونه خیلی بیکیفیتش رو قبلا دیجی کالا داشت ولی این سایته به نظرم خیلی خوب بود.
نمیدونم چه قدر میشه رو این عکسا حساب کرد و در مورد کیفیت این دوربینا با این عکسا قضاوت کرد.
ولی عکساش رو کامل مقایسه کردم.
این سایت :
https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/fullscreen?attr18=lowlight&attr13_0=nikon_d5&attr13_1=canon_g7x&attr13_2=sony_dscrx100m2&attr13_3=canon_g7xii&attr15_0=jpeg&attr15_1=jpeg&attr15_2=jpeg&attr15_3=jpeg&attr16_0=200&attr16_1=200&attr16_2=200&attr16_3=200&attr171_2=off&normalization=full&widget=1&x=0.8556340777035054&y=0.1999091528503293
 
ادامه توضیحو در پیام بعد میدم چون گمونم جا نشه

#14

نتیجه بررسی های عکسی که کردم این بود:
ملاک رو دوربین d5 نیکن گذاشته بودم که واقعا هرچی از کیفیت این عکسش بگم کم گفتم . تو این سایته که اصلا محشر هسعت عکسش.
تو این مقایسه تصویری شهودی عکسای زیر رو مقایسه کردم :
عکس دوربین g7x مارک۲ که مشخصاتش رو گفتم قبلا سنسور ۱ اینچ و مشخصثاتی که ذکر شده بالا.
عکس دوربین g1x با سنسور بزرگ تر ۱٫۵ اینچ و ۱۵ مگاپیکسل  مشخصاتی که بالا ذکر شد.
عکس دوربین rx100 نسل اول و دومش
 
باید بگم کیفیت عکس g7x مارک ۲ و rx100 توشون بهتر بودن.
و بر خلاف انتظار من g1x مارک ۲ خیلی کیفیتش پایین تر بود !!
من تو خیلی سایتا خونده بودم g1x چون سنسور بزرگ داره کیفیت عکسش خیلی بالاتر از کامپکت های دیگه هست.
ولی اینجا g7x بالاتر بود و همین طور سونی rx1
حالا شماها که متخصص هستین شاید با خوندن مشخصات بالایی که نوشتم شاید بتونین علتش رو تحلیل کنین .
فقط من شنیده بودم نسبت مگاپیکسل به سطح سنسور هرچه کمتر باشه عکس باکیفیت بهتر خواهد بود.
بنابراین انتظار داشتم وقتی رزلوشن g1x  هست ۱۵ مگاپیکسل و سطح سنسورش ۱٫۵ اینچ
و رزلوشن g7x  هست ۲۰ و سطح سنسورش ۱ اینچ . انتظار داشتم g1x عکسش بهتر باشه
ولی ظاهرا اینطور نیست. و نتیجه عکس ها فرق داشت
نمیدونم چه قدر به این سایت میشه اعتماد داشت و مقایسه کرد
اگه بشه واقعا بهش اعتماد کرد و نتیجه عالی بده قیاسش حرف نداره
در مورد dslr حرف شما متین هست . الانم میرم اونا رو مقایسه میکنم
ولی میدونید ترس من از چیه که تا جایی که الان بررسی کردم خودمو ازینا کنار کشیدم ؟
اولا اندازشون بزرگه و قابل حمل نیستن به نظر. ادم یه موقع سفر و مسارفت میره و یا تفریح میره و … یه دوربین سبک و کوچیک مثل موبایل داشته باشی که کیفیتشم عالی تر از بهترین موبایل باشه و فیلمم بتونی باکیفیت باهاش بگیری خیلی خوبه
ولی دوربین dslr قبول که کیفیتش محشرتره ولی همه جا نمیشه بردش. همیشه دست ادم نیست. بزرگه یه مقدار زیاد . یه سایتی یکی نظر داده بود بله کیفیتش بهتره ولی همه جا حکم سلاح سرد رو داره !! و نمیشه دستت باشه همیشه.
مورد دیگه اینکه برا فیلم گرفتن باز مکافات بیشتر میشه این سایزش و …
مورد دیگه اینکه این دوربین عالی حرفه ای فرد حرفه ای هم میخواست که باهاش کار کنه و اطلاعات عکاسیش خوب باشه و … وگرنه مثل این میمونه یه ماشین بنز رو بدی دست کسی که رانندگیش در حد ۰ هست .
با این حال ببینین مثلا دوربین g1x و g7x قیمتشون تو رنج ۲ تومن هستن حدودا ظاهرا
rx100 سونی که خیلی ظاهرش و اینکه چشمی منظره یاب داره و … خیلی چشم گرفته بود نسل اولش ۱۲۰۰ و نسل دومش ۱۶۰۰ ۱۷۰۰ و نسل سومش ازونم بالاتره انگاری.
خوب شما میفرمایین dslr  نظرتون بیشتر چه مدلایی هست؟
راستی ترس دیگه من ازینا هم این بود که میخواستم یه دوربینی بگیرم برا این استفاده معمولم تا چند سال بتونم عکسای باکیفیت و خوب عالی ازش بگیرم
ولی شنیدم dslr باید لنز های مختلف بگیری و هزینه زیاد داره و …
و شنیدم فلسفه این کامپکت ها همینه که کاربرایی مثل منو پوشس بده
با این حال من ممنونم از شما دوستان
و الان میرم رو dslr ها هم نگاه دقیق میکنم. قبلا رو اونا نگاه میکردم ولی از چیزایی که بالا نوشتم باعث شد برم رو کامپکت های حرفه ای نگاه کنم …

#15

 دوست عزیز اگه dslr میخوای بگیری، هم کنون عالیه هم نیکون
انتخاب بین این دو، صرف اینکه تجهیزات و لوازم و ضمانت کنون در ایران بیشتره، انتخاب بین این دو برند تا حد زیادی هم تحت سلیقه فرد هست، کما اینکه آپشن های هر دوربینی در مقابل دوربین رقیب خودش، نقطه قوت و ضعفی داره
اما در باب پیشنهاد، من دوربین canon 70d رو پیشنهاد میکنم
اگه نه ۷۰۰d هم گزینه دوست داشتنی ای هست
بنده در حال حاضر دوربینم ۷۰۰d هست، لینک یکی از کارهامو میفرستم تا نمونه کیفیت واقعی ۷۰۰d رو ببینید. (حجم فایل ۱۰ مگابایت)
http://cdn.persiangig.com/panorama – Astaneh Bridge Sunset.jpg
تکنیک های مورد استفاده:
Hyperfocal distanse
HDR
Panorama
متشکل از ۶ شات
نرم افزار استفاده شده: photoshop lightroom
امیدوارم این پیشنهاد و نمونه کیفیت کمکی به شما بکنه

#16

مرسی اقا پویای گل.
الان عکس رو میبینم و خیلی ازتون ممنونم و همین طور محمد عزیز.
من همین طور که اینجا از شما دوستان کمک میگرفتم سرگرم سرچ و خوندن اطلاعات دوربینا هم هستم.
انشالا با کمک و تجربه شما انتخابی که برا من خوب هست رو تهیه کنم و بعدا لطف شما هم یادم نمیره.
پویا جان شما هم با نظر دوستمون پس هم عقیده این …
حتی اون دوربینایی که اسم بردم با اون لنزای بزرگشون و اون کیفیتشون و قیمتشون هم به نظرتون dslr با ابعاد بزرگ و … بازم بر اونا بهتر توصیه میکنین پس شما هم؟

#17

بله اون قیمت ها برای کامپکت ها اصلا به صرفه نیست و بعد از کمی پیشرفت و کسب تجربه شدیدا پشیمون میشید از انتخاب کامپکت
پشیمون از اینکه چرا با این پول dslr تهیه نکردید.

#18

وای این عکس عجب کیفیتی داره !!!!!!!!!! هنوز نصفش لود شده برام ولی فوق العاس …
مرسی ازتون واقعا عالی هست ..
یه مطلب من تو سرچام شنیدم که در عکس برداری نیکون بهتر هست از کنن و در فیلم برداری کنن برتری داره.
من بحث لنز و اینا رو نمیدونم.
کنن ۷۰۰d با لنز ۱۸-۵۵ stm بود حدود ۱۷۰۰
۷۰d با لنز ۱۸-۱۳۵ stm   حدود  ۳۸۰۰
۷۵۰d با لنز ۱۸-۵۵  Rebel T6i / Kiss X8i حدود  ۲۴۰۰
۷۰۰d با لنز Kit 18-135mm IS STM    حدود۲۳۰۰
eos 1300d 18-55  حدود ۱۳۰۰
eos 100 d  حدود۱۶۰۰
۷۵۰d با لنز     Kiss X8i kit 18-135    حدود ۳ تومن
۷۶۰d با لنز
۱۸-۱۳۵  IS STM
قیمتش : ۳۳۵۰ تومان
۷۰d با لنز ۱۸-۵۵ stm  حدود ۳۶۰۰
——–
نیکون ها هم :
d3400  ۱۸-۵۵ حدود   ۱۶۷۰
d5300 18-140 vr  حدود ۲۷۰۰
d3300 18-55 
۱۸-۵۵VR AFP
قیمت  ۱۵۵۰
——-
d7100 18-140 حدود ۳۲۰۰
d5300 18-55 vr afp : حدود ۲ تومن
d5500 18-55 حدود ۲۲۰۰
 d3300   با لنز زیر قیمتش ۱۵۸۰
۱۸-۵۵ VR II
———–
ظاهرا این دوربین این لنزو هم داره : 
D3300 Kit 18-55 DX ED II
———-
خلاصه یه نگاه سطحی فعلا کردم و این مدلا رو لیست کردم.
توی نظرات خریدارا بعضا به سمت نیکون صحبت کرده بودن و مثلا میگفتن با این قیمت نیکن امکانات و مشخصات بهتر داره و فیلم برداری ۶۰ فریم و یا وایفای و کیفیت عکس بهتر و …
فعلا من تازه اومدم توی این وادی با راهنمایی شما دوستان
باید یه بررسی بکنم ببینم.
در مورد این مدلای بالا عمومشون ۲ رنج مختلف لنز بودن.
میشه بفرمایید شما کدوم لنز رو دارید و کدومو برای من پیشنهاد میکنید ؟؟
و دوستان دیگرم در مورد این مئلا یا مدل دیگری اگه نظری دارن بفرماین لطف کردن
راستی بگم عکستون فوق العاده عالی هست
فوق العاده عالی … کم نه !

#19

دوست عزیز ما هم مثل شما صفر بودیم عکاس هم نیستیم از صحبت های شما من یک چیز دست گیرم شد شما کیفیت می خوای از طرفی دوربین جمع و جور می خوای خب پیشنهاد من یک دوربین میرورلس است با یک لنز کیت ۱۵-۴۵ یا ۱۸-۵۵ این دوربین بسیار سبکه همچنین قابلیت تعویض لنز هم داره شما یک زحمت بکش بخش مقدمات عکاسی همین سایت را بخون همه اطلاعات اولیه دستت می اید سپس مطمن باش تا حداقل یک یا دو سال نیاز به تعویض لنز نداری و با همون لنز کیت بهترین عکس ها چه منظره و چه تله ثبت خواهی کرد هم در خانه هم در بیرون کانن یا فوجی دوربین های میرورلس با کیفیتی دارند با لنز قابل تعویض مقدمات عکاسی این سایت کلا ۱۵ صفحه نمی باشد همه امکانات دوربین و ۳ عامل دیافراگم شاتر و ایزو را به راحتی یاد می گیره همچنی افکت ها و کارهایی که با این سه پارامتر راحت می توانی انجام بدهی را یاد می گیری پولت را الکی دور نریز اگر دوربین سبک می خوای میرورلس بگیر اگر نه یک دی اس ال ار قبل از خیر اول همین مقدمات و اصول اولیه عکاسی همین سایت را بخوان بعد چندتا عکس ببین مثل عکس با افکت بوکه عکس با دیاف بار عکس با سرعت شاتر پایین و بعد تصمیم به خرید بگیر وسلام

#20

درود برشما و دوستان
نوید جان شما اینقدر که وقت میزاری تایپ میکنی نصفشو صرف آموزش کنی یاد میگیری
شوخی کردم ولی دوست عزیر همه که از اول با دوربینها آشنایی ندارن و چون عشق وعلاقه دارند دنبالش میفتند و آزمون و خطا هم جزیی از کار هست بگزریم دوست عزیز با توجه به چیزی که در ذهنه شما میگزره نظره من به شما با قاطعیت canon powershot g3x میباشد چون من خودم هم دوربین slr با انواع لنز دارم و در کنار اون دوربین پیشنهادی رم دارم وخروجیهای عالی و شارپ داره و وقتی در مسافرتهایی که محدویت دارم از این دوربین استفاده میکنم البته شما با این دوربین هم باز باید تاکید میکنم بتید دانش عکاسی را داشته باشید 
با احترام
موفق و پیروز باشید.

#21

سلام به شما دو دوست خوب
اول ممنون از محبت و لطفتون در راهنمایی به بنده حقیر.
عرض کنم من این صفحه رو در لپ تاپم سیو دارم و هر وقت فرصت میکنم گذرا حتما این صفحه رو رفرش میزنم و نظرات دوستان رو میخونم. چون تنها جایی هست که از تجربه افرادی مثل امثال شما میتونم کمک بگیرم برای انتخابی دقیق تر. و در کنارش چشم اموزش و نکاتی که فرمودید رو هم سعی میکنم مطالعه کنم .
با این مقدمه برم سراغ پاسخ شما دو دوست :
اسماعیل جان بسم الله :d . من اون بالا اون قدر استوار وایستاده بودم که دوربین کامپکت حرفه ای نظرتون چیه دوستان . چیزی که باعث شده بود جدی بهش نگاه کنم چند مورد بود :
یکی اندازه کوچیک و قابل حمل خیلی خوبش که میتونست همه جا در دسترس باشه و سهل الاستفاده
دوم اینکه کار باهاش و تنظیماتش ظاهرا از یه dslr ساده تره
در واقع منم میدونستم قیمتشون نسبت به اون عکسی که بعدا ازشون میگیرم قیمت گزافی هست . ولی خوب گفتم این قابلیت حمل و این سبکی و سهل بودن استفاده ازش به اون قیمتش در .
گزینه هایی که مد نظرم بود هم گمونم از g3x برتر بودن.
g1x ii و مخصوصا g7x ii و rx100 سونی مد نظرم بودن به عنوان ۳ دونه کامپکت که فکر میکنم بین این ۳ تا دو تای اخر باید برتر باشن و شاید g7x ii بین همشون.
بگذریم ولی دوستان با صحبت هاشون منو مجاب کردن که این هزینه بالاست برای کامپکت و من به طور قطع ازین خرید پشیمون میشم بعدا که چرا dslr نخریدم با این پول.
منم گفتم حالا که اینقدر قوی نظر مطلق میدن روی تجربه دوستان نظرمو تغییر بدم و این وزن زیاد و هیکل بزرگ dslr رو با احتمالا کار مقداری پرزحمت تر باهاشون رو بپذریم و dslr یی خوب بگیرم .
البته یه نگاهی تو اون سایتی که بالا گذاشتم برا مقایسه هست عکسا رو کردم از حق نگذرم کیفیت عکس های dslr ها بالاترم هست و این عکسی که دوستمون گذاشت که فوق العاده هست … البته تو عکس های مقایسه ای اون سایت g7x باید بگم عالی بود به نسبت بقیه و همراهش rx100
من g3x رو زیاد بررسی نکرده بودم قبلا چون به حساب خودم گزینه هایی برتر ازون رو مد نظر داشتم .
این ازین مطلب و پیرامون صحبت شما دوست بزرگوار
————
اقا علیرضای عزیز ممنونم از لطفتون.
بله من تازه ۲ روز نشده با این سایت اشنا شدم. برا شروع پرسش و پاسخ ها رو مرور کردم و هرچی به سوال و دغدغه من مربوط بود همه سوال و جوابا رو خوندم.
حتما این بخشو که فرمودین کامل میخونم.
من در مورد بدون ایینه ها زیاد اطلاعات ندارم فقط تو توضیحات سایتی دیده بودم که فوجی مثلا توی این سبک دوربینای جدیدی زده و باکیفیت هستن
اما اگه درست یادم باشه ذکر شده بود قیمت لنزاش بالا هست و این حرفا.
حالا نمیدونم دوستان دیگر هم در مورد بدون ایینه ها اگه نظری دارن یا موردایی که قبلا صحبت شد که ممنون میشم بفرماین.
 
مع الوصف من یه سرچ داشتم پیشنهادای اقا پویا که قبل از خوندن ۲ پیام شما ۲ دوست گفته بودن رو میکردم و مواردی پیرامون اون ها
یه چیز جالب هم دیدم
در سایتی ۷۰۰d 18-135 stm تایوانیش قیمتش هست :۲۵۸۰
همین دوربین با همین لنز اما دوربین تایوانی و لنز ژاپنی ۲۳۸۰ !!
مگه میشه تایوانی از ژاپنی گرون تر …!! لنز و مشخصات مدل عینا یکی هست.
 

#22

و اینکه اقای علیرضای عزیز بین بدون ایینه ها اگه مواردی از برند کنن یا فوجی یا هر موردی که بهتر میدونید و مناسب و باکیفیت عالی در رنج قیمت مناسب بهم بفرمایید .
در کنار مواردی که بالا صحبت شد یه بررسی کنم. ممنونتونم

#23

دوست عزیز شما اول باید قصد خودت را مشخص کنی ایا سبکی می خواهی یا تنوع لنز این اولین نکته اییه که باید برای خودت مشخص کنی ببین دوربین میرورلس از لحاظ کیفیت عکس با دی اس ال ار برابری می کنه چون سنسور ها یک اندازه هستند تقریبا اما مزیت میرورلس سبکی و جمع و جوری انه و عیب اش تنوع پایین لنز البته اگر شما فقط فکر گرفتن تصاویر با کیفیت هستی و مثل من ادمی نیستی که بخواهد به هر چیزی هی سوک بره و خلاصه همه چیز را هی بخواهد تجربه کنه میرورلس عالیه و با لنز کیت نهایتا با لنز واید در اینده کارت حل حله در ضمن یک نکته بگم که با تبدیل می توانید لنز های دی اس ال ار را هم بروی میرورلس نصب کنید پس از این لحاظ هم مشکلی نیست اما اگر دنبال تجربه سبک های متفاوت و خلاصه دراوردن زیر و خم عکاسی هستی یا جورایی عاشق عکاسی هستی دی اس ال ار بهتره اینکه می گم بهتره دلیل داره گذشته از تنوع لنز حس در دست داشتن بدنه، صدای شاتر و اینه وخیلی چیز های دیگه لذتی داره که میرورلس ها ندارند درواقع از لحاظ بدنه میرولس اینگار شما یک موبایل در دست داری ولی کیفیت تصویر همچنان عالی است در ضمن (این نظر شخصی منه) عکاسی از درون چشمی اپتیکال واقعا لذت بخش تر از چشمی ها دیجیتال می باشد که میرورلس ها چشمی اپتیکال اکثرشان ندارند و یا ان مدل هایی که دارند قیمتشون بالاست و یدنه شان سنگین تره نکته دیگری که وجود داره اینکه شما حتما لازم نیست هزینه سنگین روی دوربین های اکبند داشته باشید با یک قیمت معمول مثلا ۱۲۰۰ می توانید یک دوربین کانن ۶۰۰ دی با لنز کیت ۱۸-۵۵ بخرید با کارکرد شاتر زیر ده هزار تا عکس.کارکرد شاتر دوربین ها ی دی اس ال ار تا ۱۰۰ هزار عکس معمولا می باشد و بعد از ان باید مجموعه شاتر تعویض شود که ان هم هزینه اش زیاد نیست و مابقی پولتان را در اینده می توانید بروی خرید لنز هزینه کنید در واقع وقتی متوجه شدید چه نوع عکاسی را بیشتر می پسندید منظره یا پرتره یا حیات وحش یا ماکرو گرافی و با عکاسی می توانید طبعتان را مشخص کنید
در میرورلس ها کانن گزینه eos m 3 را الان داره هنچنین eos m 5 که مدل ۳ ان خریدش منطقی است از لحاظ قیمت  فوجی هم مدل داره اما قیمت هاش کاملا بالاست و تنوع لنز اش بسیار پایین و تبدلش هم بسیار گران قیمته اصلا صرفه برای خرید نداره من یک چند تا ریوی از دوربین میررور لس براتون می گذارم منتهی با تمهیداتی باید ببینی شون ایمیلم هم می گذارم مطالبی هست که بسیار می تواند کمک کننده باشه دوست داشتی به من ایمیل بزن تا کامل هر چه خواستی را برات توضیح بدم تلگرام هم خوبه اما  چون اینجا مکان عمومیه نمی تونم شماره بدم به هر حال اگر سوالی بود در خدمتم


 


این لینک ها مربوط به لنز های میرور لسه به همراه بدنه برزس عکس ها و کیفیت دوربین و لنز در یک کلام کاملا عالی از هر جهت بررسی شده اند اگر نتونستی مشاهدشون کنی به ایمیلم اطلاع بده تا برات مستقیمشون کنم

#24

این هم ایمیل منه
rezaali36@yahoo.com

#25

#26




 
اون ۴ تا لینک بالایی مربوز به انز ۲۴-۷۰ هستند که اشتباهی لینک شدند
این سه تا لینک مربوط به دوربین میرورلس و لنز های ان هستند

#27

دوست عزیز ممنون جهت لطفتون برای عکس بنده
به نظرم شما که کوچک بودن براتون خیلی مهم هست و از اون طرف به کیفیت هم خیلی حساس هستید، یه نیم نگاهی به Canon 100D هم بیندازید. این دوربین، کوچیکترین دوربین dslr جهان (در حال حاضر) هست. این dslr به قدری کوچک هست که در کف دست کاملا جا میگیرد، حدودا با ۷۰۰d یکسان هست. ولی برد فلاش آن، تعداد عکس های پی در پی آن کمی ضعیف تر، صفحه نمایش آن برخلاف ۷۰۰D ثابت و همچنین توانایی کنترل فلاش های اکسترنال رو ندارد. در مابقی شرایط با ۷۰۰D مساوی هست.
بنظرم عاقلانه ترین انتخابتون canon 100D هست
وزن کم، کوچک، کیفیت عالی، قابلیت تعویض لنز و پشتیبانی از مانت ef

#28

سلام دوستان . صبحتون بخیر
خیلی خیلی ممنون از لطفتون و توضیحاتتون. من در مورد بدون ایینه ها خیلی گذرا قبلا دیده بودمشون و چون قیمتاشون خیلی بالا بود بعضا توی سیات فروش و نظر و صحبت و تجربه ازشون زیاد نبود من نتونستم زیاد قبلا روشون فکری داشته باشم.
بیشتر داشتم صحبتا پیرامون dslr و کامپکت های پیشرفته رو میخوندم که صحبت و تحلیل و نجربه مردم پیرامونشون تو اینترنت زیاد بود و مفید.
ممنون از ویدئوهایی که لطف کردین و گذاشتین.یه سرچی در مورد بدون ایینه کردم.
از نظر سایزی و ابعاد و اندازه خوب خیلی خوبن .
ولی مثلا تو یه سایت فروشی که دسته بندی خوبی داشت و من اونو چک کردم فقط یه مدل کنن ازین مدل بود اونم eos m10 با لنز ۱۵-۴۵
جز این تنها مدل کنن که دیدم و قیمتش حدود ۱۶۰۰ بود بقیه مدلایی که بود که برندای دیگه بود اگه سامسونگ رو بذاری کنار بقیه همشون بالای ۴  ۵ تومن بودن !
و این ۲ تحلیل رو در موردشون دیدم . لینک میذارم برای افرادی که بعدا این صفحه رو صحبتاشو میخونن و در سطح من هستن و بعدها گذرشون میفته به این صفحه و لابلای توصیه ها و صحبت دوستان این مطلبم میتونن ببینن.
یه نقد و تحلیل dslr VS MIRROR-LESS :
http://www.zoomit.ir/2014/8/24/13420/mirrorless-vs-dslr
 
و اینم یه لینک بود که این زیاد از داغیش نیفتاده و مال ۲  ۳ ماه پیش هست مطلبش .
و بهترین بدون ایینه های بازار رو از نگاه نگارنده لیست کرده :
http://gadgetnews.ir/133082/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D9%87/
 در این مطلب :
EOS m10
fuji x-a3
Olympus E-M10 II
Panasonic Lumix GX80/85
Sony Alpha A5100
 
به عنوان برترین بدون ایینه ها لیست شدن.
————–
ولی چند تا سرچ که کردم خیلی به سختی جایی موجود بود. یه سایت یپکسل چند تا موجود داشت و دیجی خیلی محدود مدلایی داشت که بالا قیمت دادم.
اینا رو قیمتشم حتی نمیدونم چه رنجی هستند …
و اینم یه ویدئوی مقایسه مربوط به معرفی canon 100d که اقا پویا فرمودن در قیاس با ۷۰۰d که یکی از گزینه های پیشنهادی ایشون بود .
فکر میکنم قیاس و ویدئوی بدی نبود حداقل برای من …
http://tv.digikala.com/Video/Review/DigitalCamera/Canon-100D-Canon-700D-Review
 
در ویدئو هم ذکر شده بود که برد فلش به حدود ۱۰ متر رسیده و ضعیف تر از مدل بزرگ تر ۷۰۰d هست و عکس پی در پی هم کمتر شده کمی
و البته نکته این دوربین این بود که در صحبت شما هم ذکر شده بود.
دوربینی که در سایزی نزدیک به بدون ایینه ها قابلیت تعویض لنز و
و البته مانیتور ثابت هست.
در این کلیپ و مقایسه یه مطلبم در مورد فوکوس خودکار دوربین های بدون ایینه کرده بود که به برتری دوربین های پاناسونیک در مقابل این سری محصولات کنون اشاره کرده بود.
محصولات بدون ایینه ای که با ذکر مختصری که من کردم خیلی محدود هستن به نسبت و ظاهرا راحت گیر نمیان.
نمیدونم دوستان اگه جایی میدونن که مدل های مختلف و باکیفیت توصیه شده ای داشت که بشه قیمتاشونم دید و مشخصات دقیق هم داشت بشه معرفی کنن ممنون میشم.
 
چیزی که در اخر باید بگم .
هر ۲ دوست یه جورایی واقعا محبت کردین و لطف کردین در معرفی این ۲ مورد.
یکی یه dslr سایز کوچک که کوچک ترین دی اس ال ار هست یعنی ۱۰۰d رو به عنوان گزینه جایگزین نسبت به ۷۰۰d و ۷۰d مطرح کردین به عنوان dslr یی که سایزش کوچک هست و دوربین dslr یی هست که میتونه بدون واسطه لنر با مانت ef , efs رو ساپورت کنه . طبق فرمایش شما هم اقا پویا.
 
حالا میرسم به اینکه دوربین بدون ایینه تهیه کنم  مثلا مدلی مثل eos m10 یا مدل دیگری از برند دیگر با قیمت توجیه پذیر و کیفیت عالی و مشخصات عالی که حالا برتری هایی داره مثلا اینکه در سایز و وزن کاملا کوچک تر اینجور که فرمودین کیقفیت فدا نشده مثل کامپکت ها و کاملا کیفیت رو داره حفظ میکنه .
یا اینکه دوربین dslr هایی حالا یا ۷۰۰d و  مشابه هایی ازون حالا چه برند کنون و یا نیکون
و یا dslr یی کوچک تر مثل ۱۰۰d که چیزایی رو تو این کوچیک شدن نسبت به ۷۰۰d فدا کرده .
و از نظر سایزی و وزنی نسبت به یه بدون ایینه بزرگ تره ولی مزیت هایی هم ظاهرا براش میشه ذکر کرد.
 
در مورد بدون ایینه ها من زیاد نتونستم اطلاعات در خوری فعلا به دست بیارم و خیلی مدلا موجود نیستن .
نظر شما چی هست اقا پویا؟
ممنون از همتون

#29

بدون اینه ها بازار دست دومشون خوب نیست این هم یکی از مشکلاتشونه هم کمیابند و هم لنز براشون کمه هم اگر یک وقت خواستی بفروشی اش زیاد ازش استقبال نمی شه بلکه گزینه دی ۱۰۰ بهترینه راستی یک نیم نگاهی به دوربین های دست دو هم بی انداز چرا که مابقی پولت را می تونی بابت لنز هزینه کنی من خودم دست دو تمیز گرفتم ۴۰۰ زیر قیمت نو الان دی ۷۰۰ فکر کنم ۱۸۰۰ باشه شما با ۱۳۰۰ ۱۴۰۰ می تونی دست دو تمیزش را بگیری اگر تهران نیستی سایت هایی هستند که مورد اعتماد هستند و می توانی از توشون دست دو بخری به هر حالا الان برای شما اولویت ۱۰۰ دی کانن و نیکون ۳۳۰۰ می باشد که هم کوچک هستند و هم قابلیت های خوبی دارند اما از بدنه واقعا نمی شه گذشت بدنه باید طوری باشه که وقتی در دست می گیری حس خوبی بهت بده این نکته خیلی مهمه

#30

خیلی خیلی ممنونم .
پس خلاصه فرمایشتون اینکه شما هم گزینه ای مثل eos 100d رو بر بدون ایینه ها برتر میدونین . و ازون برتر ۷۰۰d که دوستمون گفتن و البته بزرگ تر هست .
یه مطلبی که خوندم در مورد بدون ایینه ها ظاهرا توی فیلم برداری مشکل هایی دارن حداقل بعضی مدلای خوش قیمت ترشون.
ولی به سختی بیشتری ازشون تجربه و نظر و یا حتی مدلای متنوع تونستم پیدا کنم.
در مورد بدون ایینه ها ظاهر این eos m هاش جالب بود و ظریف و خیلی جمع و جور. ولی خوب همون طور که در صحبتای شما هم بود یه چیزایی توشون فدا هم شده. مثل همون منظره یاب که فرمودین به عنوان نمونه.
و اینکه بعضا ظاهرا اینجوریه کنن در بدون ایینه ها یه مقدار عقب تر هست .
با این مقدمه بعد مقداری سرچ یه مقداری به قیمت و حد و حدود بدون ایینه هایی هم دست پیدا کردم :
این لیست رو مینویسم :
بدون ایینه ها :
eos M3 با ۲ لنز ۵۵-۱۸ , ۲۰۰-۵۵  :۲۷۸۰ ت
EOS M3 با لنز ۴۵-۱۵  :۲۱۲۰
FUJI X-A2 لنز ۵۰-۱۶  ۲۱۰۰
EOS M10 لنز ۴۵-۱۵ :۱۵۹۰
SONY الفا۵۱۰۰ (۵۰-۱۶) :۲۳۹۰
EOS M3 لنز ۵۵-۱۸  به علاوه تبدیل EF-M حدود ۲۳۸۰ که گمونم همون تبدیلیه که قبلا دوستمون گفتن
سونی الفا A6000 بدون لنز ۲۱۹۰
EOS M3 55-18   ۲۱۵۰
سونی A5000  ۱۶-۵۰  قیمتش  ۱۷۹۰
————————
برا DSLR ها :
EOS 100D لنز ۵۵-۱۸  ۱۴۹۰
EOS 700D 18-55  قیمت۱۸۳۰/۱۷۲۰  تایوان ژاپن
EOS 700D بدنه : ۱۵۲۰
EOS 700D 18-135 STM  ==== ۲۳۴۰/۲۳۰۰  ژاپن و تایوان
EOS 750 D بدنه  ۲۱۲۰
EOS 760D بدنه ۲۳۴۰
EOS 760 18-55 STM  ۲۶۲۰
EOS 750D 18-135 STM  ۳۰۰۰
EOS 70D بدنه  ۲۹۰۰
EOS 1300D 18-200  ۲۷۰۰
EOS 1300D  ۱۸-۵۵  ۱۳۵۰
EOS 1300D 18-55 III  ۱۲۹۰
EOS 1200D 18-55 III 1250
 
این بود یه لیست از بدون ایینه ها و کنن های DSLR یی که دم دستم بود و چند تاش جزو پیشنهادهای شما دوستان با محبت بود

#31

من شدیدٱ پیشنهادم canon 100D هست
و ضعف های اون نسبت به ۷۰۰D که بالا اشاره کردم، اصلا به کار شما نمیاد و برای شما ضعف محسوب نمیشه
چون علاقه دارید هم از طبیعت عکس بگیرید (واید) و از دورنما (تله)، این بدنه رو با لنز efs 18-135 stm تهیه کنید. این بدنه از موتور stm هم ساپورت میکند و یعنی حین فیلمبرداری، صدایی از موتور لنز ثبت نمیشه.
کوچک، قوی، زیبا، سبک، قابلیت ارتقا

#32

درود بر شما و دوستان 
اگر خواستید slr بخرید canon 700d خیلی از ۱۰۰d بهتر هم فوکوس قویتر هم ایزوی بتلاتر هم لمسی نیکون نگفتم چون بنده با نیکون کار نکردم که صد البته نیکون هم در همه مقاطع دوربین های عالی دارد .

#33

آقا اسماعیل، در بالا ۷۰۰d رو هم به ایشون پیشنهاد کردم و از نقاط ضعفش به این مدل هم به ایشون خاطرنشان کردم، و چون خودم ۷۰۰d دارم، یک نمونه از کارهامو هم برای ایشون لینک گذاشتم تا نمونه کیفیت این دوربین رو ببینه.
بله ۷۰۰d کمی مجهزتر هست، اما با توجه به نوع سلیقه و خواسته و انتظار ایشون، ۱۰۰d مناسب تر هست و خواهد بود

#34

سلام به همه دوستان که واقعا سنگ تموم گذاشتن از لطف و کمک به بنده که واقعا بی تجربه بودم تو این زمینه
به لطف شما واقعا جهت دهی خوبی شدم فکر میکنم به سمتی که به طور حتم اگه این صحبت و نظرات رو نمیگرفتم بعد از خریدم به قول شما قطعا بعد از مدتی شاید پشیمون میشدم که چرا انتخاب بهتر نداشتم.
اقا اسماعیل و پویای عزیز ممنون ازتون.
قضیه میدونید چیه …
من اول تاکید زیاد داشتم دوربین کامپکت فشرده بگیرم که خیلی ظریف و باریک و جمع و جور هست . موردی مثل اون سونی RX100 مثلا یه منظره یاب دیجیتال داشت و یا کیفیت های خوبشون در حد کامپکت رو میخواستم که با حمل و راحتی استفاده و ساده تر بودنشون و اندازه کوچیک یه دوربین همه جایی تر برام باشه. حتی فیلم گرفتن هم باهاشون ساده تر میومد از  DSLR . حالا که اون سونی و چه G7X II کنن و یا G1X II کنن.
اما وقتی وتو شد و با مشورت شما دوستان همگی متفق القول گفتید حتی اگر این کامپکت های پیشرفته خوب هم باشن با این قیمتشون دیر یا زود پشیمون میشی که چرا این پول رو دادی و DSLR نگرفتی و بعدا پشیمون میشی قطعا کمی که استفاده کردی و در کیفیت هم هرچه عالی باشن بازم به  DSLR  نمیرسن
خوب اینجا با تاکید و نظرات همه دوستان من رو این خواستم خط کشیدم .
الان صحبتای اقا پویا رو خوندم هم ۲ پست قبلشون و هم اینجا که پاسخ دوستمون رو دادن.
ایشون ۱۰۰D رو به من بهتر پیشنهاد میکنن دقیقا به دلیل خوش سایز بودن و کوچیک تر و جمع و جور بودنش نسبت به ۷۰۰ .
من بین این چند مدل یه مقایسه داشتم میکردم و یه نظر یه بنده خدایی که این ۳ دوربینو ظاهرا استفاده کرده بود توی یه سایت فروش دسته دوم هم گرفتم.
(تو پرانتز بگم در پاسخ به دوستمون که گفتن رو دسته دوم هم فکر کن و لازم نیست هزینه بالای نو بدی. . حرفتون درسته ولی من شهرستاان هستم و دوما حرفه ای نیستم و شناخت هم ندارم . میدونم دوربین دسته دوم مثل خیلی موار د دیگه اگه بشناسی و مطمئن باشی و بتونی درست بگیری و سالم باشه خیلی خوب به صرفت هست و میتونی پولشو مثلا اینجا یه لنز عالی تر بگیری و صرفه داره برات.
ولی من تو شهرستان اینجا که اینجور موردی نیست دم دستم. دوما ازین سایت ها هم میترسم موردی دسته دوم بگیرم و مشکلی داشته باشه و تا منی که هنوز شناخت و استفاده ازین دوربینا ندارم بخوام راه بیفتم زمان ببره متوجه مشکلش بشم و به دردسر بیفتم.
این برا شماها که حرفه ای هستین و سلامت دستگاه رو میتونین تست کنین خیلی به صرفه تر هست. ولی من با تایید حرفتون در مورد به صرفه بودنش تو این قلم میترسم … اما بازم رفتم چند سایت رو مرور کردم)
خلاصه بگم که :
الان اینجوری دارم فکر میکنم که اب که از سر گذشت که یک وجب چه ۱۰۰ وجب .
یعنی حالا که برا کیفیت و کارایی خیلی بهتر و امکان ارتقا و … قراره دوربین کامپکت با سنسور بزرگ نگیرم و قراره DSLR بگیرک.
حالا اگه واقعا کیفیت و کارایی و … این DSLR قراره برا کمی کوچک تر شدنش افت کنه خوب دیگه از خیر این مقدار سبک و کوچک تر شدنشم بگذرم و همون یه نسخه مطمئنشو بگیرم.
حرف شما درسته اقا پویا وزن ۱۰۰ D حدود ۲۰۰ گرم کمنره و ابعادشم کوچک تره.
ولی میگم حالا که کار به DSLR رسید خوب اگه کیفیت این مدلای کمی بزرگ تر بهتره خوب از خیر اون تفاوت ابعادشم بگذرم .
با این توصیف بالا من با صحبتای شما این مدلا رو یه چکاپ کردم مشخصاتش رو :
EOS 100D
EOS700D
EOS750D
یا خونه اخرش در کنن ها موردی مثل ۷۶۰D
این ۲ گزینه اخر رو ازین نظر روش فکر کردم که انگار اینجور که بعضی سایت ها نوشتن بین ۶۵۰ و ۷۰۰ D تفاوت ارتقایی خیلی خفیف تر هست نسبت به ۷۰۰ به ۷۵۰D
حالا مواردی مثل :
سنسور تصویر ۲۴ مگاپیکسلی هیبریدی نسخه‌ی ۳، سنسور نورسنج پیشرفته‌ی ۷۵۶۰ پیکسلی، سیستم فوکوس خودکار ۱۹ نقطه‌ای، Wi-Fi، NFC و باتری LP-E17 که البته ظاهرا ضعیف تر شده از باتری ۷۰۰D
شاید برتری هاش این سنسورش . نورسنجی جدیدترش. فوکوسش و وایفای اضافه که داره هست.
و اینکه DiGiC 6 هست به جای ۵ .
در مورد نور ضعیف هم احتمالا در نور ضعیف شاید کیفیت برتری بر قبلیا داشته باشه .
چون من یکی از موارد استفادم عکاسی در محیط نور مضنوعی و شاید نه چندان مطلوب داخل منزل هم هست این موردم مد نظرم بود.
 
یعنی بیشتر توی کنن ها توی این چند مورد زوم هستم . حالا اینکه سبک سنگین بشه به قیمتش و مشخصاتش دارم روشون فکر میکنم.
و البته در حین تحقیق و بررسی اینا نظراتی میدیم از بعضی افراد که مثلا نوشته بودن با این قیمت D7100 , D5500 , D7000 نیکن برتر هستن و …
که البته فعلا با صحبتای شما دوستان روی همون کنن دارم جمع بندی میکنم.
کاش سایتی بود که میشد در شرایط برابر عکس های دوربینا رو مقایسه کرد
یه سایتی بالا گذاشتم قبلا ولی انگاری رو اون نمیشه قضاوت کرد.
تا جایی که رو کامپکت ها داشتم چک میکردم تصاویرش به نظر خوب میومد .
اما اومدم EOS 700D رو زدم.
حجم و کیفیتش به نظر از کامپکت ها هم پایین تره  و مشخصه نمیشه قضاوت کرد روش .
 

#35

من خرید دوربین دسته دوم رو توصیه نمیکنم
اگه قید کوچک بودن رو بزنی ۳ تا دوربین هایی که خودت مثال زدی با هر ۳ تا کار کردم و عالی هستند
اما گفتی ۶۵۰d و ۷۰۰d زیاد فرق ندارن، حرفت درسته، اما یادت نره که ۶۵۰d از موتور stm ساپورت نمیکنه اما ۷۰۰d میکنه
من نظرم بر اساس الویت:
Canon 70D
Canon 760D
Canon 750D
Canon 700D
Canon 100D
این ها دوربین هایی هستند که جواب پس دادن و بنده خودم باهاشون کار کردم. این ها بهترین گزینه ها از نظر من هست.

#36

سلام
احسنت به دقت شما. دقیقا همین از حرفا جا موند. صحبتا و نظرات استفاده کننده ها و مقایسه چند سایت رو که خوندم این مورد یکی مزیت پشتیبانی از STM یه مزیت برترش یا شاید تنها برتری خوبش عنوان شده بود و من جا انداختمش تو صحبتم.
اما در مورد حرف دیگری که زدم که برگزفته از صحبتایی بود که خوندم شما که تجربه کار با همشونو دارید نظرتون چیه و چه قدر تاییدش میکنین؟
یعنی برتری و ارتقایی که ۷۵۰D داره به نسبت ۷۰۰ رو شما تا چه حد و در چه زمینه هایی ملموس حسش کردین؟
چون خیلی جاها ارتقای کیفی از ۷۰۰ به ۷۵۰ رو خیلی گپ بزرگ تر نسبت به ۶۵۰ به ۷۰۰ عنوان میکردن.
میخوام بگم ۷۵۰ اونقدری که تفاوت قیمتی داره برتری ملموس هم داره ؟
 
100D که شما گفتین از نظر سایزی و اینا خوب کوچک تر هست و سایزش خوبه ولی فقط به دلیلی که بالا گفتم تو صحبتم میگم حالا که کار برا کیفیت و کارایی بهتر و .. به دی اس ال آر کشید دیگه حالا اگه کیفیت و اینا تفاوت داره بین همین مدلا فکر کنم.
۱۰۰D هم مشابه ۷۰۰D هست از نظر ساپورت STM درسته؟
۱۰۰ رو اگه درست یادم باشه تا الان با لنز ۱۸-۵۵ فقط دیدمش که قیمتش ۱۴۹۰ بود
۷۰۰D یا چند حالت مختلف بود / لنز ۱۸-۵۵ (۱۷۲۰ /۱۸۳۰) لنز (۱۸-۱۳۵ ) :۲۳۰۰ /۲۳۴۰
و ۷۵۰D هم ۱۸-۵۵ :۲۶۰۰ و ۱۸-۱۳۵ : ۳۰۰۰ /۳۱۰۰ بود
, اما ۷۰D 18-55 :3300
70D 18-135  ۳۷۰۰
۷۰D 18-200  ۴۱۰۰
 
قیمت هایی که تا الان دیدم اینجوریا بود … رنجشون
و اینکه حالا یه سوال هم بپرسم که به نظر شما من کدوم لنزش رو تهیه کنم؟
یه تفاوت معنی دار قیمتی بین بعضی مدلا در بالا هست .
۷۰۰D با لنز ۱۸-۵۵ تو حدود ۱۷۰۰ ۱۸۰۰
۱۰۰D با همین لنز حالا تفاوتش حدود ۲۰۰ هست و حدود ۱۵۰۰ هست چیزی که من دیدم
اما در ۷۵۰D لنز ۵۵-۱۸ میشه ۲۶۰۰ که حاکی از یه تفاوت ۸۰۰ ۹۰۰ تومنی با ۷۰۰D داره
و ۷۰D  هم ۳۳۲۰ هست با همین لنز
 
در مورد خود لنز توصیه میکنین کدوم لنز رو تهیه کنم بنده؟
 

#37

سوال جملات اخرم رو به صورتی واضح تر بپرسم
با توجه به قیمتای ریزی که در پیامم گذاشتم
مثلا به عنوان مثال دوربین ۷۰۰D با لنز ۱۸-۱۳۵ حتی ۳۰۰ تومن از ۷۰۰D با لنز ۱۸-۵۵ پایین تره قیمتش.
ب نظر شما من حالا صرف نظر از دوربین روی کدوم لنز فکر کنم حالا هر دوربینی قطعی شد
یعنی به نظر شما فرض مثال دوربین ۷۰۰D با لنز ۱۸-۱۳۵ رو کارا تر و بهتر میدونید یا ۷۵۰D با لنز ۱۸-۵۵
یا همین مثال برا موارد دیگرم مطرح هست
مثلا ۷۰D با لنز ۱۸-۵۵ یا ۷۵۰D با لنز ۱۸-۱۳۵ .
ممنونم.
یه جورایی گپ ۷۰D , 750D گپ شدیدی هست و مثل فاصله ۱۰۰D , 700D نیستن .. قشنگ اندازه قیمت یه لنز تفاوت ۲ دوربینشون هست
نمیدونم …

#38

دوست عزیز من هم دوربین ۵ دی مارک ۱ دارم که ۱۲ مگا پیکسلیه و هم دوربین ۵۵۰ دی که ۱۸ مگاپیکسلیه واقعا کیفیت عکس ۵ دی مارک ۱ چیزی کمتر از ۵۵۰دی نداره و یک حس دل نشینی به ادم می ده وقتی ۵ دی مارک ۱ را توی دستت می گیری چون واقعا بدنه با کیفیت اتی داره تا دستت نگیری متوجه تفاوت ها نمی شی بهت پیشنهاد می کنم قبل ار خرید اگر تونستی بدنه یک فول فریم را در دستت بگیر اصلا ارگونومی فول فریم ها واقعا یک چیز دیگه است تا تست نکنی متوجهه نمی شی چون شما دوربین نخریدی و می خوای بخری دارم راهنمایی می کنم من ابتدا ۵۵۰ دی در دست داشتم وقتی ۵ دی را در دست گرفتم واقعا دل کندن ازش سخت بود من ۵ دی را با لنز ۵۰ ۱۳۰۰ خریدم والان دو دوربین را دارم

#39

حیف شد حالا پس بی خیال دست دو شوید اما لنز به نظر من یک لنز ۱۸ -۱۳۵ هم کیفیت خوبی داره و هم پوشش رنج خوبی داره دردسر تعویض لنز را هم ندارید لنر هم می تونید مدل اس تی ام یا یو اس ام بگیرید یو اس ام یک عدسی داره که پاشش نور و جذب ان را بهتر انجام می ده بنظر من بدنه را جدا و یک لنز ۱۸-۱۳۵ را جدا یا اینکه دوربینی که میگیری لنر کیت اش ۱۸-۱۳۵ باشه که دیگه هزینه اضافه برای تعویض لنز و غیر نداشته باشید لنز ۱۸-۱۳۵ اس تی ام و یو اس ام را حتما با هم در اینترنت مقایسه کنید و اگر به این نتیجه رسیدید که یو اس ام بهتره دوربین را بدون لنز بخرید و لنز یو اس ام را هم جدا بخرید چون من لنز یو اس ام ۱۸-۱۳۵ بعنوان کیت ندیدم

#40

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان