آموزش ۱۰ روش و نکته استفاده از زیبایی انعکاس ها در عکاسی

به عکاسی از انعکاس یا بازتاب ها علاقه دارید؟ عالیست چون این آموزش عکاسی، ۱۰ راه برای استفاده از انعکاس ها و نکاتی برای ایجاد جلوه های جدید در تصاویراتان به شما یاد می دهد. من طرفدار پر و پا قرص ایده های ساده ای هستم که اثرات فوری در عکاسی ایجاد می کنند. عکاسی موضوع گسترده ایست و یادگیری همه پیچیدگی های دوربینتان، عکاسی در مُد دستی، و همچنین پردازش می تواند گیج کننده به نظر برسد. اما روش های بسیار زیادی برای گرفتن عکس های شگفت انگیز وجود دارد، با استفاده از ایده هایی که بلافاصله عکس های جذابی برای شما ایجاد خواهند کرد. در این مقاله یاد می گیرید که چطور ایده ساده انعکاس ها می تواند یک پیچیدگی، زیبایی، و عمق شگفت انگیز به تصاویر شما ببخشد.

هنگامی که شما عکس های عالی می گیرید، به شما انگیزه می دهند که به یادگیری ادامه دهید و این سفر خلاقانه بسیار رضایت بخش را تحقق بخشید.

نکته فوق العاده این است که انعکاس ها همه جا هستند! در گودال هایی که سر راه خود به سمت محل کار از آنها می گذرید، در پنجره فروشگاه ها، و در دریای آفتابی تعطیلات شما… آنها بر روی ماشین های براق، کف زمین، دیوارها، و رودخانه ها و نهرها وجود دارند. آنها در هر جایی که بتوانید یک سطح بازتابنده پیدا کنید، وجود دارند.

بازی با انعکاس ها جالب است – آنها به تصاویر شما حس طنز، انتزاع، و الگو می بخشند. در اینجا من روش های مختلفی برای استفاده از آنها در عکاسی پیشنهاد داده و نکاتی برای استفاده فوری از آنها برای ایجاد جلوه های جدید در تصاویر شما ارائه خواهم داد.

و با تمرکز بر یک تکنیک یا یک مفهوم و یادگیری واقعی نحوه استفاده از آن، در آن حوزه فوق العاده قوی خواهید شد.

با انتخاب یک تکنیک در هر زمان، می توانید مجموعه ای از مهارت ها را بسازید که به شما کمک خواهند کرد تا احساس اعتماد به نفس کرده و بتوانید عکس های باشکوه بگیرید.

بیایید شروع کنیم. اجازه دهید نگاهی به تمام جنبه های مختلف ثبت انعکاس ها در عکاسی بیاندازیم.

۱

انعکاس ها عمق ایجاد می کنند

انعکاس می تواند یک حس عمق در تصویر شما ایجاد کند.

در عکس بالا که صبح زود در ونیز گرفته شده است، انعکاس ظریف در گودال آب کف خیابان تصویری با یک زمینه میانی، پس زمینه و پیش زمینه قوی ایجاد می کند – بنابراین تصویر خیلی تخت نیست.

این تصویر دیگری از ونیز است، که در آن باران در خیابان ها انعکاس های بلند از چراغ های خیابانی ایجاد می کند. آنها کمک می کنند تا نگاه بیننده به میان صحنه کشیده شود.

نکته: برای به دست آوردن یک ظاهر نرم تر برای انعکاس خود، مانند عکس بالا از یک نوردهی طولانی استفاده کنید.

بیشتر بیاموزید: آموزش ایجاد عمق در تصویر به کمک پیش زمینه

۲

انعکاس ها الگوهای چشم نوازی ایجاد می کنند

تقارن و الگوها برای چشم بسیار دلپذیر هستند. در عکس زیر، من به یک موقعیت مکانی کاملا عالی و بی نقص نیاز داشتم.

نکته: پیدا کردن بهترین زاویه برای عکستان بسیار مهم است. بسیاری از افراد از سوژه ای که تازه شروع به عکاسی از آن کرده اند شگفت زده می شوند، به جای این که سعی کنند بهترین زاویه را برای آن پیدا کنند.

بنابراین به یک جای بلند بروید، یا روی زمین دراز بکشید. جابجا شوید تا وقتی که زاویه مناسب را برای ترکیب بندی خود پیدا کنید.

سعی کنید الگوها را در دنیای اطراف خود پیدا کنید، که وقتی به عنوان انعکاس از آنها عکس می گیرید، به یک تصویر انتزاعی جذاب تبدیل شوند:

۳

انعکاس ها می توانند حس طنز ایجاد کنند

مانند الگوهای سرزنده و بازیگوش، از انعکاس ها نیز می توان برای تقویت یا ایجاد حس طنز استفاده کرد.

من یک عکاس «طنز» محور نیستم – اما گاهی اوقات چیز جالب و خنده داری پیدا می کنم که می خواهم آن را ثبت کنم.

نکته: در اکثر انعکاس ها دو نقطه جذابیت یا نقطه کانونی وجود دارد: سطح و سوژه انعکاس. از انعکاس ها با استفاده از سرعت شاترهای مختلف عکس بگیرید، این کار رنگ ها را با هم ترکیب خواهد کرد. این کار کمی سخت است، اما با تمرین، می توانید به آن دست یابید.

۴

انعکاس ها می توانند رمز و راز و انتزاع ایجاد کنند

«در عکاسی، یک واقعیت بسیار ظریف وجود دارد که واقعی تر از واقعیت می شود.» – آلفرد استیگلیتز

من عکس های زیادی از انعکاس ها در پنجره های فروشگاه ها گرفته ام. من دوست دارم با اَشکال مختلفی که می توان ایجاد کرد بازی کنم، و انعکاس بیرونی را روی وسایل موجود در پنجره فروشگاه ها قرار دهم.

البته، مراقب باشید که خودتان در تصویر نیفتید – مگر این که همین را بخواهید! من گاهی اوقات برای جذاب تر کردن تصویر این کار را می کنم، اما به طور کلی سعی می کنم در عکس هایم قرار نگیرم.

عکس زیر انعکاس بسیار جذابی دارد. این دیگه چیه؟ کجا هست؟ بله می دانم، اما گاهی اوقات دوست دارم رمز و راز ایجاد کنم. که واقعیت را از واقعیت حذف کرده و با اَشکال، بافت ها، رنگ، و انعکاس ها بازی کنم.

زمانی که من در حال گشت و گذار هستم، همه جا را نگاه می کنم. به بالا نگاه می کنم، به اطراف نگاه می کنم، – و سپس گزینه مورد علاقه من – به پایین نگاه می کنم.

من فکر می کنم که ما آنقدر به محیط اطرافمان عادت کرده ایم که اغلب به اطراف خود نگاه نمی کنیم – به خصوص رو به بالا یا پایین. به خیابانی فکر کنید که هر روز در آن قدم می زنیم. آیا به قسمت های بالای ساختمان ها، سقف ها، طبقه های فوقانی نگاه می کنید؟ در مورد جهان زیر پایمان هم همینطور است. آن پایین آنقدر اتفاقات زیادی در جریان است که ما اصلا متوجه نمی شویم.

نور رنگی و قوی که از سنگفرش خیس منعکس شده است.

لنزک: انتزاع چیست؟

انتزاع، به طور کلی، فرآیندی است که توسط آن برخی از اطلاعات به دقت حذف شده و بخش هایی باقی می مانند که بر رابطه «شیء – عکس» تاکید زیادی ندارند. به عنوان مثال، یک ورقه کاغذ و یک قلم بردارید، دست خود را با انگشتان کمی از هم جدا روی کاغذ قرار دهید و طرح دست خود را بکشید.

شما اکنون اطلاعات طرح، یعنی شکل دست خود، بدون بافت پوست، رنگ، عمق، فرم و غیره را دارید. این طرح هیچ اثر انگشتی ندارد! انتزاع به طور کلی اینگونه عمل می کند، ما کمی از اطلاعات را رها یا حذف می کنیم و قسمت هایی که می خواهیم در عکس بگنجانیم را نگه می داریم. طرحی که شما کشیده اید «تنها یک دست» است نه لزوما دست شما، که ارتباط بین سوژه و تصویر کشیده شده را در هم می شکند (از بین می برد).

اگر مایلید درباره عکس های انتزاعی یا آبستره (abstract) بیشتر بیاموزید، مقاله «تعریف عکاسی انتزاعی – آموزش راهکار هایی برای ثبت عکس های انتزاعی» را مطالعه نمایید.

۵

انعکاس ها بافت ایجاد می کنند

در عکس زیر، من در حالی که از کنار یک کانال می گذشتم متوجه یک نور زرد قوی شدم که با بافت آب، یک انعکاس جذاب و یک الگوی دوست داشتنی ایجاد می کرد.

هنگامی که شما یک انعکاس می بینید، همیشه واضح نیست که از کجا می آید. به دنبال منبع آن بگردید، نور را دنبال کنید!

۶

انعکاس هایی برای تقویت عکس شما

من اغلب دوست دارم از انعکاس ها به شیوه ای ظریف در عکاسی ام استفاده کنم. لازم نیست حتما یک انعکاس واضح بزرگ باشد تا جذاب باشد.

سوالی که من همیشه از دانشجویانم در ورکشاپ ها می پرسم این است که «نور در اینجا در این موقعیت چه می کند؟»

همه ما می توانیم منبع های نوری که واضح هستند را ببینیم، اما در مورد روش های ظریف تری که نور خورشید از روی شیشه منعکس شده و به یک گودال آب بر روی زمین می تابد چطور؟

در عکس بالا شما انعکاس هایی در آب دارید که بسیار ظریف هستند اما پیچیدگی و عمق زیبایی به تصویر می بخشند.

در تصویر زیر صحنه با انعکاس نور طلوع خورشید در پنجره های ساختمان ها جذاب شده است. بدون آن، صحنه تخت و کسل کننده میشد.

درخشش نور طلایی در یک صبح تاریک رنگ های زیبا و هاله ای از جادو و رمز و راز به شما می دهد. صحنه به چیزی کاملا جذاب تبدیل شده است.

نکته: همیشه به دنبال این باشید که ببینید نور چه کاری می کند، و چگونه بر همه چیز در اطراف شما تاثیر می گذارد.

۷

انعکاس ها لحظات زیبا و زودگذری هستند

من احساس می کنم که انعکاس ها لحظات زیبای کوچکی هستند که از لحظه حضور نور دوست داشتنی قدردانی می کنند:

«عکاسی یک شیوه احساس کردن، لمس کردن، و عشق ورزیدن است. عکسی که شما می گیرید برای همیشه ثبت می شود… و چیزهای کوچک را یادآوری می کند، مدت ها بعد از این که همه چیز را فراموش کردید.» – آرون سیسکیند

در عکس بالا از چند پرنده در استانبول در یک روز ابری، انعکاس ها ظریف هستند اما در عکس عمق ایجاد می کنند. من فکر می کنم انعکاس ها به حرکت پرندگان جان بخشیده اند.

۸

انعکاس ها یک واقعیت جایگزین ایجاد می کنند

من هر جا که نور زیبا و سطوح بازتابنده داشته باشم، به دنبال انعکاس می گردم. در عکس پایین، من این را دوست دارم که آب به اندازه کافی حرکت می کند تا چیزی را که می توانست یک عکس کاملا کسل کننده باشد، کمی سورئال کند.

نکته: از آنجا که شما اغلب منابع نور متفاوت و متضاد زیادی در یک انعکاس دارید، برای روشن ترین بخش عکس خود نوردهی کنید.

۹

انعکاس های نور انرژی و سرزندگی ایجاد می کنند

این یک عکس ساده با انعکاس نور خورشید در دریاست. نور خورشید گرم و زیبا چیز فوق العاده ای برای عکاسی است. گاهی اوقات ساده ترین المان ها در تصویر شما هستند که بیشترین تاثیر را دارند.

عکس زیر نیز از دریاست، اما این بار با انعکاس نور ماه:

چه صحنه زیبایی، نه؟ و نشان دادن نور مهتاب بازتاب شده تصویر را خیره کننده می کند.

۱۰

لذت بی نظیر نور منعکس شده در آب

آب در بسیاری از عکس های انعکاس من جای دارد. در اینجا ما نور زیبایی داریم که از سطح دریای متلاطم منعکس شده و ابرها نور را در اطراف آنها منعکس می کنند.

به نظر من ابرها برای عکاسی بی نهایت جذاب هستند – آنها بافت شگفت انگیزی در یک تصویر ایجاد می کنند.

نکته آخر اما مهم این که من عاشق این هستم که پرتره هایم را با استفاده از انعکاس ها ثبت کنم. خب، چرا که نه؟

یادگیری بیشتر – انعکاس ها چگونه شکل می گیرند؟

در «آموزش عکاسی از انعکاس» لنزک، شما عزیزان را با چگونگی ایجاد شدن انعکاس ها آشنا می کنیم. به شما می گوییم چه سطوحی بازتابنده و برای عکاسی انعکاس مناسب اند. و چند نکته مفید دیگر درباره عکاسی از انعکاس به شما آموزش می دهیم.

امیدوارم آموزش عکاسی امروز با ایده ها و روش های جدید برای ثبت پیچیدگی و زیبایی انعکاس ها به شما کمک کرده باشد.

چیزی که من در مورد عکاسی دوست دارم این است که به ما کمک می کند تا دنیا را به شیوه های جدید و تازه ببینیم. بنابراین به سفر عکاسی خود ادامه دهید. همیشه چیزهای بیشتری برای ثبت کردن، دیدن و یاد گرفتن وجود دارد. این یک سبک زندگی فوق العاده غنی و پربهاست.

«از طریق این دید عکاسانه می توانید دنیای نوری جدیدی را ببینید، دنیایی که بخش عمده آن نامعلوم و کشف نشده است، دنیایی که در انتظار کشف شدن و آشکار شدن است.» – ادوارد وستون

من دوست دارم بدانم نظر شما در مورد این ایده ها چیست – لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید.

نویسنده: آنتونی ایپس (Anthony Epes)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *