بایگانی بر حسب پروژه های عکاسی

۳ ایده عکاسی خلاقانه

«برای عادت دادن مردم به نگاه از زوایای جدید، لازم است از سوژه های روزمره و آشنا، از زوایای دید متفاوت و موقعیت های غیرعادی عکس گرفته شود» – الکساندر روچنکو. در این مطلب لنزک ۳ ایده عکاسی خلاقانه را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

ادامه مطلب

پروژه عکاسی معماری در موسیقی

عکاس خلاق اهل نیوزیلند چارلز بروکس (Charles Brooks) علاقه اش به موسیقی و عکاسی را ترکیب کرده و مجموعه عکسی خلاقانه از ساختار داخلی ساز های مختلف خلق کرده است. با دیدن هر یک از عکس های این مجموعه خیال می کنید که دارید به بنا های معماری پیچیده و تونل ها نگاه می کنید که هدف عکاس نیز همین بوده است. چارلز در پروژه عکاسی «معماری در موسیقی» از داخل ساز هایی چون پیانو، ساکسوفون، ویولونسل، فلوت و… با لنز ماکرو و تکنیک فوکوس استکینگ عکس های کلوزآپ گرفته است.

ادامه مطلب

۱۷ سال عکاسی از درختان – ویدیو پروژه مصائب درختان علی شکری

«مصائب درختان» مجموعه عکس هایی از درختان حاصل هفده سال عکاسی علی شکری می باشد. در پروژه عکاسی مصائب درختان این هنرمند تلاش کرده تا با عکس هایش تنهایی درختان را یادآور شده و مخاطبین عکس هایش را به دوباره نگاه کردن به درخت و طبیعت ترغیب کند. علی شکری به تازگی یک ویدیو زیبا و پر احساس از برخی آثارش درست کرده که دوست داشتیم با شما عزیزان هم به اشتراک بگذاریم و امیدواریم که از تماشایش لذت ببرید.

ادامه مطلب

عکاسی از گل ها در خانه با استفاده از آبگیر منعکس کننده دست ساز

عکاس منظره لوئیس کارلی (Lewis Carlyle) اخیرا به دنبال یک پروژه عکاسی می گشت که در خانه انجام دهد، او در نهایت یک ایده جالب و خلاقانه برای عکاسی پیدا کرد: عکاسی کلوزآپ از گل ها. خب این زیاد ایده انقلابی ای نیست، اما قسمت خلاقانه کار اضافه کردن انعکاس به عکس گل ها با یک چیدمان ساده دست ساز است. او با گذاشتن یک تشت آب و پس زمینه سیاه در حیاط خانه اش یک صحنه برای گرفتن عکس های انعکاسی از گل ها برپا کرد. از شما عزیزان برای مشاهده ویدیو پشت صحنه عکاسی و شماری از عکس های گرفته شده دعوت می کنیم.

ادامه مطلب

عکاسی که شانگهای خالی از سکنه را در هنگام شیوع ویروس کرونا به تصویر می کشد

عکاس نیکوکو (@nicolattes) اخیرا یک پروژه عکاسی شخصی را برای به تصویر کشیدن شهر شانگهای چین در هنگام شیوع ویروس کرونا آغاز کرده، با این امید که بتواند خالی بودن، انزوا و ترسی را که این ویروس بر شهری که زمانی شلوغ و پرهیاهو بود افکنده است، ثبت کند.

ادامه مطلب

عکاسی خلاقانه از سوژه های ساده روزمره

کارلوس کیکدو (Carlos Caicedo): «اشیائی هستند که ما نادیده شان می گیریم چراکه تا جایی به خاطر داریم بخشی از زندگی روزمره ما بوده اند. ولی آن ها طراحی عالی دارند و سادگی شان آن ها را جلوی دوربین خوش عکس می کند». بله با عکاسی از سوژه های ساده روزمره نیز می توان ایده های خلاقانه ای را اجرا کرد. در ادامه این مطلب لنزک شاهد مجموعه عکسی از پروژه عکاسی مداد کارلوس کیدو خواهیم بود.

ادامه مطلب