بایگانی بر حسب مصاحبه با عکاسان

تکنیک عکاسی نقاشی با نور در ایران: علی تقوایی

علی تقوایی هستم، فارغ التحصیل کارشناسی عکاسی تبلیغات. ۴ سال است که در زمینه تکنیک عکاسی نقاشی با نور فعالیت دارم. نقاشی با نور یک تحول جدید در زمینه عکاسی ایران هست و هنوز به صورت کامل شناخته نشده و عکاسان اطلاعات محدودی در مورد این نوع عکاسی دارند.

ادامه مطلب

مصاحبه لنزک با محمدرضا معصومی: عکاسی یک زبان جدید به شما می آموزد

محمدرضا معصومی: « اساسا عکاسی به شما می آموزد تفاوتی بین دیدن و نگاه کردن وجود دارد. باید به پدیده ها نگاه کنیم. به شما نظام ذهنی می دهد. یک عکاس با تجربه، حافظه تصویری بهتری نسبت به گذشته خودش دارد. همچنین عکاسی یک زبان جدید به شما می آموزد. ‌زبانی از هنر های تجسمی با لهجه ی عکاسی.» از شما عزیزان برای مطالعه مصاحبه لنزک با محمدرضا معصومی از عکاسان برجسته ایران در ادامه مطلب دعوت می کنیم.

ادامه مطلب

موفقیت در عکاسی از مراسم عروسی: جانی گارسیا

جانی گارسیا، یک عکاس مراسم عروسی مقیم اسپانیا است. در این مطلب لنزک با ما همراه شوید تا یک نگاه اجمالی به روند خلاقانه کار او بیاندازیم و یاد بگیریم که چه ابزارها و ایده هایی در مسیر بردن جوایز اخیرش در سایت SLR Lounge الهام بخش او بوده اند. توصیه این هنرمند به عکاسان تازه کار عکاسی از مراسم عروسی: « توصیه ای که من می توانم بکنم این است که آنها باید خودشان باشند، از کاری که انجام می دهند لذت ببرند، و به یادگیری ادامه دهند – آموزش بسیار مهم است.»

ادامه مطلب

مقاله تصویری از چاه های نفتی بمباران شده عراق – عکاسی خبری با سبک متفاوت

در ماه اکتبر، جویی ال از طرف سازمان مردم نهاد آکسفام (Oxfam) به شهر قیاره در عراق سفر کرد. وی برای انجام این پروژه عکاسی سه پیشنهاد کار تجاری را رد کرد زیرا معتقد است که کارهایی از این دست که باعث ایجاد تغییر در مردم می شوند، دلیل اصلی علاقه مند شدن وی به عکاسی اند. این مقاله تصویری (photo essay) که برای ایجاد آگاهی در رابطه با این تراژدی انسانی و محیط زیستی در نشریه ها و سایت این سازمان مردم نهاد به چاپ رسید، و در شبکه های تلویزیونی مختلف نمایش داده شد، توجه های زیادی را به خود جلب کرده است. جویی برای جلب توجه بیشتر مردم و رسانه ها پیشنهاد ترکیب تصویر برداری هوایی و عکاسی پرتره را برای ثبت این روایت تصویری مطرح می کند که از عکاسی خبری (photojournalism) سنتی و معمول متفاوت است. در ادامه این مطلب لنزک، زیر مجموعه عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم، از شما عزیزان برای مطالعه مصاحبه پتاپیکسل با جویی ال و تماشای شماری از عکس های این داستان تصویری از چاه های نفتی بمباران شده عراق دعوت می کنیم.

ادامه مطلب

مصاحبه با شهرزاد اکرمی عکاس و فتومونتاژکار

در این مطلب از سری مصاحبه های لنزک با عکاسان، با خانم شهرزاد اکرمی، شری اکرمی (Sherry Akrami)، عکاس و فتومونتاژکار ساکن تهران مصاحبه ای داشته ایم. شری از صحنه هایی که برای فتومونتاژ و دستکاری عکس ها (photo manipulation) در فتوشاپ نیاز دارد عکاسی می کند و بر این باور است که یک فتومونتاژکار باید عکاس باشد، نه الزاما عکاس حرفه اى. این هنرمند با ترکیب عکاسی و جادوی فتوشاپ تصورات و رویا هایش را در قالب عکس واقعیت می بخشد. در ادامه این مطلب از شما عزیزان برای مطالعه این مصاحبه دعوت می کنیم.

ادامه مطلب

غروب رازآلود: مجموعه عکس سیلوئت از بهرام پورشهبازی

بهرام پورشهبازی متولد ۱۳۵۱ در شهر ایلام و ساکن تهران می باشم. بنده کار عکاسی را بصورت خودآموز از سال ۱۳۸۵ آغاز نمودم، اما شروع کار عکاسی بنده به طور جدی و حرفه ای از اوایل سال ۱۳۹۲ بود. همیشه مسحور عکسهای سیلوئیت عکاسان دیگر بودم و به دلیل علاقه فراوانی که به این سبک عکاسی، لحظه طلوع و غروب خورشید و گرمی رنگهای آن داشتم تمرکزم را روی این سبک گذاشتم، هر چند گاها عکاسی پرتره و مدلینگ نیز انجام می دهم. در ادامه این مطلب لنزک، بهرام پورشهبازی در مورد سبک عکس ها و سوژه هایش بیشتر صحبت کرده و شاهد آثاری زیبا با عنوان «غروب رازآلود» از این هنرمند خواهید بود.

ادامه مطلب