تمرین ترکیب بندی عکاسی در اطراف خانه

در این مقاله، می خواهم شما را تشویق کنم تا خارج از موضوع فکر کنید. عکس گرفتن را تنها برای بهبود یک جنبه از هنر خود – ترکیب بندی – در نظر بگیرید. سوژه ای را در محیط اطراف خانه خود پیدا کنید. چیزهایی که در حالت عادی از آنها عکس نمی گیرید. شما باید با کاوش و آزمایش، ایجاد ترکیب بندی های جالب و متنوع را هدف کار خود قرار دهید.

عکس از: کوین لندور یوهان، Nikon D800، لنز ۱۰۵mm، سرعت شاتر ۱/۴۰۰ ثانیه، دیافراگم f/10، ایزو ۴۰۰

مهارت های ترکیب بندی را تمرین کنید

شما هر کاری را که تمرین می کنید، در آن بهتر می شوید. آخرین باری که مهارت های ترکیب بندی خود را از طریق تمرین بهبود بخشیدید، کِی بود؟ آیا تا به حال دوربین خود را صرفا با هدف کسب مهارت در استفاده از قانون یک سوم یا هر جنبه دیگری از ترکیب بندی به دست گرفته اید؟

به مدت یک روز، یا یک هفته، بر استفاده از فضای منفی تمرکز کنید، و آن وقت متوجه خواهید شد که مقدار بیشتری از آن را در عکس های خود می گنجانید.

با تکرار کاری که انجام می دهید، می توانید یک مهارت را آنقدر خوب یاد بگیرید که نیازی نداشته باشید به طور آگاهانه در مورد آن فکر کنید. رسیدن به این مرحله به صرف وقت و تمرین نیاز دارد، اما این کاملا طبیعی است. اگر در هر کاری خود را به تمرین کردن وادارید، با گذشت زمان، می توانید از آن مهارت بدون نیاز به فکر کردن زیاد استفاده کنید. این یک راه عالی برای رسیدن به یک شهود ذهنی است.

دو یا سه قانون ترکیب بندی را برای تمرین کردن انتخاب کنید. من در اینجا در مورد قانون یک سوم، فضای منفی و پر کردن کادر صحبت می کنم. اما شما می توانید بر روی هر چیزی که دوست دارید کار کنید. کلید کار این است که زیاد در مورد سوژه خود یا خلق عکس های شاهکار نگران نباشید، فقط تمرین کنید و یاد بگیرید.

۲۰ تکنیک ترکیب بندی در عکاسی

آموزش «۲۰ تکنیک ترکیب بندی در عکاسی» می تواند به شما در انتخاب قوانین ترکیب بندی ای که می خواهید تمرین کنید کمک کند. همچنین یک مقاله خوب برای یادگیری یا مرور شماری از مهم ترین تکنیک ها یا قوانین ترکیب بندی است.


این کار را انجام دهید تا مانند نوازنده ای که گام ها را تمرین می کند شوید. هدف آنها رفتن بر روی صحنه و نواختن گام ها نیست، بلکه آنها می دانند که تمرین کردن به آنها کمک خواهد کرد تا در هنگام اجرا بهتر بنوازند.

عکس از: کوین لندور یوهان، Nikon D800، لنز ۱۰۵mm، سرعت شاتر ۱/۳۲۰ ثانیه، دیافراگم f/7.1، ایزو ۸۰۰

۱

قانون یک سوم را تمرین کنید

بیایید با معروف ترین قانون ترکیب بندی در عکاسی، یعنی قانون یک سوم شروع کنیم. این قانونی است که بسیاری از افراد آن را می شناسند و از آن استفاده می کنند. برای به کار گیری مهارت های ترکیب بندی، شما باید به جای تمرکز بیش از حد بر سوژه، بر روی قانون تمرکز کنید.

اگر عکس های عالی نمی گیرید نگران نباشید. این تمرین برای این طراحی شده که به شما کمک کند تا بهتر بفهمید چه موقع باید از قانون یک سوم استفاده کنید.

ممکن است دوست داشته باشید از یک سوژه تنها یا چیزهای مختلف در اطراف خود برای تمرین مهارت های ترکیب بندی استفاده کنید. برای این تمرین، من در اطراف باغچه ام و در خانه قدم زدم تا با استفاده از قانون یک سوم ترکیب بندی هایی ایجاد کنم.

عکس از: کوین لندور یوهان، Nikon D800، لنز ۱۰۵mm، سرعت شاتر ۱/۴۰۰ ثانیه، دیافراگم f/10، ایزو ۴۰۰

با هر سوژه ای که از آن عکس می گیرید آزمایش کنید. آن را به روش های مختلف ترکیب بندی کنید، اما مطمئن شوید که آن را جایی در «یک سوم» کادر قرار دهید. فقط اولین ترکیب بندی که به ذهنتان می رسد را ثبت نکنید. اگر برای عکس اول خود سوژه را در سمت چپ قرار دادید، برای عکس دوم آن را در یک سوم سمت راست قرار دهید. سپس دوربین خود را ۹۰ درجه بچرخانید و سوژه را در یک سوم پایین کادر قرار دهید.

گرید قانون یک سوم

خودتان را مجبور کنید تا ترکیب بندی هایی را که به طور معمول استفاده نمی کنید، امتحان کنید. به درست و غلط بودن نتایج فکر نکنید. یا حتی خوب و بد بودن آن. هدف از تمرین بهتر شدن و پیشرفت کردن است. بنابراین اگر عکس هایی که می گیرید را دوست نداشتید، در مورد آنها فکر کنید. چرا آنها را دوست ندارید؟ چه کاری می توانید برای بهبودشان انجام دهید؟

با استفاده از قانون یک سوم تمرین کنید تا وقتی که احساس کنید پیشرفت خوبی در آن داشته اید. آیا اکنون درک بهتری از نحوه استفاده مناسب از آن دارید؟

بیشتر بیاموزید: آموزش قانون یک سوم برای بهبود عکاسی شما

عکس از: کوین لندور یوهان، Nikon D800، لنز ۱۰۵mm، سرعت شاتر ۱/۴۰۰ ثانیه، دیافراگم f/10، ایزو ۴۰۰

۲

استفاده از فضای منفی برای تمرین مهارت های ترکیب بندی

فضای منفی چیز بدی نیست – حداقل نه وقتی که به طور هدفمند در ترکیب بندی ها گنجانده شود. فضای منفی قسمتی از یک عکس است که مرکز توجه اصلی نیست.

اغلب اوقات اصلا چیزی در این قسمت ها وجود ندارد – هیچ شکل، خط، یا بافتی.

در برخی موارد کمی جزئیات وجود دارد، اما به هیچ وجه توجه بیننده را از سوژه اصلی دور نمی کند.

عکس از: کوین لندور یوهان، Nikon D800، لنز ۱۰۵mm، سرعت شاتر ۱/۳۲۰ ثانیه، دیافراگم f/7.1، ایزو ۸۰۰

در ورکشاپ های عکاسی ما، یکی از رایج ترین اشتباهاتی که من می بینم افراد مرتکب می شوند این است که فضای خالی خیلی زیادی در بالای سر یک شخص باقی می گذارند. این معمولا یک فضای منفی به خوبی ترکیب بندی شده نیست. فقط به این خاطر اتفاق می افتد که عکاس به آنچه که اطراف سوژه را در بر گرفته، توجه کافی نکرده است.

با گرفتن عکس هایی با فضای منفی قوی، مهارت های ترکیب بندی را تمرین کنید. از نواحی خالی برای کمک به برجسته کردن سوژه اصلی خود استفاده کنید. از یک دیوار خالی، یک عمق میدان کم، یا یک سوژه روشن با یک پس زمینه تیره استفاده کنید.

روش های زیادی وجود دارد که می توانید فضای منفی را به شکل مثبت در تصاویر خود بگنجانید.

باز هم، هدف شما نباید خلق شاهکار باشد. زمانی که تمرین می کنید «اشتباه» کردن مفید است.

آزمایش کنید و ترکیب بندی های مختلف را هم به صورت افقی و هم عمودی امتحان کنید. در سمت چپ، راست، پایین و بالای یک سوژه فضای خالی باقی بگذارید. آنها را با هم در کامپیوتر خود بررسی کنید. کدام یک از آنها را بیشتر دوست دارید؟

بیشتر بیاموزید: درک و استفاده از فضای منفی در عکاسی

عکس از: کوین لندور یوهان، Nikon D800، لنز ۱۰۵mm، سرعت شاتر ۱/۲۰۰ ثانیه، دیافراگم f/4.5، ایزو ۸۰۰

۳

پر کردن کادر را هدف خود قرار دهید

پر کردن کادر هدفی است که من هر بار یک عکس می گیرم، سعی می کنم به آن دست یابم. گاهی اوقات این می تواند به این معنی باشد که بخش عمده کادر من با فضای منفی پر می شود. بنابراین تا زمانی که هدفمند باشد و به ارزش عکس بیافزاید، خوب است.

پر کردن مناسب کادر هم به چیزهایی که شما از کادر بیرون می گذارید و هم به چیزهایی که در آن جای می دهید، وابسته است. مهم ترین نکته این است که از آنچه که در داخل چهار لبه ترکیب بندی شما قرار دارد آگاه بوده و مطمئن شوید به عکسی که دارید می گیرید مرتبط است.

گاهی اوقات پر کردن کادر می تواند به معنای فوق العاده نزدیک شدن به سوژه باشد، به طوری که تمام آن در کادر قرار نگیرد. در برخی مواقع دیگر ممکن است تصمیم بگیرید که عقب بروید یا کوچکنمایی کنید تا کمی از محیط اطراف آن را در کادر بگنجانید، چون آنها به سوژه مرتبط هستند.

همیشه به اطراف لبه های کادر خود نگاه کنید. چه چیزی در گوشه هاست؟ آیا المان های پس زمینه از سوژه اصلی شما حمایت می کنند؟ اگر نه، آنها را جابجا کنید، خودتان جابجا شوید، یا از تکنیک دیگری برای حذف المان های ناخواسته استفاده کنید.

حتی کمی جابجا شدن می تواند پرسپکتیو نحوه ارتباط المان های داخل کادر شما با یکدیگر را تغییر دهد. به عنوان مثال، در دو عکس زیر من از سوژه های یکسان روی میزم عکس گرفتم. قوطی پلاستیکی در پشت کتری حواس پرت کننده است.

من برای حذف آن از ترکیب بندی ام، کمی پایین تر رفتم و به سمت راست جابجا شدم. در این موقعیت، من می توانستم قوطی را نیز جابجا کنم.

عکس از: کوین لندور یوهان، Nikon D800، لنز ۱۰۵mm، سرعت شاتر ۱/۸۰ ثانیه، دیافراگم f/5، ایزو ۸۰۰

عکس از: کوین لندور یوهان، Nikon D800، لنز ۱۰۵mm، سرعت شاتر ۱/۸۰ ثانیه، دیافراگم f/5، ایزو ۸۰۰

لنزک: دیگر چه بخوانیم؟

۱۰ مقاله برتر آموزش ترکیب بندی

در این مطلب ۱۰ مقاله برتر ترکیب بندی عکاسی سایت لنزک را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. از این مقاله ها یاد می گیرید که ترکیب بندی چیست، با قوانین ترکیب بندی حرفه ای آشنا می شوید و ترکیب بندی عکس را به صورت گام به گام می آموزید.

مطالعه این مقاله

ن

نتیجه گیری

صرف وقت برای تمرین مهارت های ترکیب بندی ممکن است کمی کسل کننده به نظر برسد – درست همانطور که کسی که در حال یادگیری پیانو است ممکن است از تمرین گام ها خسته شود.

امتحان کنید و ببینید. ممکن است بعد از مدتی از آن لذت ببرید. مثل هر چیز دیگری، مدتی طول می کشد تا تمرین شما جواب دهد، بنابراین راحت تسلیم نشوید.

شما نکته دیگری مد نظر دارید که بخواهید اضافه کنید؟ لطفا آنها را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: کوین لندور یوهان (Kevin Landwer-Johan)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *