مجموعه عکس درختان اثر علی شکری – قسمت ۲

علی شکری هستم، متولد دی ماه ۱۳۶۰ از تبریز، که تجربه ی عکاسی را از سال ۱۳۸۲ در شاخه ی طبیعت آغاز کردم. حاصل تلاش بیش از یک دهه عکاسی از درختان (با فرمها و اشکال گوناگون…) کتابی نفیس با عنوان مصائب درختان (The Passion OF Trees) بود که در کشور انگلستان چاپ و منتشر گردید در ادامه این مطلب لنزک شاهد شماری از عکس های این مجموعه خواهید بود.

برای من هر درخت مثل هر انسانی روایت و داستانی دارد. وقتی درختی می میرد داستان و حکایتی می میرد. سرنوشتی تغییر می کند. احساس می کنم درختها با دستهای شکسته، صورتهای زخمی و ریشه های بریده بر پشت کامیونها ما را نفرین می کنند. شاید اینگونه است که سرنوشت ما آدمها تغییر می کند و آرام آرام خصلت های خوب و انسانی مان را از دست می دهیم.

می دانم من با عکسهایم نمی توانم درختان و طبیعت سبزمان را نجات دهم اما تلاش می کنم با عکسهایم غرابت و تنهایی درختان را بیاد بیاورم و آنهایی که به عکسهایم نگاه می کنند به دوباره نگاه کردن به درخت و طبیعت ترغیب شوند. بیاد بیاورند اگر درخت نباشد پرندگان کجا لانه خواهند کرد؟ اگر درخت نباشد هوایی برای نفس کشیدن نخواهد بود. بیاد بیاورند اگر درخت نباشد، اگر درخت نباشد، اگر درخت نباشد، فکرش را بکن اگر درخت نباشد…

خرید کتاب مصائب درختان اثر علی شکری

www.tashil.com (برای خرید داخل ایران)

www.amazon.com

وب سایت و صفحه اینستاگرام علی شکری

www.alishokri.art

instagram.com/alishokriphotography

نظرات شما

  1. کیهان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    غیر از چنتا کتاب مربوط به عکس جنگ ، این تنها کتابی بود برای من که به نظرم بعضی از عکساش واقعا میتونه ماندگار باشه و از همه لحاظ میشه از دیدنش لذت برد . واقعا ممنون.

    تشکر بعد هم به خاطر اینکه این عکس ها میشه در اینترنت هم دید و محدود به یه سری کتاب که خریداراش غالبا به عکساش اهمیتی نمیدن محدود نشده.

    امیدوارم کتابتون به تیراژ خوبی برسه و خوب پخش شه.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *