نمایشگاه عکس حمیدرضا رحمانی با موضوع چشم اندازهای طبیعی افغانستان

نمایشگاه عکس حمیدرضا رحمانی (دانیال)، «افغانستان زیبا» با موضوع چشم اندازهای طبیعی، ۱۴ الی ۲۰ آبان در نگارخانه دیپلماتیک اکو تهران برگزار می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده پوستر این نمایشگاه به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

پوستر نمایشگاه

بیوگرافی و سخن عکاس :

حمیدرضا رحمانی متولد سال۱۳۷۰ از اهالی افغانستان و متولد ایران می باشم که به مدت پنج سال در حوزه ی عکاسی فعالیت نموده و دوره های مختلف عکاسی را در آموزشگاه «عکاسی حرفه ای» پشت سر گذاشته ام.

از ابتدای شروع به فعالیت دراین حوزه به ژانر «چشم انداز» علاقه فراوانی داشتم و همواره رویای به تصویر کشیدن طبیعت بکر و چشم نواز افغانستان و اماکن تاریخی و جهانگردی آن سرزمین را در سر می پروراندم. متاسفانه طی سالیان دراز اتفاقات تلخ و ناگوار بسیاری در افغانستان به وقوع پیوسته که از طریق رسانه های گوناگون و ابزار متفاوت به وی‍ژه «عکس» در سراسر دنیا بازتاب پیدا کرده که عمدتا در ذهن مخاطبان تصویر ناخوشایندی از آن کشور ساخته است. در حال حاضر اگر واژه ی «افغانستان» را در موتورهای جستجوی اینترنتی وارد کنید، خروجی بخش اعظم تصاویر و صفحات وب مربوط به جنگ و کشتار و فجایع انسانی است. من بر این باورم که افغانستان به همان اندازه که تابلویی مملو از تصاویر تلخ و تکان دهنده در اذهان نقش بسته به همان اندازه نیز در مورد زیبایی ها و جاذبه هایش ناشناخته باقی مانده است.

هدف من از جمع آوری این مجموعه نشان دادن زیبایی هایی است که در پس اخبار و حوادث مربوط به جنگ، نا امنی، فقر و… به چشم نمی آید. نمایش این مجموعه عکس در ایران برایم بسیار حائز اهمیت بوده به این خاطر که افغانستان و ایران دارای نقاط مشترک بسیار زیادی از لحاظ فرهنگی و هنری می باشند و گشودن پنجره ی خوش نماتری از افغانستان می تواند تاثیر ژرفی بر دیدگاه تماشاگران تصاویر بگذارد.

نشانی : تهران، خیابان شهید موحد دانش(اقدسیه)، کوچه ناز، پلاک۱۰، موسسه ی فرهنگی اکو، نگارخانه ی دیپلماتیک اکو

عکس های بیشتر


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *