نگاه عکاس #۶: نقاشی با نور منظره در شب

تمام این کار را با یک چراغ قوه انجام دادی؟ پس چرا خودت در عکس نیفتادی؟ چطور اینکار را کردی؟ این ها سوالاتی هستند که در یک نمایشگاه عکاسی اخیر با من مطرح شد. بازخوردی که گرفتم بسیار مثبت بود و یکی از عکس های نقاشی با نورم بیشترین فروش را داشت. با نقاشی با نور کردن جهان، منظره تاریکخانه شما می شود. شما دقیقا مشخص می کنید می خواهید چه چیزی روشن شود و چه افکت های نوری ای اضافه کنید. تنها محدودیت خلاقیت تان است. حتی صحنه هایی که قبلا بار ها عکاسی شده اند، می توانند به شکل کاملا جدیدی به تصویر کشیده شوند. در این شماره از «نگاه عکاس» لنزک، از شما عزیزان برای تماشای شماری از مناظر نقاشی با نور شده جیمز میلز (James Mills) و مطالعه توضیحات بیشتر از وی دعوت می کنیم.

دیدگاهی که من اکثر اوقات می گیرم این است که «از سفر شب هنگام به حومه شهر برای عکاسی نمی ترسی؟» خب، راستش اگر آخر شب در شهر پرسه می زدم خیلی بیشتر می ترسیدم. حقیقت این است که تکنولوژی نور های Led روش کار ما در شب را متحول ساخته است. چراغی که من روی دوچرخه کوهستانم دارم از چراغ های جلو ماشینم هم قوی تر است. دیگر نیازی به ترسیدن از تاریکی شب نیست.

البته ایده خوبی است که از مکان مورد نظر در نور روز بازدید کرد. مکان ها در شب متفاوت به نظر می رسند. این کار از اینکه گم شوید و یا خطراتی مثل یک گودال سرپوشیده را نبینید، جلوگیری می کند. یکی از جنبه های مفرح نقاشی با نور (light painting) ایستا نبودن این فعالیت است، که می تواند تنها توسط شما یا به صورت تیمی انجام شود. به نقاشی با نور «عکاسی هنر نمایشگون نور» گفته می شد، و بله این می تواند چند دقیقه رقص با نور هایی باشد که در تصویر نهایی شما فریز یا ثابت خواهند شد. من اغلب با نقاشان نور دیگر قرار می گذارم و درحالیکه هر شخص سبک خاص خود را دارد، پیوستن به افراد دیگر برای عکاسی مفرح است و می توان ایده ها را به اشتراک گذاشت.

وب سایت و صفحه ۵۰۰px جیمز میلز

www.jamesmillsphotography.com

500px.com/jamesmills1

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *