پنج راه برای نخستین تجربه عکاسی با نوردهی طولانی

هنگامی که شما به عنوان یک عکاس شروع به کار میکنید، عکسهای زیادی را می بینید و همان لحظه به این فکر میکنید که این عکسها چگونه گرفته شده اند. گاهی این عکسهای هوشمندانه با استفاده خلاقانه از نور و حرکت، در گروه عکسهای با نوردهی طولانی جای میگیرند. در این مطلب لنزک پنج راه برای ثبت تجربه ای جالب با نوردهی طولانی را به شما نشان میدهیم.

۱

رد نور چراغ ماشینها

ثبت نور در حال حرکت نقطه شروعی عالی برای کار با نوردهی طولانی است. همانطور که در مورد تمامی عکسها خواهیم گفت، شما باید مکانی ثابت برای قراردادن دوربینتان پیدا کنید، شاید یک دیوار و یا حتی بهتر، یک سه پایه محکم. در هنگام کار بر روی ثبت دنباله نور چراغ ماشین ها، همه چیز معطوف به جایگاه یا نقطه دید شماست. در تصویر زیر، من پلی را پیدا کردم که دید مناسبی به جاده در شب داشت. تنها نور موجود، از چراغ ماشینها بدست می آمد که من را قادر ساخت اثر رد چراغ ها را به حداکثر برسانم.

۲

آب صاف و ابریشم گون

این تکنیک مدتهاست که از تکنیک های مورد علاقه عکاسان منظره است و میتواند در هر زمینه ای که در آن آب جاری و در حال حرکت وجود دارد، بکار گرفته شود. در عکس زیر، من از یک کاهنده نور (ND) برای محدود کردن میزان نور ورودی به لنز استفاده کردم و توانستم یک تصویر با نوردهی طولانی از جریان آب ایجاد کنم. این افکت هم حرکت آب خروشان وهم احساس رویایی که منظره را احاطه کرده است را پررنگ تر نشان میدهد. اگر شما فیلتر NDندارید، مشکلی نیست، اینکار را در شرایط نور کم امتحان کنید. با یک جریان کوچک و برای تمرین شروع کنید، سپس میتوانید برای یافتن آبشارهای بزرگ و مناظر دراماتیک دریا و عکاسی آنها راهی شوید.

۳

ابرها را به حرکت درآورید

به تصویر کشیدن حرکت در یک عکس منظره میتواند به حس دراماتیک فضا بیفزاید. مثلا در عکس بالا، عکاس از یک تکنیک بسیار ساده استفاده کرده است. استفاده از یک فیلتر و نوردهی طولانی، اما این بار دوربین را برای ثبت حرکت ابرها در آسمان به سمت بالا گرفته است. این افکت واقعا شما را درون تصویر می کشاند و بطور متفاوتی یک عکس ثابت حس حرکت و پویایی می دهد .

۴

در نقاشی با نور خلاقیت به خرج دهید

دو روش برای نقاشی با نور وجود دارد. در مثال اول که در زیر آمده است، عکاس از تنها یک منبع نور و نوردهی طولانی برای «ترسیم» با نور استفاده کرده است، که میتواند ساعت ها شما را سرگرم کند! تمام چیزی که لازم دارید یک چراغ قوه و مقداری خلاقیت است.

در مثال دوم از نقاشی با نور، عکاس دوربین را برای عکاسی از یک صحنه تنظیم میکند، نوردهی را حدود ۳۰ ثانیه قرار می دهد و سپس از یک منبع نور (چراغ قوه) برای نقاشی با نور در صحنه استفاده میکند، به این صورت که آن را برای مدت ده ثانیه در نقاط خاص صحنه متمرکز میکند. این تکنیک تماما معطوف به این است که شما میخواهید کدام قسمت از عکس مورد توجه و رنگ آمیزی قرار بگیرد و سایه های جالب و زیبا ایجاد کند.


۵

عکسهایی هیجان انگیز از رد ستارگان بگیرید

اکنون اگر وقت زیادی دارید و ایستادن در تاریکی برایتان مشکلی ندارد، خب پس چرا شب به بیرون از شهر نزنیم و رد ستاره ها را ثبت نکنیم؟ شما به یک آسمان شب صاف و بدون ابر به دور از آلودگی نوری شهر، کمی لباس گرم و مقدار زیادی صبر و شکیبایی نیاز دارید. عکس حیرت آور زیر یک نوردهی ۴۵ دقیقه ایست، پس مطمئن شوید که قبل از شروع کار تحقیق تان را کردید و به این ترتیب میدانید که چه باید بکنید و باید چه مقدار شاتر دوربین خود را باز نگه دارید.

م

منبع

برگرفته از: tutsplus


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *