آموزش ایجاد بوکه در عکاسی

آیا می خواهید در پس زمینه عکس تان بوکه زیبا ایجاد کنید؟ این مطلب برای شماست. بوکه، حالت تاری در پس زمینه یک عکس است، و برای عکاسان، بوکه های خیره کننده مانند طلاست. ما آن را می خواهیم، برای آن تلاش می کنیم، به آن نیاز داریم. اما چطور باید بوکه های خیره کننده ایجاد کنیم؟ خوشبختانه، چند راه ساده برای ایجاد بوکه پس زمینه با کیفیت بالا وجود دارد، که در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد.

در این مقاله، چهار روش ارائه می شود که توانایی شما برای ایجاد بوکه های دلپذیر را افرایش می دهد، و در نتیجه تطبیق پذیری و مهارت عکاسی شما را افزایش می دهد.

من اول در مورد تکنیک هایی مانند افزایش فاصله بین سوژه و پس زمینه و عکاسی با دیافراگم کاملا باز بحث خواهم کرد. سپس موقعیت های مناسب برای ایجاد بوکه مانند نورپردازی از پشت را توضیح می دهم. در نهایت شما دانش ایجاد خلاقانه بوکه های خیره کننده در عکس های خود را به دست خواهید آورد.

بوکه دلپذیر چیست؟

یک توضیح سریع در مورد بوکه عالی: به طور کلی، بوکه تاری پس زمینه ایجاد شده توسط لنز است. با این حال، دو نوع بوکه وجود دارد که من در اینجا می خواهم بر روی آنها تمرکز کنم.

کتاب آموزش عکاسی بوکه

اولی چیزی است که من آن را بوکه هندسی می نامم. بوکه هندسی هایلایت ها (قسمت های روشن) خارج از فوکوسی است که در واقع یک شکل هندسی به خود می گیرند. این شکل خاص بستگی به ماهیت لنز دارد، اما دایره، شش ضلعی، هفت ضلعی، و هشت ضلعی ها نسبتا شایع هستند.

این نوع بوکه اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند زیبایی قابل توجهی به تصاویر شما ببخشد.

نورها در پس زمینه این تصویر بوکه هندسی ایجاد می کنند.

من دومین نوع بوکه را بوکه خامه ای می نامم. این نوع بوکه ظاهر نرم، و خارج از فوکوسی است که عکاسان اغلب برای دستیابی به آن تلاش می کنند.

تصویر این گل مروارید یک بوکه بسیار خامه ای دارد.

هر دو نوع بوکه را می توان ایجاد کرد، اما روش های ایجاد آنها کمی متفاوت است. بیایید نگاهی به هر یک از آنها بیاندازیم.

۱

با دیافراگم کاملا باز عکس بگیرید

این کار روش واقعی ایجاد بوکه های خیره کننده است. صرف نظر از این که شما می خواهید بوکه هندسی ایجاد کنید یا بوکه خامه ای، عکاسی با دیافراگم کاملا باز (یعنی، با یک دیافراگم در محدوده f/1.2-2.8) تا حد زیادی شانس رسیدن به آن را افزایش می دهد.

من در اینجا بر بوکه خامه ای تمرکز خواهم کرد.

یک دیافراگم باز در ایجاد یک پس زمینه بوکه واقعا خامه ای به من کمک کرد.

اگر شما دیافراگم لنز را بسته تر کنید (ضریب اف یا f-stop را افزایش دهید)، به طوری که عمق میدان بیشتر (عمیق تر) شود، متوجه خواهید شد که امکان به دست آوردن پس زمینه های خوب و خامه ای را از دست می دهید.

علت آن این است که یک عمق میدان بزرگتر به این معنی است که پس زمینه کمتر تار می شود. برای ایجاد خامه ای ترین حالت بوکه، باید تا آنجا که می توانید پس زمینه را تار کنید. به همین سادگی.

برای ایجاد بوکه های خامه ای بهتر، دیافراگم خود را باز کنید تا عمق میدان کاهش یابد. تنها در این صورت می توانید آن ظاهر خامه ای زیبا و بوکه های خیره کننده را به دست آورید.

۲

یک فاصله خوب را بین سوژه و پس زمینه حفظ کنید

یکی دیگر از جنبه های مهم ایجاد بوکه های دلپذیر، نگه داشتن یک فاصله خوب بین سوژه و پس زمینه است. مانند نکته اول، این مورد نیز هم برای بوکه خامه ای و هم بوکه هندسی به کار می رود، اما در اینجا من بر بوکه خامه ای تمرکز می کنم.

هنگامی که من در مورد فاصله سوژه تا پس زمینه صحبت می کنم، منظورم فاصله بین آن دسته از المان های عکس که در فوکوس قرار دارند – سوژه شما – و آن دسته از المان های عکس که خارج از فوکوس هستند، یعنی پس زمینه، می باشد.

چرا داشتن یک فاصله خوب بین سوژه و پس زمینه کیفیت بوکه خامه ای را افزایش می دهد؟

باید ربطی به عمق میدان داشته باشد. یک فاصله بیشتر بین سوژه و پس زمینه به این معنی است که عمق میدان (ناحیه ای از تصویر که شارپ است) خیلی قبل از پس زمینه به پایان می رسد. در نتیجه پس زمینه به شکل یک تاری دوست داشتنی ظاهر می شود، و نه به صورت یک شلوغی که بیشتر در فوکوس قرار دارد.

بنابراین به منظور افزایش حالت خامه ای بوکه، فاصله بین سوژه و پس زمینه خود را افزایش دهید.

۳

هایلایت های زیبا در پشت سوژه پیدا کنید

تا اینجا کمی در مورد ایجاد بوکه های خامه ای صحبت کردم، اکنون وقت آن است که به طور مختصر به بوکه های هندسی بپردازیم.

بوکه های هندسی تاثیرگذار توسط هایلایت ها (قسمت های روشن و نورانی) ایجاد می شوند. یک راه برای به دست آوردن بوکه های هندسی قوی این است که به دنبال نورهای روشن در پس زمینه بگردید.

آب در پشت این گل، نور خورشید در حال غروب را منعکس می کرد.

شما با چند روش می توانید این نوع بوکه را به دست آورید. به عنوان مثال، می توانید به دنبال اشیایی مانند برگ ها بگردید که نور خورشید را فیلتر می کنند. آنها اشعه های خورشید را شکسته و آنها را به نقاط کوچک نور تبدیل می کنند که پس از آن بوکه های هندسی تاثیرگذاری می شوند.

همچنین می توانید به دنبال المان هایی بگردید که نور را منعکس می کنند. آب یک گزینه عالی است. یک گزینه دیگر قطرات آب است. سطوحی که با شبنم صبحگاهی خیس شده اند، زمانی که پشت سوژه قرار داده می شوند می توانند بوکه های زیبا ایجاد کنند.

گزینه سوم این است که می توانید به دنبال منابع نور کوچک در پس زمینه بگردید. نور ماشین ها، چراغ های خیابانی، یا نورهای کریسمس (لامپ های رشته ای) همه عالی هستند، به خصوص اگر بعد از غروب آفتاب از آنها عکس بگیرید.

گزینه چهارم، اگر واقعا می خواهید بوکه ایجاد کنید اما پیدا کردن شرایط مناسب برای شما سخت است، می توانید خودتان آن شرایط را ایجاد کنید. هنگام عکاسی یک رشته چراغ های تزئینی با خودتان بیاورید، و آنها را در پشت سوژه قرار دهید. یا یک فویل آلومینیومی از قبل مچاله شده را در پس زمینه نورپردازی کنید. برای مطالعه آموزش اینجا کلیک نمایید.

من از چراغ های تزئینی برای ایجاد بوکه هندسی در این تصویر استفاده کردم.

۴

سوژه را در سایه، با یک پس زمینه روشن قرار دهید

این روش ایجاد بوکه های خیره کننده، منحصر به فرد است، که زمانی که به یک شیوه مورد استفاده قرار گیرد می تواند بوکه های خامه ای شگفت انگیز ایجاد کند، و زمانی که به شیوه معکوس استفاده شود بوکه های هندسی زیبا ایجاد می کند.

در هر دو روش باید مطمئن شوید که سوژه شما در سایه قرار داشته باشد. همچنین در هر دو روش باید یک پس زمینه روشن داشته باشید. در حالت ایده آل، شما باید در صبح زود یا اواخر بعد از ظهر که خورشید که در پایین آسمان قرار دارد، عکاسی کنید.

در زمان استقرار (بالا آمدن) خورشید، این دو تکنیک با هم اختلاف پیدا می کنند.

اگر شما با نورپردازی قوی از جلو عکاسی می کنید – یعنی، اگر خورشید از پشت سر شما می آید، نه از روی شانه شما – سوژه خود را طوری قرار دهید که نور طلایی زیبا بر روی پس زمینه پشت سوژه شما بتابد (در حالیکه سوژه در سایه باقی می ماند).

در این صورت آن نور طلایی اغلب پس زمینه را نیز به رنگ طلایی مشابه در می آورد، و خواهید دید که بوکه شما شگفت انگیز و خامه ای می شود.

اگر با نورپردازی قوی از پشت عکس می گیرید – یعنی، اگر خورشید از پشت سوژه شما می آید – سوژه را طوری قرار دهید که خورشید میان درخت ها، برگ ها، شاخه ها، یا علف ها قرار گیرد. همانطور که در بالا ذکر شد، این کار هایلایت های روشنی در پشت سوژه ایجاد می کند.

سپس این هایلایت ها به بوکه های هندسی زیبا تبدیل می شوند.

این روش ها را امتحان کنید. سعی کنید مقدار سایه روی سوژه را تغییر دهید، و از سایه کامل به سمت نور پس زمینه مستقیم بروید.

این گل بیشتر به طور مستقیم از پشت روشن می شد.

چه تصمیم بگیرید با نورپردازی از جلو عکس بگیرید و چه نورپردازی از پشت، با قرار دادن سوژه خود در سایه و کار کردن در طول «ساعات طلایی» طلوع یا غروب آفتاب، بوکه های زیبا ایجاد خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش عکاسی – چگونه به پس زمینه مات یا بوکه دست یابیم

کتاب آموزش عکاسی بوکه

ن

نتیجه گیری

اگرچه عکاسان اغلب برای ایجاد بوکه های زیبا تلاش می کنند، اما این کار نباید آنقدرها سخت باشد. با عکاسی با یک دیافراگم کاملا باز، استفاده از یک فاصله زیاد بین سوژه و پس زمینه، قرار دادن سوژه به طوری که هایلایت های روشنی در پشت آن وجود داشته باشد، و با استفاده از انواع خاص نورپردازی، می توانید تصاویری با بوکه های خیره کننده بگیرید.

روش های دیگری برای ایجاد بوکه های زیبا می شناسید؟ لطفا آن روش ها و تصاویر بوکه خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نویسنده: جیمیز دمپسی (Jaymes Dempsey)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *