۴ نکته ساده برای گرفتن عکس هایی بهتر از کودکانتان

عکاسی از کودکان در کنار شیرین بودنش، کمی چالش بر انگیز است. در این مطلب کوتاه لنزک ۴ نکته ساده مطرح خواهیم کرد که با استفاده از آن ها می توانید عکس های بهتری از کودکانتان بگیرید.

۱

هر روز از آنها عکس بگیرید

این اولین و مهمترین قانون عکاسی از کودکان است. وقتی یک لحظه زیبا و کاندید (بی هوا – بدون توجه سوژه) مشاهده می کنید و سراغ دوربینتان می روید، کودک با ژست گرفتن برای عکس واکنش نشان می دهد و آن لحظه از دست می رود. اما اگر هر روز از آنها عکاسی شود، دوربین برای کودک جلب توجه نمی کند و در مقابلش چنین واکنشی نشان نمی دهد. اگر به حضور دوربین عادت کرده باشند، در حضور آن راحت خواهند بود و کار خودشان را می کنند و در نتیجه شما می توانید به راحتی از آنها عکس بگیرید.

۲

لباس هایشان نباید حواس بیننده را پرت کند

امروزه، سخت می توان از رنگ های روشن دوری کرد، اما اگر بتوانید لباسی ساده پیدا کنید توجه و تمرکز بیننده را به جای لباس کودک به خود کودک جلب خواهید کرد.

۳

زمانی که برای آنها مناسب است عکس بگیرید

انرژی کودکان همیشه در حال تغییر است و پیش بینی کردن آن تقریباً غیر ممکن است. به جای اینکه برای زمان عکاسی برنامه ریزی کنید و کودک را مجبور کنید کاری که شما می خواهید را انجام دهد، مطمئن شوید که آمادگی این را دارید تا وقتی لحظه مناسبی برای عکاسی پیش آمد از او عکس بگیرید.

۴

خونسرد باشید و لذت ببرید

اگر در گرفتن عکس سخت می گیرید و یا استرس دارید، این مسأله می تواند روی کودک هم تأثیر بگذارد و حال و هوای کودک و عکس شما را خراب کند. عکاسی را برای آنها جذاب کنید تا آنها هم از عکاسی راضی بوده و با علاقه با شما همکاری کنند.

اگر مایلید تا با تنظیمات دوربین برای عکاسی کودکان آشنا شوید یا نکات آموزشی بیشتری را در این زمینه مطالعه نمایید، دو مطلب «نکات عکاسی کودکان» و «نکات عکاسی پرتره کودکان» را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. همچنین برای کسب الهام بیشتر شما را به تماشای مجموعه عکس «عکاسی از کودکان – ماریانا جمادی» و «ویدیو پشت صحنه عکاسی از کودکان» دعوت می کنیم.

م

منبع

برگرفته از: picturecorrect

نظرات شما

  1. پویا آقایی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    فقط میتونم خسته نباشی بگم و یه تشکر ویژه داشته باشم
    واقعا سایت بی نظیری دارید
    همه چی عالیه ❤

    1. سامان نویسنده

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

      تشکر از اینکه برای سایت خودتان می نویسید،

      برایتان صمیمانه آرزوی موفقیت داریم ❤


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *