استفاده از فوکوس انتخابی در حالت دستی

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

متاسفانه امکان ارسال پاسخ در پروفایل بنده مسدود شده؛
در پاسخ به سوال کاربری که پرسیده بودن “میخواستم بدونم چجوری میشه در حالت M همزمان چند نقطه فوکوس رو انتخاب کنم ؟ ایا دکمه خاصی داره که هر نقطه رو ذخیره کنه بعد شات بزنم ؟ دوربین nikon d5600 دارم .”
 
شوتینگ مد ها (M, Av, Tv) ارتباطی به سیستم فوکوس ندارن. شما با انتخاب حالت M کنترل هرسه پارامتر نوردهی رو بدست میگیرید. اما برای تنظیم سیستم فوکوس از طریق دیگری باید اقدام کنید.

  1. حالات ناحیه فوکوس (Focus Area Mode)

 

  • تک نقطه (Single Point): عکاس نقطه فوکوس را بصورت دستی انتخاب می کند؛ دوربین بر روی سوژه در نقطه فوکوس انتخاب شده فوکوس می کند. این حالت برای سوژه های ثابت و بدون تحرک مناسب تر است.

 

  • ناحیه متحرک (Dynamic Area): عکاس نقطه فوکوس را به صورت دستی انتخاب می کند، اما اگر سوژه به طور جزئی نقطه فوکوس را ترک کند، دوربین بر اساس اطلاعات مربوط به سوژه از نقاط فوکوس اطراف برای تشخیص سوژه و فوکوس مجدد استفاده می کند. برای موضوعاتی که تحرک غیر قابل پیش بینی دارند، این مد را انتخاب کنید.

 

  • ناحیه خودکار (Auto Area): دوربین نقطه مورد نظر را از سوژه تشخیص می دهد و به صورت خودکار فوکوس می کند.

 

  • ردیابی سه بعدی (۳D Tracking): عکاس نقطه فوکوس دلخواه را بطور دستی انتخاب می کند؛ اگر دکمه شاتر تا نیمه فشرده و نگه داشته شود، دوربین فوکوس کرده، عکاس می تواند ترکیب را تغییر دهد و دوربین به طور خودکار نقطه فوکوس جدیدی را در صورت لزوم برای حفظ فوکوس روی سوژه انتخاب می کند.

2 پاسخ

عضو سایت 13 December 2019

سلام خدمت شما
تشکر فراوان از مشارکت فعال شما در این بخش از سایت خودتان. بسیاری از همکاران در لنزک که یک سایت مردمی هست داوطلبانه فعالیت دارند و به نوعی همکاری مداوم شما باعث می شود شما را عضوی افتخاری از تیم لنزک بدانیم و قدردانیم.
خیر حساب شما مسدود نشده است، متاسفانه گهگاهی بخش پرسش و پاسخ به دلیل مشکلی سروری از ثبت پاسخ ممانعت می کند که به زودی با تعویض سرور هایمان انشاالله دیگر این مشکل را نداشته باشیم.
خواهشمندم این پاسخ را به پرسش مربوطه کپی نمایید تا ما بعد از آن حذفش کنیم.
 
با ارسال ایمیل ّبه info@lenzak.com می توانید هر زمان این مشکل دیده شد ما را در جریان قرار دهید.
 
با احترام

#1
عضو سایت 13 December 2019

در ضمن این مشکل وقتی پیش می آید برای همه کاربران است و امکان ثبت پاسخ نمی باشد و شمارشگر بازدید سوال از کار می افتد.
مثل الان، ما هر زمان متوجه بشویم، مشکل را برطرف می کنیم. از این رو اگر هر زمان مشاهده نمایید به ما از طریق ایمیل اطلاع رسانی نمایید سپاسگزار خواهیم بود و به تسریع درست شدن آن کمک می کند.
 
تا اینکه انشاالله در این ماه با تعویض سرور سایت مشکل انشاالله برای همیشه حل گردد.
 

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان