انجام عمق میدان با کیت ( عدد دیافراگم ۳٫۵)

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام. ممنون از مطالب عالی تون.
من تازه کار با دوربین DSLR رو شروع کردم و کلاس نرفتم. در مورد تمرین عمق میدان می خواستم از یه سوژه عکس بگیرم که شفاف باشه و زمینه پشت مات ولی متاسفانه هر کاری می کنم نمیشه.
یا سوژه تار میشه یا اصلا کل زمینه شفاف میفته
من انتخاب گزینه رو گذاشتم روی تقدیم دیافراگم و واید ترین عدد لنزم ۳٫۵ هست و تا اونجایی که میشه به سوژه نزدیک شدم و فوکوس کردم.
میشه راهنماییم کنید؟
یه سوال دیگه اینکه چطوری می تونم واسه هدفم از تجهیزات مناسب انتخاب کنم.
ممنون از راهنماییتون

6 پاسخ

دوست عزیز
احتمالا شما از حالت واید لنز استفاده مینمایید.فراموش نکنید که یکی دیگر از عوامل مهم تعیین عمق میدان فوکال لنز میباشد. در همان حالت تقدم دیافراگم (۳٫۵) ،مد فکوس  را نیز در حالت دستی قرار دهید.از سوژه فاصله بگیرید و تا آنجا که لنز شما قادر میباشد زوم کنید.اگر کادر یا ترکیب خاصی مورد نظر شما میباشد بیشتر به سوژه نزدیک شوید یا جای خود را تغییر دهید.فکوس را با دست انجام دهید و عکس بگیرید.توجه داسته باشید با توجه به نوع لنز شما اجسامی که در فاصله دور تری از سوژه اصلی هستند حتما  از فکوس خارج و فلو میشوند.هر چقدر بیشتر به سوژه نزدیک شوید نتیجه بهتر خواهد بود.اگر فاصله سسنور دوربین با سوژه حدود ۵۰ سانتیمتر باشد و مثلا لنز شما ۲۰۰-۱۸ باشد دیافراگرمتان به حدود عدد ۶ خواهد رسید و اشیایی که بیشتر از یک متر با دوربین فاصله داشته باشند فلو خواهند شد.
موفق تر باشید

#1

سوال دوم برای من کمی نا مفهوم است . اگر که هدف عکاسی خود را میدانید،تهیه تجهیزات به شرط نداشتن محدودیت مالی،کار سختی نیست.اما اگر نمیدانید چه تجهیزاتی برای هدف شما مورد نیاز است ابتدا هدف خود را بیان بفرمایید تا دوستان دیگر بتوانند کمک کنند.فقط به عنوان یک اصل کلی در نظر داشته باشید که عکاسی حرفه ای (معمولا برای کسب بهترین نتیجه) به تجهیزات حرفه ای نیاز دارد اما اگر به عنوان سرگرمی کار مینمایید از تجهیزات مشابه و دست ساز نیز (بعضی مواقع) میتوانید استفاده نمایید.
موفق تر باشید!

#2

ممنون از راهنماییتون.
خیلی کمکم کردید. فقط این رو متوجه نشدم باید دوربین رو روی تقدم دیافراگم یا همون مود A تنظیم کنم یا M.
و از صحبت های شما اینطوری متوجه شدم که باید اول عدد دیافراگم رو روی واید ترین حالت قرار بدم بعد فوکوس لنز رو روی ۱۴۰ و بعد فاصله از شی رو تنظیم کنم .
درسته؟

#3

سلام – خواهش میکنم.
بله کاملا درست می فرمایید.دوربین را روی مود تقدم دیافراگم تنظیم کنید.بعد مراحل را همانطور که نوشته اید انجام دهید.اگر نتیجه مطلوب بود بفرمایید.

#4

این مطلب رو بخونید بیشتر ابهاماتتون بر طرف میشه
/\            /\             /\            /\

عمق میدان در عکاسی چیست؟ چگونه دیافراگم، فاصله کانونی و فوکوس، وضوح عکس را کنترل می کنند

#5

خیلی ممنون . خیلی کامل و جامع بود. استفاده کردم.

#6

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان