بازار کار عکاسی

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

میخاستم بدونم به حرفه عکاسی میشه به عنوان منبع درآمد تکیه کرد؟؟ راستش وضع مالی خفنی ندارم که بتونم یه اتلیه حتی در حد دخمه زیر زمین هم برای خودم دست و پا کنم.قبلا عکاسی بصورت دلی میکردم و تو آرشیوم عکسامو نگه میداشتم.هیچ جایی تو هیچ شرکت یا دفتر دستکی کار عکاسی نکردم….حالا نمیدونم آگه بخام وارد این حرفه بشم آیا برام منفعتی داره؟؟ جایی بهم کار میدن؟؟ گیرم هم که دادن آیا درآمد خوبی داره؟؟؟ مدتیه که بیکار هم هستم. جایی هم بهم کار نمیدن.تنها امیدم به همین عکاسیه.که بتونم از این راه درآمد داشته باشم.چون قبلا هم دانشجوی رشته گرافیک بودم.و کار عکاسی رو با تاریک خونه و چاپ عکس و دوربین های قدیمی زنیت روسی شروع کردم.مدتیه هم هست که به سرم زده برم از یجایی وام ۵تومنی  بگیرم که حداقل یه دوربین نیمه حرفه ای برا خودم دست و پا کنم.ولی مرددم.نمیدونم عکاسی میتونه پشتیبان خوبی برای درآمد باشه یا نه. ممنون میشم از دوستان و اساتید که بهم مشاوره بدین.با تشکر.

6 پاسخ

امیدواری همونطور که میتونه زمینه ساز پیشرفت آدم تو هر کاری باشه، اما بدون واقع گرایی میتونه باعث شکست هم بشه. عکاسی زمانی  واسه شما پولساز میشه که یه سری  فاکتور های دیگه رو هم رعایت کنید؛ بطور خلاصه تا جاییکه سواد اندک بنده میرسه میگم:
۱- از تجهیزات خودتون حداکثر استفاده رو ببرید، هر کاری که میشه با اونها کرد رو یاد بگیرید.
۲- فوتوشاپ و لایتروم رو تا جاییکه وقت دارید صرفش کنید و تکنیک های رایج کار تجاری رو فول بشید.
۳- روی مهارت های برندینگ و مدیریت وب برای جذب مشتری جدی وقت بزارید.
۴- نمونه کار تهیه کنید. یه رزومه کاری ارزش رایگان کار کردن رو داره.
۵- با دقت تجهیزات خریداری کنید و اولویت اول نور، بعد لنز و در آخر بدنه باشه.
۶- فن بیان و برخورد با مشتری رو یاد بگیرید.
۷- اعتماد به نفس داشته باشید و از قبول کردن کار نترسید، اما کاری رو که مطمئن هستید در توان شما نیست نپذیرید.
۸- واقع بین و صدالبته امیدوار باشد!

#

واقعیت اینه که فرهنگ عکاسی بین مردم جا نیفتاده (چه کشور ما چه سایر کشورها)، اما بنظرم برای شروع اینکار سعی کنید به صورت کارآموزی تو یه عکاسی شروع به کارکنید. یه مدت هم با حقوق اونجا مشغول باشید بعد که یاد گرفتید و به خم و چم عکاسی آشنا شدید (که حدود شش ماه تا یکسال طول میکشه) دیگه تصمیم با خودتونه. تو این زمان هم میتونید هزینه های آتلیه و خرید دوربین رو تا حدودی تامین کنید.
عکاسیی رو انتخاب کنید که کارش حرفه ای باشه  تا بتونید زود تر پیشرفت کنید.

#1

آیا درسته که عکاسی خبرنگاری آنچنان درامدی نداره؟ من چون بیشتر به عکاسی خبرنگاری علاقه مندم بیشتر میخام به همین سمت خبرنگاری کشیده بشم. آدم ها بهترین سوژه برام بودن و بهترین تجربه عکاسیم بودن. حالا میخام بدونم آیا واقعا اینکه میگن عکاسی خبرنگاری درامدی نداره و وضع عکاسان خبرنگار کساده و پولی بهشون نمیدن درسته؟

#2

من در مورد عکاسی خبری اطلاعاتی ندارم اما عکاسی آتلیه اگر بتوانید خودتان را جا بندازید و مردم از کار شما راضی باشند و به شما اعتماد کنند درآمد خوبی دارد.

#3

اگر کمی جستجو کنید میتوانید عکاسان خبری را در اینیستاگرام پیدا کنید و از آنها راجع به کارشان بپرسید.

#4

اگر می تونی کار دیگه برای خودت پیدا بکنی بهتره  برای اینکه الان با این پیشرفت سریع تکنولوژی تقریبا  این بازار از رده خارج میشود و دولت خدمت گذار هم در این راستا نقش خوبی ابفا کرد چنان که سودی که از گرفتن عکس جهت کارت ملی عاید عکاسان میشد همه رفت در جیب خودشان و افرادی که اصلا نمی فهمند لنز دروبین چیه برای مردم عکاسی کردتد وهمچنان ادامه دارد وقتی که این کارت هوشمند در تمام ادارات کارایی داشته باشد دیگه واقعا عکاسی شغل فقرا میشود .  یکی از دوستانم که عکاس بسیار ماهری میباشد تعریف میکرد که از اینکه این شغل انتخاب نمودم پشیمانم به لحاظ اینکهقدر منزلتی دیگر برای این حرفه قایل نیستند چه کسی که با تمامفنون عکاسی اجین شده و چه کسی که فقط بلد دکمه باز بند دروبین کار کنه .

#5

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان