برای گرفتن این نوع عکس به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

14 پاسخ

خواهش می‌کنم. برای لنز می‌تونید این لنز رو تهیه کنید. که حدود ۴۶۰ هزارتومن هست. و همون طور که گفتم روی دوربین شما حدود ۷۵ میلی متر خروجی میده. برای نور همون نوری که گفتم یعنی Godox v860ii. که توی سایتی که ذکر کردم حدود ۷۳۵ هزار تومن قیمت داره. یک رادیو تریگر نیاز دارید. که مدل های متفاوتی داره ولی این مدل ۱۳۵ هزار تومن قیمت داره. خوب یک سه پایه برای فلاش می‌خواهید یعنی یک سه پایه نور که حدود ۷۵ تا ۱۰۰ تومن قیمت داره و لینکشم گذاشتم براتون. یک تبدیل فلاش می‌خواید که ۹۰ هزا تومن قیمت داره. یه همراه یک سافت باکس که ۱۰۰ هزار تومن قیمت داره. یک رفلکتور هم برای پرکردن سایه‌ها که حدود ۱۰۰ هزار تومن قیمتشه. اگر بخواید با دست عکس بگیرید که مشکلی نیست ولی اگه بخواهید به طور ثابت عکس بگیرید با هزینه کم باید بوم استند بگیرید. که این مدل ۱۲۰ قیمت داره. البته نمی‌دونم مستقیم میشه دوربین رو متصل کرد یا تبدیل میخواد. همه هزینه‌های تا الآن شد ۱۸۱۰٫ اگر خواستید صرفه جویی کنید یک بفرمایید تا در پیام بعدی عرض کنم.
موفق باشید.

#

سلام
دوستان گرامی
برای مغازه ام احتیاج دارم چنین عکس هایی بگیرم
برای داشتن این نوع عکس ها به چه تجهیزاتی احتیاج دارم؟
[URL=http://uupload.ir/][IMG]http://uupload.ir/files/bydy_photo_2017-10-12_14-45-38.jpg[/IMG][/URL]

#1

این نوع عکس که در زیر لینک آن را گذاشته ام منظورم هست

#2

سلام علیکم.
به نظر بنده شما برای گرفتن این عکس تنها به یک رفلکتور و یک پنجره که نور خوبی داشته باشه نیاز دارید. نور پنجره به عنوان نور اصلی و رفلکتور برای پر کردن سایه‌ها. در غیر این صورت می‌تونید از یک فلاش (اسپید لایت یا استروب) و یک سافت باکس نسبتا بزرگ (یا چتر) استفاده کنید و از رفلکتور به عنوان نور پر کننده استفاده کنید. یا اینکه دوتا فلاش بخرید با تجهیزاتی که ذکر شد.
موفق باشید

#3

سلام دوست گرامی
سپاس از پاسخ
من پنجره ی نور در اختیار دارم اما ترجیح میدم از تجهیزات نور استفاده کنم چون بیشتر عکس ها شب گرفته میشه
اگر ممکنه در مورد لنز هم راهنمایی کنید
برای گرفتن چنین عکسی به چه لنزی احتیاج دارم؟
با دوربین D5300 نیکون میشه انجام داد؟

#4

خواهش میکنم. درمورد تجهیزات نور میتونید از فلاش godox 860ii به همراه سه پایه نور و تبدیل فلاش به بوئنز به همراه یک سافت باکس مربعی متوسط استفاده کنید. یا اگر اسپید لایت نمیخواد کیت های سری qt و qs شرکت godox مناسب هستند. البته این به هزینه شما هم بستگی داره اگر بودجتون رو میگفتید بهتر بود. چون مارک های nickon کیفیت و قیمت بیشتری دارند. 
در مورد لنزشما باید لنز در محدوده ۳۵ تا حد اکثر ۱۰۰ میلی متر داشته باشید. که به نظرم ۵۰ میلی متر مناسب هست. که اگر مانت فول فریم داشته باشه روی دوربین شما حدود ۷۵ میلی متر خروجی داره. مدل دلخواهتون رو می تونید توی دیجی کالا پیدا کنید
حتما توجه کنید اگر میخواهیدکادر بندی از بالا خوب باشه حتما بوم استند یا شبیه این سه پایه
‏سه پایه ونگارد Alta Pro 263AT 
را در دیجی‌کالا ببین.
https://digikala.app.link/G8qkn5jFeH
داشته باشین.
سواایدیگه ای بود در خدمتم.
موفق باشید

#5

ممنون از پاسخ کاملتون
در مورد نور و تجهیزات من حداکثر یا یک میلیون میتونم هزینه کنم
در مورد لنز آیا باید لنز ثابت ۵۰ میلیمتری بگیرم؟ منظورتون این هست؟
در مورد سه پایه نیز با توجه به اینکه قرار هست سوژه هام رو روی میز یا زمین قرار بدم و عکس بگیرم آیا سه پایه برام نیاز هست؟

#6

سپاس از پاسخ بسیار کامل شما
تجهیزاتی که گفتین عالی هستن اما قیمت کمی افزایش پیدا کرد
برای کم کردن هزینه کاری میشه کرد؟
همچنین من دوربین رو هم میتونم تعویض کنم اگر مناسب این کار نیست

#7

خواهش می‌کنم.
اول بگم که دوربین شما عالیست! d5300 واقعا عالیه و از حد قیمت خودش بیشتره. چون مدتی دربباره‌اش تحقیق داشتم.
برای کم کردن هزینه:
شما میتونید فلاش Godox tt685
رو بگیرید. که طبق آخرین قیمت ها حدود ۴۰۰ قیمت داره. به همراه باتری سری envelope پاناسونیک که ۱۲۰ تومن هست و یک شارژر که حدود ۷۰ تومن قیمتشه. بجای اون مدل از هولدر فلاش، این مدل رو بگیرید وبه جای سافت باکس این چتر دیفیوز سفید رو بگیرید که روی هم میشه ۹۵٫ به جای رفلکتور از یک تکه فوم بزرگ استفاده کنید که  لنزک هم توصیه کرده بود. فکر نکنم قیمت زیادی داشته باشه. به جای بوم استند هم روی دست عکاسی کنید. با هزینه‌های قبلی شد ۱۳۶۰٫ میتونید باتری هاتون رو یک بار مصرف بگیرید. اینطوری هر دفعه‌ای شاید ده تومن باتری بخرید (حدود ۴۰۰ فلاش باتری ها خالی میشن) و شارژر هم نمی‌خواین.
هم چنین میتونید از نور ثابت استفاده کنید که کار باهاش خیلی راحت تره چون هرچی میبینید ثبت میشه. یک پرژکتور تهیه کنید که در این مدل به همراه پایه و لامپ میشه ۳۰۰ تومن. اینجوری هزینه‌هاتون میشه ۷۶۰ چون نه رادیو فلاش میخواید نه چتر البته باید با کاغذ سفید یا پارچه خودتون یه دیفیوزر بسازید، تبدیل فلاش هم نمیخواید. یا اگر دما براتون (چون این پرژکتورا مثل کوره هستن!) مهمه یه پرژکتور LED بگیرید که این مدل به همراه سه پایه میشه حدود ۵۰۰ تومن و کلا با لنر ۹۶۰ تومن. اندازه بودجه شما.
موفق باشید.

#8

سپاس از اینکه زمان میزارید و پاسخ های به این کاملی رو به صورت رایگان در اختیارم میزارید
واقعا سپاس
در مورد نور های ثابت آیا محدودیتی در عکاسی برام پیش نمیاد؟
البته من فقط در فضای داخلی عکاسی می کنم و این مورد برام محدودیت نیست
فقط میخوام بدونم هر نوع عکسی از محصولاتم میتونم بگیرم با همین نور ثابت؟
چون احساس می کنم کار با فلاش برام زیاد راحت نباشه
 

#9

خواهش می‌کنم نظر لطف شماست. بنده یک نمونه از عکس هام رو براتون می‌ذارم تا این ابهام برای شما برطرف بشه: همونطور که اطلاع دارید برای مشاهده تصویر اصلی، کلیک راست کنید و view image رو بزنید. 

 
 تصویری که مشاهده می‌کنید. با دوتا لامپ SMD ساده که روی هم حدود ۲۰ هزار تومن قیمت دارند(البته الآن ارزون تر هم شده) به همراه یک مقوای سیاه ۵۰۰ یا هزار تومنی گرفته شده. در واقع نور ثابت کار باهاش راحت تر هست و شما همون چیزی رو می‌بینید، ثبت میشه. فقط شاید نیاز به یک نفر برای نگه داشتن دیفیوزر(مثلا یک کاغذ) یا رفلکتور داشته باشید. شک نکنید که این نور ها پتانسیل بالایی دارند. در ضمن به یاد داشته باشید شما باید مقداری عکس هاتون رو ویرایش کنید. چون شما قصد دارین در فضای بسته و ثابت عکاسی کنید پس همیشه پریز برق دارید و دیگه نگران تموم شدن شارژ باتری فلاش ها نخواهید بود. و به یاد داشته باشید که عکس رو عکاس میگیره:) این شما هستید که با خلاقیت بالای خودتون با تغییر زاویه، استفاده از رفلکتورهای حرفه ای یا غیر حرفه‌ای (مثل فوم، فویل آلومینیوم) عکس‌های زیبایی می‌گیرید. اگر هم سؤالی داشتید در خدمتم. موفق باشید.

#10

سپاس از پاسخ شما
از دیدن عکس شما لذت بردم واقعا
بله این عکاس هست که عکس رو میگیره و هنر این هست که با کمترین امکانات عکسی زیبا مثل عکسی که قرار دادین رو بشه گرفت
ممنون میشم اگر دوربین و لنزی که استفاده کردین رو ذکر کنین
من کارم رو شروع می کنم و حتما باعث افتخاره که از تجربیات شما استفاده کنم

#11

 خواهش میکنم. ممنون از نظر شما. نظر لطفتونه.
دوربین ۷۰۰d و لنز ۱۳۵-۱۸٫ به همراه کمی ویرایش در فتو شاپ.
خوشحال میشم اگه کمکی از دست بنده بر بیاد. اگر سوالی داشتید میتونید از از طریق آیدی @smk313 در تلگرام با بنده در تماس باشید.
موفق باشید

#12

من یکی از این لنزا گرفتم رفتم دبی خیلی عکسای خوبی تونستم بگیرم ولی باز اون انتظاری که داشتم را ارائه نداد

#13

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان