بهترین لنز برای d700

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام
اولین سوال در مورد تعداد شات دوربین هست که اگر بخوام یه دوربین کارکرده d700 بگیرم با تعداد شات ۱۵۰هزارتا آیا مشکلی پیش میاد؟
اگر فقط شاتر خراب بشه هزینش چقدر هست؟به سیستم دیگه ای صدمه نمیزنه؟رنگ و نور وشارپنس؟
سوال دوم در مورد لنزی برای همین دوربین فول فریم که هم حالت واید رو داشته باشه و هم بتونم عکسهای پرتره خوبی ازش بگیریم والبته دیافراگم ۲٫۸ ثابت در هر فاصله کانونی داشته باشه تا بتونم سوژه رو از بکگراند جداکنم
باتشکر

4 پاسخ

درود
۱۵۰هزار شات خیلی زیاد هست، در واقع عمر شاتر این دوربین به پایان رسیده. هرچند میشه سیستم ماکنیک شاتررو تعویض کرد ولی من باشم ترجیح میدم دوربینی با عمر شاتر کمتر خریداری کنم.
هزینه اش فکر کنم تو مایه ها ۴۵۰-۵۰۰ باشه و به سیستم های دیگه کاری نداره اما در نظر بگیرید دوربین باز خواهد شد.
 
لنزهای ۲۴-۷۰ و ۷۰-۲۰۰ با دیافراگم ثابت ۲٫۸ گزینه های مناسبی برای این منظور هستند.

#1

با سلام 
دقت کنید وقتی از ۱۵۰ هزار شات صحبت می کنید در واقع از استحلاک  شاتر و  سنسور با هم صحبت می کنید فقط اینگونه نیست که شاتر رو تعویض کنید بشه مثل روز اولش. در مورد دوربینی که گفتید من دو لنز با این دوربین دارم یکی استاندارد ۱۸-۵۵ که روی دوربین بوده و دیگری ۵۵-۲۵۰ هست اما نیاز به یک لنز سریع (دیافراگم باز) رو واقعا احساس می کنم  من در اولین فرصت که وضعیت مالی رو داشته باشم یک لنز پرایم ۵۰mm با دیافراگم ۱٫۴ یا ۱٫۸ می خرم.

#2

۱۵۰ هزار شات یعنی شاتر و سنسور اوت ! من به هیچ وجه چنین دوربینی نمیخرم ! درضمن شما لنز با اف ثابت ۲٫۸ بخوای بخری باید کم کم  ۴ تا ۵ میلیون تومان هزینه کنی برای ۲۴-۷۰ و یا ۷۰-۲۰۰ که بخوای مارک های غیر کانن بخری ! مارک کانن هم ۶ میلیون تومان قیمت این لنزها است اصلا منطقی نیست که چنین هزینه ای برای لنز انجام بدی و اون لنز را روی یک بدنه ۵۰۰ هزار تومنی سوار کنی ! درضمن لنز ۱۳۵ میلیمتری اف ۲ هم گزینه خوبیه ! اما نه برای ۷۰۰d با ۱۵۰۰ شات کار ! 

#3

عذر میخوام من سوال رو دیدم فکر کردم بدنه ۷۰۰d کانن منظور شما بود . اما با این حال باز هم ۱۵۰ هزار شات برای یک دوربین یعنی نزدیک به پایان عمر . خودتون حساب کنید که اگر روزی ۱۰۰ شات با این دوربین کار میکرده بدون وقفه هم هر روز این ۱۰۰ شات رو میزده در سال میشه ۳۶۵۰۰ شات یعنی این دوربین تقریبا در چهار سال و خورده ای هر روز روزی ۱۰۰ شات میزده ! 

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان