دوربین مناسب ؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام  از یک‌عکاس قدیمی یک‌دوربین Sony DCS-R1 خیلی نو  گیر آوردم  با اینکه این دوربین مال ۱۴ سال پیشه به نظر شما برای شروع و گرفتن عکس های نیم حرفه ای  مناسبه ؟ من خیلی عکس های قشنگ و حرفه ای از این دوربین دیدم  اکثرا تمامی تنظیمات دستی dslr ها رو هم داره وفرمت raw رو هم پشتیبانی میکنه و سنسور بزرگ Aps-c داره
خیلی عکس های شارپ و زیبایی میندازه ممنونم نظرتون رو بگید 

4 پاسخ

دوست عزیز
این خاصیت تمام دوربین های سونی است.عکس هایی زیبا و شارپ و خیره کننده.اما این کیفیت نتیجه ادیتی است که در داخل دوربین صورت میگیرد.در جمع تقریبا همه به دنبال خلق یک تصویر با کیفیت و زیبا هستند و از این منظر دوربین سونی بسیار موفق است. بدون در نظر گرفتن قیمت این دوربین توجه داشته باشید که به هر حال تکنولوژی این دوربین به گفته خودتان متعلق به ۱۴ سال پیش است و احتمالا برخی از امکانات مفید دوربن های جدید را ندارد.سنسور آن هم بزرگ هست اما از این بزرگتر هم در بازار هست(فول فریم).به عمر باتری آن هم توجه کنید.لوازم جانبی (لنز، فیلتر، فلاش اکسترنال…)  این برند در مقایسه با سایر برندها نسبتا کمیاب یا گران قیمت هستند.
تصمیم نهایی با شماست.
موفق تر باشید!

#1

سلام دوست عزیز  من قصد مقایسه با دوربین های فوق حرفه ای و فول فریم رو نداشتم  اما تو رنج قیمت ۴۰۰ هزار تومان که گیر آوردم فکر کنم این دوربین با سنسوری که داره و لنز ۲۴-۱۲۰ که روشه فوق العاده خوش قیمت باید باشه . درسته ؟  به علاوه باطری در حالت مصرف زیاد   بالای ۵۰۰ شات رو به راحتی جواب میده !!!
فکر نکنم تا دوربینی حول حوش ۲ میلیون تومان کم بیاره  اشتباه میکنم ؟

#2

سلام دوست هم نام من
حق با شماست .دوربین سونی با این قیمت اگر واقعا سالم باشد عالی است. اما بعیده که باطری آن ۵۰۰ شات را جواب دهد.البته بستگی به نوع مصرف هم دارد استفاده دایم از فلاش و زوم کردن های مکرر مصرف باطری را زیاد میکند.اگر ۲۰۰ یا حتی ۱۵۰ شات هم عکس بگیرد عالی است.
مبارک باشد انشالله-
موفق ترباشید!

#3

ممنون کیوان (همنام ) عزیز  قصد خرید nikon d3300 یا کنون تا رنج دو میلیون رو داشتم  ولی خب با مصرف خانگی که من دارم و امکانات و کیفیتی که Sony R1 به من داد فعلا از خرید دو ربین دیگه منصرف شدم  فقط تنها مشکلم سرعت شاتر در تاریکیه وگرنه فوق العادست کیفیت تصویر این دوربین و در زمان خودش ۱۰۰۰ دلار قیمتش بوده و همین الانم کیفیت عکساش رو داخل سایت ها دیدم که با دوربین های جدید مقایسه میکنن  انشالله که طبق نظریه سایتا و تجربه ابتداییه خودم و البته راهنمایی شما خوووب باشه 

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان