راهنمایی در مورد خرید لنز واید برای بدنه کراپ دار ۷۰D

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام
دوربین من ۷۰D هست با لنز های ۱۸-۱۳۵ و ۵۰mm f1.8
برای یک پروژه تو محیط بسته که فضای کمی برای مانور هست احساس میکنم به یک لنز واید نیاز دارم. چون ١٨-١٣۵ خروجی خوبی نداره و با نویز همراه هست اما با ۵٠ میلیمتر واقعا عکس ها شارپ و بی نظیر در میاد ، اما خب چون روی بدنه کراپ دار هست ٨٠ میلیمتر میشه!
حالا با این تفاسیر لنزی که کیفیتش در حد ۵٠ میلیمتر باشه و واید هم باشه کدام گزینه های ١٠-٢٢ ، ٢۴ میلیمتر با f2.8 و ١۵-٨۵ هست ؟
و اینکه پیشنهاد دیگری دارید ؟؟
با تشکر.

3 پاسخ

دوست عزیز شما ببین چند م م ملاکت هست (بر مبنای فول فریم) اگر ۵۰ فول فریم خوبه ۲۴ میلیمتری بگیر چون سریعتر 

#1

سلام
مرسی دوست عزیز
فکر می کنم ۲۴ میلیمتربرام کافی باشه! فقط یک سوال دیگه الان برام پیش اومد! لنز های EF-S هم ضرب در ۱٫۶ می شه ؟
یعنی اگه EF-S 24mm بگیرم ، بهم همون ۲۴ میلیمتر می ده یا ۲۴×۱٫۶ ؟
 
با تشکر.

#2

سلام
فوکال(mm)  کلیه لنزها برمبنای فول فریم هستند  سری ef مختص فول فریم هست که در کراپ دار ۷۰d لنز ۱۰ مم میشود ۱۶ میلیمتری سری ef-s بر ای کراپداره ولی در فول فریم در کل قابل استفاده نیست و لنز ef-s 24 mm در کراپدار بازهم ضریب ۱٫۶ را دارد  .من خودم قبلا دوربینم ۷۰d بود خیلی هم عالی بود الان ۶d ولی در کل اگر در عکاسی جدی هستید لنزهای ef تهیه کنید چون در آینده هم در فول فریم هم در کراپدار قابل استفاده میباشد.
یه نکته گفتید در محیط بسته نیاز به واید دارید خوب شما با ۱۸-۱۳۵ ببینید در چه فوکالی نیازتون بر طرف میشه مثال حداقل نیاز شما ۲۴ بود یا ۳۵ اون وقت یا ۲۴ یا ۳۵ ef فول فریم هم همان فوکال رو به شما میده

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان