راهنمایی برای خرید فیلتر لنز

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام
قصد خرید دوربین nikon d5300 رو با لنز ۱۴۰ میلی دارم و نارش هم یک لنز پرایم ۳۵ میل میگیرم
برای فیلتر لنز چه سایزی رو پیشنهاد میدید؟ جون سایز رینگ این دو لنز با هم متفاوته؟ باید چکار کنم؟ راهی هست که یک فیلتر رو برای هر دو لنز بتونم استفاده کنم؟

3 پاسخ

سلام به شما دوست گرامی.
اگه منظورتون فیلتر uv هست تا اونجایی که من اطلاع دارم چون روی لنز بسته میشه باید برای هر لنزی فیلتر سایز دهانه لنز رو خریداری کنید. اگه سایز دهانه این دوتا لنز که میفرمایید یک اندازه باشه که همون یکی کافیه. اما فیلترهای ND انواع متفاوتی دارند. نمونه های گرد دارن که روی لنز بسته میشه و نمونه هایی که باید روی لنز با چیزی ثابت بشن. موفق باشید.

#1

سلام
خیلی ممنون از پاسختون
منظورم فیلتر UV و فیلتر ND بود
نه خب لنز ۱۴۰ میلی سایز رینگش ۶۷ هستش ولی لنز پرایم سایز ۵۲ و با هم فرق دارن
توی اینترنت سرچ کردم مثل اینکه اداپتور هست برای این موقع ها
همون فیلتر سایز ۶۷ رو میگیرم و برای استفاده این فیلتر روی لنزهای کوچکتر میتونم از اداپتور استفاده کنم 
البته یکمی کیفیت عکس رو پایین میاره ولی برای شروع خوبه 
 

#2

دوست عزیز، 
برای هر لنز اختصاصاً باید یک فیلتر مجزا خریداری کنید و نمیتوان برای دو لنز با دهانه متفاوت از یک فیلتر استفاده کرد. در جلوی هر لنز (دور عدسی) اندازه فیلتری که میتوان روی آن بست را بر حسب میلیمتر نوشته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
معرفی نمایه ها و مشخصات درج شده بر روی لنزها
در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید، می توانید در انجمن تخصصی ایده آل دوربین مطرح کنید تا در اولین فرصت پاسخگوی شما باشیم.
انجمن تخصصی ایده آل دوربین

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان