راهنمایی جهت خرید لنز

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با عرض سلام خدمت دوستان گرامی و اساتید محترم.
بنده تقریباْ چند سال به صورت آماتور عکاسی کردم و الان بیش از یک سال هست که وارد دنیای DSLR ها شدم و خیلی وقته تصمیم به بازکردن یک استودیوعکاسی گرفتم.
الان بدنه ی من Canon 7D Mark 2 هست و به همراهش یک لنز ۱۸-۱۳۵ کیت و یک لنز پرایم ۵۰ میلی متر ۱.۸ دارم و تصمیم به خرید لنز جدید گرفتم چون واقعاْ لنز های مذکور اون شارپنش چشمگیر رو ندارن و کارایی شون محدود هست.
بودجه ای که دارم ۵ میلیون تومان هست و بین دو لنز تامرون ۸۵ میلی متر ۱.۸ و تامرون ۷۰-۲۰۰ ۲.۸ (مارک۲) موندم و ازتون میخوام لطفاْ راهنمایی کنید که کدوم لنز واسه شروع کار در آتلیه خوبه؟
سوال دوم هم اینه که تجهیزات نورپردازی مناسب برای شروع کار آتلیه در چه حدی باشه کار رو راه میندازه ؟ من چند مورد کیت استودیو رو بررسی کردم از جمله Godox gs-400 که قیمت مناسبی هم داره. دوستان که در این زمینه تجربه دارن لطفاْ راهنمایی کنن.
پیشاپیش ممنون.

3 پاسخ

 سلام و درود بر امین
 این دو لنزی که گفتی برای فضای بسته مناسب نیستن اگر آتلیه ای چیزی میخوای تاسیس کنی و انشاالله که موفق باشی….دوم ۵۰ مم با اف ۱٫۸ برای محیط بسته مناسبه که شما میگید شارپ نیست که کمی عجیبه چون معمولا با سه پایه و دست کم پوزیشن مناسب در زمان عکاسی  میتونید عکسای شارپی بگیرید و یا اینکه رو بیارید به ۳۵ مم …..و در خصوص شما که آتلیه میخوای بزنی سعی کن کمی بالا بودن قیمتو مد نظر نگیری با کمی صبر سعی کن تجهیزات درجه یکو بگیری چون کار جدی رو می خوای شروع کنی ….خوش باشی

#1

سلام جناب شکری.
ممنون بابت راهنمایی و نظرات گران بهاتون.
انشالله در مرحله بعدی بدنه رو به فول فریم ارتقا میدم. الان برام مقدور نیست .
چون عکاسی محدود به داخل استودیو نیست و در فضای باز هم بیشتر عکس میگیرم به نظرتون خرید ۷۰-۲۰۰ و ۸۵ میلی متر بهتره یا خرید ۷۰-۲۰۰ با یک کیت فلاش پرتابل که بشه در بیرون هم استفاده کرد ؟
واقعاْ نمیتونم تصمیم بگیرم.

#2

سلام و درود بر آقا امین
اگر منظورت ۷۰ ۲۰۰ با اف ۲٫۸ با  مارک کانن که حرف نداره ولی خیلی گرونه نامرد، اگر آدم عکاسی از پرندگان حشرات و حیوانات هستی و منظورت از عکاسی در فضای بیرون طبیعت و آسمان شب نیست شک نکن ۷۰-۲۰۰ بهتره و بعدها هم اگر بادیتو فول فرم کردی همچنان به کارت میاد چون مخصوص فول فرم هستش و تو پرتره هم اوکیه، هرچند ۸۵ مم برات چون دوربینت کراپ سنسوره حکم ۱۲۵ مم داره یعنی عکسی گه باهاش میگیری برابری میکنه با لنز ۱۲۵ مم رو دوربین فول فرم ولی وقتی گزینه ۷۰ -۲۰۰ با اف ۲٫۸ بیاد برای علاقمند عکاسی از حیات وحش فک نکنم ۸۵ مم رو انتخاب کنه پس تا حالا شد گزینه دوم یعنی ۷۰-۲۰۰ با یه کیت فلاش پرتابل در صورت نیاز واقعی به همچین کیتی ، و ضمنا لنز ۷۰-۲۰۰ با اف ۲٫۸ رو تو گوگل سرچ کن سایتای خارجی زیادی نمونه عکسارو گذاشتن خیلی کمک میکنه مهترینش اینکه به تو میفهمونه که با این لنز دقیقا چه قاباییو میتونی ببندی و از چه سوژه هایی عکس بگیری و اینکه واقعا دلخواه تو هست و با یه عکاس با حوصله هم مشورت بگیر که تجربه استفاده از لنزای هم خانواده اینو داشته و همچنین در مورد کیت فلاش پرتابلت چون من استفاده نداشتم نمیتونم کمکت کنم در این زمینه…..حالا شما حتما رو مارک تامارون خیلی خوب تحقیق کن از اونایی که دقیق این لنزو با همین مارک داشتن بپرس البته سخته ولی تلاشتو بکن برندهایی که برا بادیهای دیگه لنز میسازن تو برخی موارد زیرآبی رفتن و گول زننده بودن خلاصه خوب تحقیق کن در خصوص برند بهترینا نیکون و کانن هست…در صورت اطمینان هزینتو رو تامارون بذار.

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان