عکاسی از ابرها و آسمان

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام
چطوری میتونم از آسمون و ابرها عکاسی کنم که:

  1. آسمون واقعا آبی و خوشرنگ بیفته. چون همینطوری که به آسمون (لااقل آسمون تهران نگاه میکنید آبی نیست) تایم خاصی داره؟ ادیت میشه عکسها؟ چجوریه؟
  2. تو بعضی از عکسها که نگاه میکنم انگار عکس عمق داره… یه جوریه… انگار ابرها رفتن تو عمق آسمون… چطوری اینکارو میکنن؟

 
ممنونم

  1. سلام دوست عزیز تا جایی که من اطلاعات دارم چندین راه برای رسیدن به اینچنین تصاویری جود دارد البته آسمون هم باید کمی یاری بکنه والا از اسمون گرفته ومه آلودی مثل تهران خیلی هم نباید توقع داشته باشید مگر اینکه به ارتفاعات تهران بروید1- استفاده از فیلترپلاریزه چون این فیلتر غلظت رنگها را کمی زیاد میکند وحالت کنترات خیلی زیبایی بین آسمان وابرها ایجاد میکند اگر میخواهید تاثیر انرا امتحان کنید نمونه اش استفاده از عینک پلورایز است2- عکاسی قبل از ساعت طلایی در صبح وبعد از ساعت طلایی در عصر. در این زمان که تقریبا 20 دقیقه بیشتر نیست شاهد نور ابی زیبایی در امون هستیم.3-روش سوم هم استفاده از فتوشاپه که بحث مفصلی داره ولی توصیه میکنم در استفاده از غلظت رنگها زیاده روی نکنید ولی با فتوشاپ میتونید جادو کنیدموفق باشید
  2. مرسی از پاسختون. ولی فیلتر ND وقتی به دردم به میخوره که مثلا بخوام تو روز سرعت شاتر رو بیارم پایین و اجازه بدم که حجم نور زیادی به سنسور برسه. و اینکار به درد زمانی میخوره که بخوام حرکت ابرها رو ثبت کنم که سوال من این نبود دوست عزیز.ممنون از پاسخ.
  3. میتونی از فیلتر ND استفاده کنی، این فیلتر کاری میکنه که عینک آفتابی با چشمان شما میکنه.با یه تحقیق ساده روش کاربردشو یاد میگیری.پردازش عکس در نرم افزارهایی مثل فتوشاپ هم خیلی موثره

2 پاسخ

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان