لنز دوربین

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام
من برای خرید لنز ۱۸-۱۴۰ یه سوال دارم
من یک دوربین نیکون d3200 دارم با لنز ۱۸-۵۵ اما این لنز زوم کمی دارد ایا لنز ۱۴۰ جواب کوی این کار است
برای گرفتن عکس بوکه مناسب است
ایا این لنز در کیفیت عکس هم تاثیر دارد
ممنون از راهنمایتون

5 پاسخ

سلام، اینکه فوکال ۱۴۰ جوابگو هست یا نه، برمیگرده به شما، شما تا چه حد زوم لازم دارید و به شدت به ژانر و سوژه‌های شما مربوط هست، اگه واسه حیات وحش مثلا میخواید که باید بگم فوکال کمی هستش. 
بوکه هم به سه المان دیافراگم و متراژ و فوکال لنز مربوطه، اگه در بالاترین حد فوکال لنز رو قرار بدید و به سوژه تا حد ممکن نزدیک بشید و دیافراگم رو هم تا حد امکان باز کنید، مسلما بوکه مناسبی به دست میارید، اگه این لنز در بالاترین فوکال خودش، دیافش مثل همون ۵۵-۱۸ شما باشه، میشه گفت که شما حدودا سه برابر بیشتر بوکه به دست میارید.
اصولا در کیفیت عکس، حرف اول رو لنز میزنه، بعد سنسور دوربین، یه عکاس بادی معمولی با یه لنز فوق العاده رو به یه بادی فوق العاده با یه لنز معمولی ترجیح میده. پس شدیدا به لنزتون ربط داره.

#1

قرار هست برای چه کاری لنز رو استفاده کنید؟

#2

برای عکاسی پرتره و خانگی می خواهم.

#3

اگه برای عکاسی خانوادگی و پرتره بخواهید استفاده کنید همون لنز ۱۸-۵۵ از نظر فوکال مناسب هست و شما نیاز به لنز تله نخواهید داشت مسلما شما وارد زمینه دیگری از عکاسی شدید که احساس کردید که زوم (فوکال) لنزتون جوابگو نیست. بهتره قبل از خرید بررسی کنید بصورت دقیق که در چه مواردی احساس می کنید نیاز به فاصله کانونی بیشتری دارید تا بتونید خرید متناسب با نیازتون رو انجام بدید. برای دوربین شما که یک دوربین کراپ هست و برای عکاسی پرتره و خانوادگی فاصله کانونی ۵۰ و نهایتا ۸۰ بسیار مناسب خواهد بود. 

#4

۳۵ f1.8 dx و ۵۰mm f1.8 لنزهای بهتری هستن تا ۱۸-۱۴۰… صد در صد برای پرتره و محیط داخلی بهترن و ارزون ترم هستن از ۱۸-۱۴۰

#5

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان