نکات اساسی برای نگهداری از دوربین

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

چند نکته ی ساده برای نگهداری از تجهیزات عکسبرداری
سه چیز برای طول عمر تجهیزات خطرناک هستند:

۱٫ آب
۲٫ آشغال
۳٫ دما (سرما و گرما)
آب شیرین کمتر به تجهیزات آسیب میرسانند تا آب شور. آب شور برای قطعات الکترونیکی دوربین بسیار مضر است. قطرات باران را جدی بگیرید. سعی کنید از سیلیکاژل استفاده کنید تا رطوبت دوربین را بگیرند. اگر سیلیکا ها مرطوب شوند، رنگ عوض میکنند. میتوانید آنها را در فر گذاشته و دوباره خشک کنید. در باران یا هوای مرطوب از کاورهای مخصوص یا دست ساز استفاده کنید.
آشغال و شن میتوانند درون قسمتهای متحرک دوربین و لنز رفته و کم کم حرکت آنها را محدود کرده یا بطور کامل از کار بیاندازند. اگر در سواحل یا شنزار ها و کویرهای عکاسی میکنید حتما مواظب دوربین و لنز های خود باشید. همچنین شن و آلودگی ها میتوانند سطوح لنز و اینه ها و سنسور را بخراشند.
در دمای بالای ۳۴-۴۰ درجه گرما برای قسمتهای الکترونیکی دوربین مسئله مهمی است. سعی کنید که روکش نقره ای تهیه کنید و در زمان استراحت، دوربین را در سایه قرار دهید.
هوای سرد نیز به نوبه ی خود به دوربین آسیب وارد میکند؛ اگر از محل سرد به گرم وارد شوید، روی دوربین و لنز بخار خواهد نشست. سعی کنید دوربین را سریعا از محل سرد به گرم نبرید و کم کم آنرا گرم کنید. حداقل کاری که میتوان کرد اینست که دوربین را درون کیف قرار دهید تا تبادل حرارتی، کندتر انجام شود و یا آنرا درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. همچنین سعی کنید در هوای سرد، بخار تنفستان با دوربین تماس پیدا نکند.
در دمای زیر صفر، کارکرد باتری ضعیفتر میشود. پس به فکر باتری ذخیره باشید.
گردآوری: صادق اخوان

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان