چاپ و سایز عکس

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام
میخواستم بدونم با یه دوربین ۱۴ مگاپیکسلی بزرگترین عکسی که میشه باهاش با کیفیت خوب و قابل قابول چاپ کرد چه سایزی هست ؟

و اینکه کلا سایز استاندارد چاپ عکس ها چیه ؟

4 پاسخ

سلام.
سایز چاپ عکس به جند مورد بستگی داره. یکی این که آیا این ۱۴ مگاپیکسل مربوط به DSLR ه یا مربوط به دوربین کامپکت.
در ثانی ابعاد چاپ عکس یه جورایی به خودتون بستگی داره.
هر چه سایز چاپ بزرگتر باشه، فاصله ای که از اون عکس رو تماشا می کنید بیشتر خواهد بود و بنابراین، تراکم پیکسلی کمتری برای خوب دیده شدن عکس لازمه (چون در فاصله دور چشم ما قادر به تفکیک جزییات نخواهد بود). تراکم چاپ عکس های کوچک معمولا ۳۰۰ dpi ه. با این تراکم، ابعاد عکسی که با ۱۴ مگاپیکسل چاپ می شه، تقریبا ۳۶ در ۲۷ سانته. اما اگر بخواهیم ابعاد چاپ بزرگ باشه، مسلما به این تراکم نیاز نخواهیم داشت. برای چاپ در ابعاد بزرگ معمولی، تراکم ۱۷۰-۲۰۰ dpi کفایت می کنه. با این تراکم ابعاد عکس ها چیزی در حدود ۷۰ در ۵۰ سانت در می آن.
اگر بخواهید ابعاد چاپتون چیزی در حد بیلبورد باشه، اون موقع تراکم پیکسلی ۵۰-۶۰ dpi هم کفایت می کنه، که ابعاد چاپش چیزی حدود ۲ متر در۱٫۵ متر در می آد. 
من خودم چند تا از عکس هایی رو که با دوربین نیکون ۱۲ مگاپیکسلی ام  گرفتم، در ابعاد ۷۰در ۵۰ چاپ کردم و از نظر کیفیتی هم عالی بودن.

#1

دوربین من کامپکته ۱۴ مگا پیکسله

پس دوربین های dslr با کامپکت فرق میکنن از نظر چاپ عکس ؟

#2

بله این دوربین ها کاملا باهم فرق میکنن
دوربین های کلمپکت سایز سنسور کوچکی دارن بنا براین تفکیک رنگ در این دوربین ها به خوبی صورت نمیگیره و نهایت سایزی که بخاید چاپ کنید و کیفیتش دست نخوره ۶۰ در ۹۰ هستش
اما در دوربین های dslr چون ابعاد سنسور بزرگتر هست قدرت تفکیک رنگ در عکس نیز یبشتر میشه پس شما میتونید این عکس ها رو بزگ کنید 
من خودم تا سایز۱۱۸در ۹۶ چاپ کردم و کیفیت خیلی خوبی داشته

#3

واقعا ممنونم از راهنمایی هاتون

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان