بایگانی بر حسب اینفوگرافیک و برگه راهنما

سایت Explorecams اطلاعات برترین دوربین ها و لنز های جهان و تصاویر آن ها را در اختیار شما قرار می دهد

سایت ExploreCams یک موتور جستجو با پارامترهای نسبتا تعریف شده است که به شما اجازه می دهد در میان مجموعه ای از عکس های گرفته شده با دوربین ها و لنزهای خاص جستجو کنید، تا بدانید باید از خرید لوازم و تجهیزات عکاسی بعدی خود چه انتظاری داشته باشید. این سایت می تواند به سوال هایی از قبیل پُر استفاده ترین/برترین دوربین ها در جهان کدامند؟ برترین لنز ها کدام اند؟ و چه لنز و دوربین هایی بیشتر با هم استفاده می شوند؟ پاسخ دهد. اطلاعاتی که می توانند شما را در انتخاب و خرید دوربین و لنز یاری دهند. در ادامه این مطلب لنزک، شما عزیزان را با این سایت یا اپلیکیشن تحت وب بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب

راهنمای ژست برای پرتره های تمام قد آقایان

پرتره های تمام قد آقایان جزو سخت ترین تصاویر برای ژست دهی هستند. بسیاری از آقایان در مقابل دوربین راحت نیستند و کلید کار ریلکس کردن آن ها می باشد. در این مطلب لنزک، یک برگه راهنما برای شما عزیزان آماده شده که شامل ۹ ژست مختلف برای عکاسی پرتره تمام قد از آقایان می باشد. برای مشاهده برگه راهنمای فوق در اندازه بزرگ با نوشته های خوانا، به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

ادامه مطلب

استفاده از یک نقطه اتوفوکوس برای داشتن فوکوسی شارپتر

به محض فشردن دکمه‌ی شاتر دوربین عملیات فوکوس را شروع می‌کند، ولی سوال اینجاست که دقیقا بر چه چیزی فوکوس می‌کند؟ این سوالی است که حتما باید از خود بپرسید، چراکه اتوفوکوس یا فوکوس خودکار همیشه بر محل یا سوژه‌ی مورد نظر شما فوکوس نمی‌کند. در این مطلب لنزک، به کمک برگه تقلب، چگونگی استفاده از یک نقطه اتوفوکوس (AF point) را نشانتان می‌دهیم تا فوکوس شارپ و واضحتری داشته باشید.

ادامه مطلب

توضیح نورسنجی دوربین و نوردهی

اولین گام برای داشتن نوردهی بهتر، درک چگونگی عملکرد نورسنج دوربین برای تفسیر صحنه‌ها می‌باشد. در این مطلب لنزک قصد داریم تمامی سوالهای رایج در این باب را پاسخ دهیم و چند برگه تقلب (cheat sheet) در اختیارتان قرار دهیم تا در مواقع لزوم از آنها استفاده نمایید.

ادامه مطلب