بایگانی بر حسب توصیه شده توسط لنزک

وبینار دوره جامع آموزش ترکیب بندی عکاسی (فیلم ضبط شده)

ویدئو ضبط شده وبینار آموزش عکاسی، برگزار شده توسط سایت آموزش عکاسی لنزک، با تدریس استاد محمدرضا معصومی. شامل دو جلسه (دو فایل ویدیویی) آموزش ترکیب بندی عکاسی که با خرید این دوره، به ویدئو های دوره دسترسی می یابید. دوره شامل دو ویدئو از کلاس جذابی با تدریس استاد محمدرضا معصومی است که قبلا به صورت وبینار زنده برگزار گردید (همراه با مجری و پرسش و پاسخ شرکت کنندگان از استاد در جلسه که باعث شد کلاس خیلی جذاب تر شود).

ادامه مطلب

ماکسیمالیسم در عکاسی

سال هاست که ما با مینیمالیسم در عکاسی آشنا هستیم و آثاری زیبا و دلنشین با این نوع نگاه تولید می کنیم. اما کمتر کسی از ما تا کنون با عبارت ماکسیمالیسم مواجه شده است. در این مقاله لنزک سعی داریم به بررسی تعدادی از آثار ماکسیمالیسم در عکاسی بپردازیم و نکاتی را در مورد آن ها مرور کنیم.

ادامه مطلب

نقطه عطف در عکاسی

ابتدا به تعریف نقطه عطف در ریاضی و جامعه شناسی می پردازیم. به طور خلاصه نقطه عطف به نقطه، نکته یا زمانی می گویند که یک تغییر یا پیچش اتفاق می افتد. مثلا یک تیله روی زمین در حال غل خوردن است و بعد از برخورد با یک سنگریزه مسیرش عوض می شود. آن سنگ نقطه عطف آن تیله است. یا یک انقلاب نقطه عطف یک ملت است و… در هنر عکاسی هم کمابیش با همین مفهوم روبرو هستیم. در ادامه مثال هایی می بینیم که نشان می دهند نقطه عطف چگونه با ظرافت به عکس ها معنا و جذابیت می بخشد.

ادامه مطلب

مراحل نقد عکس: چطور یک عکس را نقد کنیم

در این مطلب یاد می گیریم که برای نقد عکس چه گام ها و مراحلی را باید طی کرد تا یک عکس را به طور موفق نقد کنیم. در نقد عکس اولین قدم این است که از خودمان بپرسیم: چه می‌بینیم؟ مرحله ای که به آن توصیف می گوییم. مراحل بعدی: تفسیر، ارزیابی و نظریه پردازی هستند که هر یک را در این مقاله کوتاه لنزک، که از کتاب نقد عکس نوشته تری برت برگرفته شده، توضیح می دهیم.

ادامه مطلب

کادر ها در ترکیب بندی عکاسی

در این مطلب لنزک به مبحث کادر ها در ترکیب بندی می پردازیم. کادر مربع، مستطیل افقی، مستطیل عمودی و قاب های نامتعارف همچون دایره، مثلث و… در ابتدا با تعریف و ویژگی هر یک از این کادر ها شروع کرده و سپس با آوردن مثال مفاهیم را روشن تر می کنیم.

ادامه مطلب

نکات گرفتن عکس های بهتر – قسمت آخر

سعی نکنید المان های زیادی را در تصویر خود جمع کنید؛ چون در نهایت تصویر شلوغ خواهد شد. اگر فقط یک یا دو نقطه جذابیت در عکس های خود جای دهید، مخاطب شما در مورد این که به کجا یا به چه چیزی باید نگاه کند، گیج نخواهد شد.

ادامه مطلب