بایگانی بر حسب فیلمبرداری

این بخش لنزک به آموزش فیلم برداری با دوربین های DSLR اختصاص دارد.

آموزش ۴ نکته برای عکاسی دوربین در دست با ثبات تر

عکاسی با سه پایه به عکاس ثبات لازم برای ثبت عکس های بدون لرزش و شارپ حتی طی نوردهی های طولانی را می دهد. اما گاهی امکان حمل سه پایه برای عکاسی وجود ندارد و یا شما به سه پایه دسترسی ندارید. در این صورت چه بکنید که لرزش دوربین را به حداقل برسانید و عکس های واضح و شارپی ثبت کنید؟ در این ویدیو چند نکته برای عکاسی و فیلم برداری دوربین در دست با ثبات بیشتر آموزش داده می شود که امیدواریم برایتان مفید واقع شوند.

ادامه مطلب

هنگام اجرا جلوی دوربین چه چیزی بپوشیم (و چه چیزی نپوشیم!)

اگر قصد دارید برای تهیه یا ضبط یک ویدیو آموزشی یا هر زمینه دیگری، مقابل دوربین حاضر شوید، چه مجری باشید و چه میهمان برنامه، انتخاب و پوشیدن لباس مناسب اهمیت فراوانی دارد. می دانید چه می گویند: «شما هیچ وقت یک شانس دوم برای ایجاد اولین تاثیر خود بر دیگران به دست نمی آورید.» وجهه و ظاهر مهم هستند، به خصوص برای یک رسانه تصویری مانند ویدیو. در این آموزش لنزک، شما در مورد لباس پوشیدن در ارتباط با دوربین فیلمبرداری این موارد را یاد خواهید گرفت: کدام رنگ ها، اَشکال و الگوها جلوی دوربین خوب به نظر می رسند، و از کدام یک از آنها باید اجتناب کنید.

ادامه مطلب

فیلمبرداری هوایی با دِرون: ویدیو دونده پارکور کار که شبیه بازی های ویدیویی ساخته شده

تماشای این ویدیو خلاقانه دو بُعدی (۲D) از یک دونده سبک پارکور، که از بالا به پایین توسط یک دِرون (drone) فیلمبرداری شده است، روز شما را خواهد ساخت. یک پروژه ۳٫۵ دقیقه ای که توسط یک ورزشکار به نام Ilko Iliev و عکاس به نام Marin Kafedjiiski در بلغارستان ساخته شده و نما های داخل بازی های ویدیویی قدیمی را در زندگی واقعی بازسازی کرده اند. تماشای آن را به شما عزیزان توصیه می کنیم و امیدواریم شما نیز از آن لذت برده و حتی برای پروژه های خود الهام بگیرید.

ادامه مطلب

سینماگراف: آموزش ساختن عکس‌های متحرک در فتوشاپ

سینماگراف‌ها (Cinemagraph) چه به صورت ساده یا پیچیده می‌توانند شما را گیج کنند. سینماگراف‌ها در واقع مرزی بین عکس و ویدئو می‌باشند. آنها در واقع GIFهای متحرکی هستند که شکل جدیدی پیدا کرده‌اند. با وجود منسوخ شدن کلیپ آرت‌های (clipart) متحرک از سطح اینترنت، GIFهای متحرک همچنان به گستردگی خود باقی مانده‌اند و تنها شکل جدیدی همچون عکس به خود گرفته‌اند. در ادامه این مطلب لنزک ساخت سینماگراف ها در فتوشاپ را به شما آموزش می دهیم.

ادامه مطلب

کتاب آموزش فیلمبرداری و ضبط ویدیو با دوربین DSLR

«از عکس های ثابت تا حرکت» راهنمای عکاسان برای ساخت ویدیو با دوربین DSLR. اگر می خواهید فیلمبرداری با دوربین DSLR خود را جدی تر دنبال کنید، این کتاب پی دی اف به شما کمک خواهد کرد. این کتاب در مورد تمام جوانب فیلمبرداری، از تجهیزات گرفته تا اصطلاحات، سینما و تکنیک ها صحبت می کند. در ادامه مطلب می توانید این کتاب را دانلود نمایید.

ادامه مطلب

فیلمبرداری با دوربین DSLR: راهنمای مقدماتی برای ضبط ویدیو HD – قسمت دوم

در قسمت اول مقدمات فیلمبرداری با دوربین DSLRیک سری از سوالاتی که د ر شروع کار برای کاربران پیش می آید را مطرح کردیم و به آن ها پاسخ دادیم و نظر شما را جویا شدیم. در مطلب امروز لنزک به ادامه این سوال و جواب ها خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب