بایگانی بر حسب عکاسان الهام بخش

یک نامه سرگشاده و دعوت به پشتیبانی و حمایت از هنرمندان

جینا مارتین (Jenna Martin) یک عکاس فاین آرت و زیر آب است که به همراه نامزدش در بیلینگز ایالت مونتانا زندگی می کند. او بعد از دریافت مدرک کارشناسی ارشدش در رشته بازپروری روانی، با ورود به عرصه عکاسی یک تغییر بزرگ در زندگیش ایجاد کرد و حدود ۲ سال است که عکس های سورئال میگیرد. جینا با نوشتن این مطلب در قالب یک نامه سرگشاده دیگران را به حمایت و پشتیبانی از هنرمندان فراخوانده است؛ جملاتی که احتمالا به دل شما نیز خواهند نشست.

ادامه مطلب

یورگن شادبرگ – Jürgen Schadeberg پدر عکاسی آفریقای جنوبی

یورگن شادبرگ (Jürgen Schadeberg) یکی از اسطوره های آفریقای جنوبی و عکاسی جهان است. بدنه کار عظیم او، ۷۰ سال و ۲۰۰,۰۰۰ نگاتیو، صحنه های زیادی را از دوره ها تاریخی به ویژه عصر آپارتاید و تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی به تصویر می کشد. تلاش او برای آموزش عکاسی به عکاسان جوان و خلاق آفریقای جنوبی و نقش او باعث شده که «پدر عکاسی آفریقای جنوبی» لقب گیرد. Cooperative of photography تعدادی سوال از یورگن شادبرگ پرسیده و او با عکس ها پاسخ داده است که در ادامه این مطلب لنزک می توانید مشاهده نمایید.

ادامه مطلب

مجموعه عکس سرزمین عجایب از Kirsty Mitchell عکاس فاین آرت

پروژه عکاسی سرزمین عجایب (Wonderland) در سال ۲۰۰۹ توسط Kirsty Mitchell آغاز شد و به مدت ۵ سال ادامه یافت. عکس فوق آخرین عکس از این مجموعه شگفت انگیز است. Kirsty می گوید: «این مجموعه عکسی است که به یادبود مادرم که سال ۲۰۰۸ به علت سرطان درگذشت آغاز کردم و کاملا از بودجه شخصی است. من به عنوان یک هنرمند هرآنچه که در کادر است را طراحی کرده و با دست می سازم، این شامل لباس ها و همه وسایلی است که در صحنه مشاهده می کنید. هیچ طراح یا گریمور دیگری در کار نیست. تمامی این صحنه ها در لوکیشن عکاسی شده اند و هرآنچه که مشاهده می کنید در اندازه و رنگ واقعی است. گرفتن برخی از این عکس ها تا ۵ ماه طول کشیده است. آنقدر چیز ها برای گفتن و توضیح دادن هست که نوشتن همه آن ها غیر ممکن است». در ادامه این مطلب لنزک مجموعه عکسی شگفت انگیز از پروژه عکاسی «سرزمین عجایب» را به همراه بیوگرافی این هنرمند برای شما عزیزان آماده کرده ایم. همچنین در این مطلب ویدیو پشت صحنه آخرین عکس این مجموعه با عنوان «خانه» آورده شده که امیدواریم از تماشای آن لذت ببرید.

ادامه مطلب

مایکل شاین بلوم و عکاسی از اصابت رعد برق به برج خلیفه دبی

مایکل شاین بلوم (Michael Shainblum) عکاسی مشتاق و کاریزماتیک می باشد که بیشتر به خاطر عکس هایش از کهکشان راه شیری معروف شده است. در طول سفرش به دبی برای صحبت درباره عکاسی ۵۰۰px با او از طریق اسکایپ تماس گرفته و مصاحبه کرده است. در این گفتگو با او در مورد عکاسی، سیر تکامل تجهیزات دیجیتال، آلودگی نوری و عکس «برج تسلا – Tesla Tower» او که در رسانه ها منتشر شده است صحبت شده است که در ادامه این مطلب لنزک می توانید مطالعه نمایید.

ادامه مطلب

ماجراجویی در منظره های باشکوه – عکس های زیبا از عکاسی خود آموخته

Elizabeth Gadd یک عکاس خود آموخته ۲۱ ساله از ونکوور کانادا است. استایل خاص او عکاسی از ماجراجویی در منظره های باشکوه است. بزرگ شدن جایی که با منظره های زیبا همچون کوه ها، جنگل ها و صحرا ها محاصره شده، باعث شده که این هنرمند جوان عاشق گردش و ماجراجویی باشد. به تدریج او دوربینش را هم با خود می برد. گاهی اوقات دو سگش نیز به همراه او هستند. الیزابت می گوید که هدفش: « نشان دادن تعامل انسان با طبیعت در راهی مثبت و صلح آمیز است». در ادامه این مطلب لنزک شما را به تماشای عکس های دیدنی Elizabeth Gadd دعوت می کنیم.

ادامه مطلب

داستان عکس میمون آیفون به دست

این عکس حیرت انگیز، میمون برفی ژاپنی را در حال استفاده از آیفون نشان می دهد. آنها تا حد زیادی قادر هستند که رفتار انسان ها را تقلید نمایند. در این مقاله از عکاس طبیعت مارسل ون اوستن (Marsel van Oosten) خواستیم که داستان و تکنیک عکاسی خود را با ما درمیان بگذارد. ادامه این مطلب لنزک را بخوانید و متعجب شوید!

ادامه مطلب