دوربین یخ زده: دوربین DSLR طی عکاسی در دمای پایین °۲۵- سانتیگراد به چه روزی می افتد

دوربین های پیشرفته جدید کامپکت و DSLR اغلب قابلیت مقاومت در برابر سرما (freeze-proofing) دارند، اما تا وقتی که در یک منطقه بسیار سرد زندگی نکنید (یا عمدا آن را در فریزر نگذارید) عملا قادر به تست این ویژگی نیستید. عکاس سوئیسی الساندرو دلا بلا این کار را با دوربین دی اس ال آر کانن خود انجام داده است. در تصویر فوق دوربین او را در حین عکاسی در دمای فوق العاده پایین مشاهده می نمایید. در ادامه این مطلب لنزک ماجرا را بیشتر برایتان شرح خواهیم داد و شاهد ویدیو تایم لپسی که او از عکس های این شب سرد ساخته خواهید بود.

در تاریخ ۱۲/۱۲/۱۲ الساندرو در پروژه «یک روز روی زمین – One Day On Earth» شرکت می کند، پروژه ای که هدف آن مستندسازی زندگی در سراسر کره زمین در یک روز است. او تصمیم می گیرد که از آسمان شب کوه های سوئیس یک ویدیو تایم لپس بسازد. دما در آن شب ها به چقدر می رسد؟ ۲۵- و ۱۵- درجه سانتیگراد!

در اینجا برای مثال یکی از صحنه هایی که او به تصویر کشیده را مشاهده می نمایید:

الساندرو طی ۴۸ ساعت بیش از ۱۰۰۰۰ عکس می گیرد که ستارگان و دره زیر آن را نمایش می دهند. ثبت فریم ها با ۵ دوربین DSLR به طور هم زمان انجام گرفته است.

اگرچه دوربین های DSLR استفاده شده از این سرما جان سالم به در بردند، اما این دمای پایین برای الساندرا بدون مشکل هم نبوده. اول اینکه او می بایست طی عکاسی چند لنز اضافه داشته باشد. هر بار که یکی از لنز ها یخ می زده، او آن را جدا و کنار یک اجاق گرم می کرده تا دوباره به حالت نرمال بازگردد.

الساندرو می گوید که مشکل دیگری که با دوربین ها داشته، خالی شدن سریع باتری ها به دلیل دمای پایین بوده است. هر باتری پس از یک یا نهایتا ۲ ساعت عکاسی خالی می شده و او باید مرتبا آن ها را خارج و شارژ مجدد می کرده.

تصاویر یخ زدگی دوربین DSLR

در اینجا شاهد یک ویدیو تایم لپس زیبا حاصل تلاش های الساندرو خواهید بود:


دانلود

تقدیر ویژه از: الساندرو دلا بلا (Alessandro Della Bella)

م

منبع

برگرفته از: petapixel

نظرات شما


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *