۱۲ راه برای ثبت رنگ های پاییزی

پاییز، این فصل زیبا و رنگارنگ، رفته رفته خود نمایی را شروع می کند. این به معنای نمایش زیبایی از رنگ های قرمز و نارنجی و زرد است که روی زمین از این سو به آن سو حرکت می کنند. پس زمان آن رسیده که دوربینتان را بردارید و این زیبایی ها را ثبت کنید! در ادامه این مطلب لنزک، چند راهکار برای عکاسی از این رنگ های بسیار زیبا، آورده شده است.

در حالیکه عکس یک درخت، زیبایی و جایگاه خودش را دارد، به راه های دیگری برای نشان دادن پاییز تماشایی در عکس هایتان فکر کنید.

۱

نزدیک شوید

یک یا دو برگ، فقط تعدادی کم. این تمام چیزی است که زیبایی این فصل را نشان می دهد. ممکن است یک درخت به نظر شما جذاب باشد، ولی فقط یک برگ از آن و زیبایی همان یک برگ را به ما نشان دهید.

۲

با زاویه باز عکاسی کنید

عکس از emmett.hume

لنز ۱۰mm یا ۱۶mm تان را بردارید و به میان جنگل بروید. وقتی می توانید همه درخت ها را در عکس بیندازید، نیازی نیست یکی را انتخاب کنید! حواستان باشد بیش از حد آسمان را در عکس نیاورید (اگر رنگ آبی تضاد زیبایی ایجاد نمی کند) وگرنه ممکن است در عکس حاشیه های رنگی (colour fringing) ایجاد شوند.

۳

مردم

عکس از Phil Roeder

فراموش نکنید حتما چند آدم در عکس هایتان قرار دهید. خیلی وقت ها روی برگ ها و رنگ ها تمرکز می کنیم و مردم را در قاب تصویر جای نمی دهیم. آنها هم بخشی از داستان هستند!

۴

توده برگ ها

عکس از h.koppdelaney

در برخی مناطق رسم زیبایی وجود دارد که برگ ها را روی هم انباشت می کنند. بعد آنها را بار کرده یا آتش می زنند یا به نحوی آنها را سر و سامان می دهند. این می تواند سوژه ای برای عکاسی پاییزی شما باشد.

۵

برگ ریزان

عکس از thesullys

کاری که برگ ها در این وقت سال انجام می دهند، افتادن است که البته ثبت کردن این حرکت کار دشواری است. در این مثال یک همراه علاقه مند که بتواند ریزش برگ ها را فراهم کند، کمک بزرگی بود. خلاق باشید. دنبال شاخه ای باشید که در شرف برگ ریزان اند، دوربین را روی سه پایه قرار دهید و به شاخه یک ضربه بزنید و ببینید چه رخ می دهد. سرعت شاتر بالا (سریع) کمک می کند تا برگ ها را به صورت معلق در هوا ثابت یا فریز کنید.

۶

نورپردازی از پشت

عکس از Zach Dischner

رنگ برگ ها را طوری نشان دهید که خورشید نشان می دهد. در این مورد، نورسنجی نقطه ای برای تضمین اینکه عکس بیش از حد نوردهی نشود، کمک می کند.

۷

بچه ها

عکس از Pink Sherbet

بچه ها عاشق برگ ها و بازی کردن لابلای آنها هستند. تقریبا هیچ کاری نیاز نیست بکنید، فقط عقب بنشینید و اجازه دهید آنها کارشان را بکنند. بهترین کار این است که بگذارید برگ ها را با چنگک به هم بزنند و جمع کنند و از آن ها عکس های بی هوا (candid) بگیرید.

۸

شبنم یخ زده

عکس از Andrew Dunn

بسته به سال، جریان های هوایی سرد می توانند طرح و نقش های جذابی روی برگ هایی که الگوهای زیبایی دارند، ایجاد کنند. صبح ها کمی زودتر بیدار شوید تا ببنید شبنم های یخ زده با عکس های پاییزی شما چه می کنند.

۹

مسیر

عکس از Ian Muttoo

به این عکس نگاه می کنم و دلم می خواهد در آن ذوب شوم. یک مسیر، یک دنباله، یک جاده (مثل مورد عکس پایین)، هر چیز دارای جهت و مسیری که به بیننده کمک کند در پیچ و خم عکس گردش کند و کامل در آن غرق شود.

۱۰

جاده پیچ در پیچ

عکس از joiseyshowaa

11

حومه شهر

عکس از Peter Rivera

و در نهایت؛ حومه شهر. دنبال مکان های محصور بگردید یا مکان هایی با درخت های یک نوع. بعد از اینکه «فصل کارش تمام شد» بروید و دنبال برگ هایی که روی صخره ها، ساحل دریاچه ها و پایین یک مسیر پراکنده شده اند بگردید. همه آنها داستانی از موسیقی بی انتهای زمان را توصیف می کنند.

۱۲

صحنه پاییزی خود را بسازید

عکس از Dina belenko

همانطور که در عکس های فوق از دینا بلنکو (Dina belenko) عکاس اجسام بی جان مشاهده می نمایید، آنچه که در عکاسی اجسام بی جان عکاس را محدود می سازد، قوه تخیل اوست. شما می توانید به کمک چند برگ زرد یا نارنجی رنگ، جعبه های خالی، ظروف شیشه ای، مقداری آب و… صحنه پاییزی خود را برپا کرده و با چیدمان های مختلف عکس های اجسام بی جان پاییزی زیبایی ثبت نمایید. برای شروع، آموزش های پیشین دینا بلنکو در لنزک به شما کمک خواهند کرد.

نویسنده: پیتر وست کری (Peter West Carey)

م

منبع

برگرفته از: digital-photography-school

نظرات شما

  1. محمد مرادی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵

    سلام بر لنزکی های عزیز . من عکاس نیستم. ولی دوربین دارم و عکس گرفتن را خیلی دوست دارم. و از همه بیشتر مطالبی که لنزک مطرح میکند خیلی دوستشون دارم. دستتون درد نکنه. ممنون


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *