آموزش عکاسی: چگونه عکس های منظره داستان پرداز بگیریم

زمانی که ما به تصاویر داستان سرا فکر می کنیم، بلافاصله به یاد آدم ها در عکس های مستند می افتیم. البته که اشخاص جالب ترین داستان ها را می سازند. اما مناظر نیز داستان هایی دارند. نکات این آموزش عکاسی لنزک به شما یاد می دهند چگونه از دل هر منظره، داستانی بیرون بکشید و آن را به بینندگان خود انتقال دهید.

شما به عنوان یک عکاس منظره، می توانید مجموعه ای از تصاویر ایجاد کنید که بدون حضور اشخاص به عنوان نقطه کانونی اصلی در تصویر، داستانی در مورد یک مکان بگویند.

مراحل و نکات زیر به شما کمک می کنند عکس های منظره داستان پرداز بگیرید (یا به عبارت دیگر عکس های منظره ای بگیرید که داستانی برای گفتن دارند):

۱

داستان چیست؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که کمی وقت صرف کرده و در مورد این که داستان واقعا چیست فکر کنید. ما اغلب به یک مکان می رویم و شروع به گرفتن تصاویر بر اساس المان های ترکیب بندی موجود در صحنه می کنیم، بدون این که اول در مورد این که چه چیزی برای داستان مهم است، فکر کنیم.

من اغلب اوقات هنگامی که به یک مکان جدید می روم، ابتدا به جستجو می پردازم تا نگاهی کلی به اطراف بیاندازم و یک احساس کلی نسبت به آن به دست آورم. سپس کمی تحقیق می کنم تا یک داستان جالب پیدا کنم. اگر آن مکان یک پارک است، چرا یک پارک است؟ چه کسی آن را به یک پارک تبدیل کرده؟ داستان آن چیست؟ چه اتفاقات جالبی در حال حاضر و در گذشته در آنجا رخ داده است؟ آیا هیچ حیوانی در آنجا زندگی می کند، و اگر اینطور است چه حیوانی؟

هنگامی که یک پیشینه کلی از آنجا داشته باشید، می توانید یک داستان انتخاب کنید تا عکس های خود را در اطراف آن بپیچانید.

۲

اولین جلسه عکاسی – استفاده از فواصل کانونی طولانی

اولین جلسه عکاسی به شما کمک می کند تا برنامه خود را عملی کنید. به مکان هایی بروید که با توجه به جستجوی شما بیشترین پتانسیل عکاسی را داشته باشند، و در آنجا به دنبال المان هایی در صحنه بگردید که به داستانی که انتخاب کرده اید مرتبط باشند.

من معمولا با یک تصویر واید شروع می کنم که کل صحنه را در برمی گیرد. من غالبا از این عکس در مجموعه نهایی استفاده نمی کنم، اما در روند ساخت مجموعه به من کمک می کند. وقتی عکسی گرفتید که همه چیز را در بر داشت، به این فکر کنید که جالب ترین چیزها در صحنه چه هستند. سعی کنید حداقل سه چیز انتخاب کرده و سپس به نوبت به هر یک از آنها نزدیک تر شوید.

مثال

به عنوان مثال، هنگامی که من به دریای سالتون در کالیفرنیا (مکانی بسیار زیبا و خیره کننده که در نتیجه یک فاجعه انسانی ایجاد شد) می روم، یکی از ویژگی های جالب توجه آن یک لایه ماهی مرده است. اما چطور می توانید یک عکس خوب از ماهی مرده بگیرید؟

من با گرفتن عکسی شروع کردم که کل صحنه را در برمی گرفت. سپس لنز را عوض کردم تا در همان جایی که ایستاده بودم از لنزی با فاصله کانونی متوسط و سپس یک فاصله کانونی زیاد استفاده کنم. سپس کم کم به ماهی های مرده نزدیک و نزدیک تر شدم و در طول مسیر به دنبال المان های طراحی مانند خطوط و اشکال گشتم.

هنگامی که یک چیز جالب پیدا کردم، دوباره سعی کردم از فواصل کانونی مختلف استفاده کنم تا ببینم که چطور می توانم احساس آن مکان را در یک تصویر منتقل کنم.

مطمئن شوید که از جزئیات صحنه و همچنین احساس کلی آن عکس بگیرید. در نهایت، وقتی جزئیات خیلی جالبی پیدا کردید، با استفاده از لنز واید خود کاملا به آن نزدیک شوید تا تصویری با جزئیات جالب در پیش زمینه داشته باشید که کل صحنه را نیز در کادر نشان می دهد.

۳

دومین جلسه عکاسی – استفاده از بهترین نور

مرحله بعدی این است که تصاویر مورد علاقه خود از جلسه اول عکاسی را انتخاب کرده و در مورد این که چه نوع نوری می توانست آنها را بهتر کند، فکر کنید. آیا سوژه ای با یک شکل عالی وجود دارد که یک سیلوئت جالب ایجاد کند؟ آیا شفاف است و ممکن است با کمی نور پس زمینه بدرخشد؟

بیشتر بیاموزید: ۷ گام برای ایجاد عکس سیلوئت در عکاسی خیابانی

آیا در زمان خاصی از روز سایه های جالبی ایجاد می کند؟ آیا با نور گرم ساعت طلایی بهتر به نظر می رسد؟ آیا به یک آسمان دراماتیک نیاز دارد؟

هرچه که هست، برنامه ریزی کنید تا زمانی از آن مکان بازدید کنید که بهترین شانس به دست آوردن شرایطی که برای ایجاد عکس ایده آل خود نیاز دارید را داشته باشید. ممکن است در صورت امکان لازم باشد قبل از این که تمام عکس های مورد نظر خود را بگیرید، چند بار به آنجا برگردید.

ادامه یادگیری – آموزش های مرتبط (توصیه لنزک):

داستان سرایی در عکاسی چیست و چگونه می توانید آن را بهبود بخشید

آموزش فوق به سوال «عکس های تکی در مقابل پروژه های چند تصویری» نیز که هنگام ثبت عکس های داستان سرا با آن مواجه می شوید، پاسخ می دهد.

چگونه در عکس های منظره خود یک داستان بگویید

آموزش نکاتی برای بهبود عکاسی سیلوئت یا ضد نور با داستان سرایی

آموزش استفاده از کنتراست یا تضاد مفهومی در عکاسی

نکاتی برای تبدیل اشیاء روزمره به صحنه های مفهومی


ج

جمع بندی

شما چه تصاویر را به صورت یک مجموعه بر روی دیوار خود به نمایش بگذارید، چه از آنها در یک پست وبلاگ استفاده کنید، چه آنها را روی وب سایت خود نمایش دهید، چه آنها را به یک مجله بفروشید (البته به همراه داستان خود)، و چه آنها را به دوستان خود نشان دهید، داشتن یک مجموعه تصاویر جالب که داستانی را روایت می کنند، همیشه تاثیر بیشتری نسبت به عکس های تصادفی از یک مکان که به هم مرتبط نیستند، ایجاد خواهد کرد.

نویسنده: آنه مک کینل (Anne McKinnell)

نظرات شما

  1. علیرضا

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    سلام. سایت خیلی خوبی هست لنزک. مثل این سایت رو سراغ ندارم . امیدوارم همیشه موفق باشید.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *