ایده های خلاقانه عکاسی: چگونه با سوزاندن روشنایی های عکس افکت آبستره زیبایی خلق کنید

در این مطلب آموزشی لنزک قصد داریم به شما یاد دهیم چگونه با باز گذاشتن شاتر به مدت طولانی روشنایی های عکس را زیاد کنید و در واقع آنها را بسوزانید تا بتوانید عکس آبستره زیبایی بسازید.

گرفتن عکس با نوردهی عالی و نشان دادن جزئیات هم در تاریکی ها و هم در روشنایی ها چیزی است که هر عکاسی غرق در آن شده است.

با اینکه عکس گرفتن با نوردهی مناسب در بسیاری از موارد تحسین برانگیز است، اما گاهی اوقات می توان با بیش از حد تاریک کردن تیرگی های عکس و یا بیش از حد روشن کردن روشنایی ها به نتیجه جالبی رسید.

وقتی این عکس را بر روی LCD پشت دوربین نگاه کردیم قسمت های بسیاری از عکس به نشانه روشنی بیش از حد تصویر قرمز شدند. که البته این قسمت های بسیار روشن در فایل های فشرده نشده RAW ظاهر بسیار جذابی خواهند داشت.

این کار به همراه استفاده از عمق میدان بسیار پایین، نتیجه نهایی تصویری رویایی خواهد داشت که گویی این گل های آبی رنگ در حال رقصیدن بر روی نور هستند. چنین عکسی جلوه بسیار بیشتری نسبت به عکسی های معمولی از گل دارد.

حرفه ای شدن در این تکنیک هم کار دشواری نیست، در این عکس تنها نکته مهم بیش از حد روشن کردن روشنایی هاست. خب، حال نگاهی به نحوه گرفتن این عکس می اندازیم…

چطور از روی عمد روشنایی های عکس را بیش از حد روشن کنید

چیدمان عناصر داخل کادر

یک ظرف کوچک گل در مقابل پنجره قرار دهید (مانند گل های آبی رنگی که ما استفاده کردیم). هر گل یا گیاه دیگری هم می توانید استفاده کنید، ولی سعی کنید از گیاهی استفاده کنید که گلبرگ های آن تا حدی نور را از خود عبور دهند تا بتوانید این افکت زیبای رویایی را ایجاد کنید.

نوردهی کنید

دوربین خود را روی مد Manual (دستی) تنظیم کنید و دیافراگم را عددی کم (مانند f/2.8) انتخاب کنید تا عمق میدان کمی داشته باشید. شما باید در این عکس روشنایی ها را بسوزانید، پس از سرعت شاتر نسبتآً پایینی استفاده کنید؛ ما از سرعت شاتر ۱/۲۰ ثانیه استفاده کردیم. وقتی دوربین به شما اخطار بیش از حد روشن شدن عکس را داد، نترسید!

عکس را پردازش کنید

عکس را در برنامه Lightroom باز کنید، ما تغییرات اندکی در مقدار روشنایی عکس دادیم. کنتراست عکس را هم بالا بردیم تا گل کمی تیره تر شود و جزئیات بیشتری از آن دیده شود. همچنین کمی رنگ زرد برای گرم تر کردن عکس به کار بردیم.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *