بیوگرافی مایکل کنا عکاس منظره انگلیسی

مایکل کنا (Michael Kenna)، متولد سال ۱۹۵۳، یک عکاس منظره انگلیسی عاشق ثبت مناظر طبیعی افسانه ای با نوری زیباست. کنا که بیشتر برای عکاسی منظره سیاه و سفیدش شهرت دارد، علاقه مند است تا در طلوع آفتاب یا در ساعات تاریک شب عکس بگیرد. عکس های او، با نوردهی های طولانی تا ۱۰ ساعت، عمدتا بر تعامل بین مناظر طبیعی و سازه های ساخته شده به دست بشر تمرکز دارند. آثار وی در طی ۴۶ سال فعالیتش در سر تا سر جهان به نمایش گذاشته شده اند. در ادامه این مطلب لنزک بیوگرافی مایکل کنا را خوانده و با این هنرمند بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی عکاس مایکل کنا (Michael Kenna) – اطلاعات شخصی:

متولد سال ۱۹۵۳ در ویدنز، لنکشایر، انگلستان

در حال حاضر در سیاتل، واشنگتون، آمریکا زندگی می کند.

۷۶-۱۹۷۳، کالج چاپ لندن، لندن، انگلستان.

۷۳-۱۹۷۲، دانشگاه هنر بانبوری، بانبوری، آکسفورد، انگلستان

۷۲-۱۹۶۴، کالج سنت جوزف، آپولند، لنکشایر، انگلستان

عکس های مرموز مایکل کِنا، اغلب در طلوع آفتاب یا در ساعات تاریک شب گرفته شده اند، و عمدتا بر تعامل بین مناظر طبیعی و سازه های ساخته شده به دست بشر تمرکز دارند. کنا هم یک عکاس روزانه و هم شبانه است، که مجذوب نرم ترین حالت نور شده است. عکس های او، با نوردهی های طولانی، که ممکن است تمام شب طول بکشند، اغلب جزئیاتی را ثبت می کنند که چشم انسان قادر به درک آنها نیست.

کنا به ویژه برای عکاسی صمیمی و مانوس، و سبک چاپ شخصی بسیار دقیقش معروف است. او در رسانه عکاسی سیاه و سفید سنتی و غیر دیجیتال کار می کند. چاپ های سیاه و سفید دست ساز بسیار زیبای او، که در اتاق تاریک خود ایجاد می کند، یک حس پالودگی، احترام به تاریخ، و اصالت کامل را نشان می دهند.

در طول چهل و شش سال فعالیت کنا، عکس هایش در بیش از چهار صد و پنجاه گالری تک نفره و نمایشگاه در سرتاسر جهان به نمایش گذاشته شده، و در بیش از صد مجموعه نهادی (institutional) دائمی گنجانده شده اند. هفتاد و پنج رساله و کاتالوگ نمایشگاهی در مورد آثار کنا منتشر شده است.

مایکل کنا که در سال ۱۹۵۳ در ویدنز، لنکشایر، انگستان (Widnes, Lancashire, England) به دنیا آمد، در حال حاضر با خانواده اش در سیاتل، واشنگتن، آمریکا زندگی می کند و همچنان به عکاسی در سرتاسر جهان ادامه می دهد.

عکس های مایکل کنا

در ادامه شماری از آثار مایکل کنا را با هم ببینیم:



این عکس ها تنها گوشه ای از آثار مایکل کنا هستند. برای تماشای عکس های بیشتر از این هنرمند پیشنهاد می کنیم به وب سایت وی و بخش آرشیو عکس ها سر بزنید و عکس های وی را طی سال ها و مکان های مختلف تماشا کنید.



نظرات شما

  1. اجتمانو

    ۲۲ دی ۱۴۰۱

    ممنون از این مطلب کاربردی


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *