ترفند عکاسی ساده: یک مونوپاد جیبی ارزان بسازید

مونوپادی که از نخ و یک پیچ ساخته شده باشد، حقه ای قدیمی میان عکاسان است که می تواند به کاهش حرکات عمودی و کاهش شدید حرکات افقی هنگام عکاسی کمک کند. درحالیکه این ترفند جایگزینی دائمی برای سه پایه دوربین نیست، اما در مواقعی که نمی توانید از سه پایه استفاده کنید بسیار کاربردی است. مزیت دیگر آن این است که تقریبا هیچ فضایی را از کیف دوربین شما اشغال نمی کند. در ادامه این مطلب لنزک با ما همراه شوید تا با یک پیچ و تکه ای نخ، مونوپادی کاربردی بسازیم.

روش های مختلفی برای ساخت مونوپاد نخی وجود دارد، اما ما روی روشی که در سایت «Cobbler Videos» مطرح شده تمرکز می کنیم، ساخت تثبیت کننده دوربین در تنها چند دقیقه. ویدیو زیر را مشاهده یا دانلود نمایید و ادامه مطلب را مطالعه نمایید.


دانلود

طریقه ساخت

همانطور که در بالا اشاره شد، روش های زیادی برای انجام این هک عکاسی وجود دارند. ویدیو Cobbler اما بسیار ساده و ابتدایی این ترفند را نشان داده است. پس برای شما طرفداران هک عکاسی، یک نقطه شروع خوب است. این طراحی ابتدایی را انجام دهید تا یک «مونوپاد نخی» داشته باشید.

برای شروع تنها به این ها احتیاج دارید:

  • یک عدد پیچ با سایز ۱/۴ – ۲۰
  • نخ نایلونی (تقریبا هم قد خودتان)
  • واشری بزرگ

سایز پیچ بدنه دوربین چه هست؟

به نقل از dpreview: «این یک پیچ ۱/۴ – ۲۰ است، یعنی ¼ اینچ قطر و ۲۰ شیار در هر اینچ». اگر به هک عکاسی و ترفند های اینچنینی علاقه مند باشید، حتما پاسخ این سوال به کار شما می آید.

سر هم کردن این سه مورد کار ساده ایست. فرض کنید یک پیچ استاندارد دارید، یک سر نخ را به پیچ گره بزنید (همانطور که در ویدیو نشان داده شد). سر دیگر نخ را به واشر گره بزنید. پیچ را به بدنه دوربین وصل کنید (همانطور که سه پایه یا مونوپاد را وصل می کنید).


مونوپاد نخی شما آماده است. واشر را روی زمین بیاندازید و رویش بایستید. دوربین را بالا بکشید تا نخ کاملا کشیده شود و در نتیجه دوربین ثابت گردد. اگر دیدید که نخ خیلی بلند است، آن را با پیچیدن دور واشر تنظیم کنید.

دوباره می گوییم، این ترفندی قدیمی است و احتمالش زیاد است که آن را قبلا امتحان کرده باشید. لطفا در بخش نظرات در مورد تجربه عکاسی با این روش برایمان بنویسید.

م

منبع

برگرفته از: diyphotography

نظرات شما

  1. راضیه

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    چجوری استفاده میشه اصلا متوجه نشدم

  2. hamidmoody

    ۴ خرداد ۱۳۹۴

    یاد دوربین زنیتم افتادم، وقتی پولی برای خریدن سه پایه نداشتم استاد هنرستانم آقای عابدی که بهم عکاسی درس می داد این روش رو بهم یاد داد، یادش بخیر،


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *