عکاسی با تم هالووین: ترکیب گلف، ترس و عکاسی

امروز ۹ آبان ماه و جشن هالووین است. از همین رو برای شما لنزکی های عزیز یک مجموعه عکس هالووینی به همراه داستان و چگونگی گرفتن عکس ها از زبان عکاسشان را آماده کرده ایم. امسال دو دوست، عکاس لئو روساس مورن (Leo Rosas Morin) و هنرمند روتوش کار مایکل رم هارتر (Michael Ramhardter) تصمیم گرفتند برای مجموعه عکسی با موضوع و تم هالووین گرد هم آیند که سه چیزی که عاشقش بودند را دربرداشت: گلف، ترس و عکاسی. در ادامه این مطلب لنزک با ما همراه شوید.

آن ها در نظر داشتند جیسون وورهیس، شخصیت قمه به دست فیلم ترسناک Friday the 13th یا جمعه سیزدهم را با همان شکل و شمایل وحشتناکش به عکس هایشان وارد کنند که قصد دارد در شبی تاریک به یک بازیکن گلف حمله کند.

در ادامه داستان پشت عکس ها را از زبان لئو خواهید خواند:

«برای پرتره نزدیک بازیکن گلف، من از Elinchrom Quadra به همراه یک رفلکتور استاندارد سمت راست دوربین استفاده کردم تا یک تضاد حسابی به وجود آید (با زاویه ۴۵ درجه ای برای ایجاد یک «مثلث رامبراند» زیبا) و برای جیسون (مدلی که به بازیکن حمله می کند) با یک چتر از بالا تا نمایشی تر شده و کیفیت نور نرم تر گردد.

یک SB 900 speedlight نیکون از پشت برای ایجاد نور حاشیه ای استفاده شد که حس و حال عکس را تکمیل می کرد.

برای صحنه بازی که جیسون به بازیکن گلف نزدیک می شود، تصمیم گرفتم کمی افکت نقاشی با نور اضافه کنم که این کار را به کمک نور متوالی Elinchrom Quadra و زدن فلاش روی حالت پشت پرده (rear curtain) تا سوژه ها ثابت یا فریز شوند.

سپس سریعا فلاش ها را در مکان ها و موقعیت های گوناگون قرار دادیم تا کمی جزئیات از درختان و زمین گلف کوچک و… مشخص شود. حتی گاهی روی زمین تا کمی اطلاعات به دست آید که به ما در مرحله ویرایش عکس ها کمک می کرد (نمی خواستیم جزئیات تصویر در تاریکی از دست بروند).

این یک عکاسی چالش برانگیز بود: نور زیادی وجود نداشت و واقعا شب سردی بود. مدل ها (که دوستان من هستند) در آن آب و هوای سرد تمام سعی خود را کردند تا بهترین کار خود را ارائه دهند.

همه این کار با همکاری و کار گروهی با مایکل رم هارتر (Michael Ramhardter) امکان پذیر شد، یکی از دوست های فوق العاده من، که با هم عکس ها را از ابتدا برنامه ریزی کردیم. این به ما کمک کرد که تنها در عرض چند ساعت در یک شب شبح وار، عکس هایی که می خواهیم را بگیریم و یک بار دیگر جیسون وورهیس را زنده کنیم 🙂 »

لئو واقعا اینقدر مهربان بود که فایل های خام (RAW) را با ما به اشتراک گذاشت تا بتوانیم عکس ها را صورت یک مقایسه قبل و بعد از ویرایش به شما نشان دهیم.

Happy Halloween

م

منبع

برگرفته از: ۵۰۰px

نظرات شما

  1. رهگذر

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    نه!! مثل اینکه دست از سر هالیوون بر دار نیستین! آخه چی این مسخره بازی ها برای ما و فرهنگ ماست؟؟ تو رو خدا این نسل جدید همینطوری افساید هستند و بیگانه از خویش و خویشتن خودشون شما دیگه به این اش شور نمک نریزید و خیلی دلم میخواد بدونید من بسایر به این سایت علاقه دارم واسه همین حیفم میاد مثلا در باره رویدادهای نجومی یه هفته قبل مطلب نمیزنین ولی واسه هالوین این همه همت به خرج میدین


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *