نقد عکس #۲ – عکاسی از منظره

در نقد عکس هفته پیش «شماره ۱» عکس اچ دی آری را به نمایش گذاشتیم که شما برای ما ارسال کرده بودید. در نقد این عکس نکات جالب و آموزنده ای مطرح شدند که از همه شما دوستانی که نظر دادید سپاسگزاریم. این هفته یکی دیگر از عکس های ارسالی شما عزیزان را منتشر می کنیم و به نقد آن خواهیم پرداخت.

عکاسی از منظره یکی از شاخه های زیبای عکاسی است و طرفداران بسیاری دارد. عکس امروز از طبیعت انتخاب شده که یکی از خوانندگان عزیز برای ما ارسال کرده اند. لطفا نظرات خود را در مورد این عکس (مثل ترکیب بندی، نوردهی، ویرایش و…) با این عکاس و دوستانتان در پایین این مطلب (قسمت نظرات) مطرح نمایید.

برای شرکت کردن در این بخش عکس های خود را به آدرس ایمیل ما info@lenzak.com ارسال نمایید. لطفا به همراه عکس ضمیمه شده، اطلاعات نوردهی عکس (سرعت شاتر، دیافراگم، ایزو و…) و شرح مختصری در مورد عکستان را هم بنویسید.

قوانین ساده این بخش

  • ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

عکس این هفته (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید)

عکاس: آقای سپهر

مشخصات عکس

  • Canon EOS REBEL T3i
  • 1/200sec
  • ISO-400

از زبان عکاس

« به نظرم ترکیب قشنگی‌ از آب و سنگ درخت به وجود آماده در طبیعت . لطفا نواقص رو بیان کنید و همچنین نکاتی‌ جهت پیشرفت در عکاسی . با تشکر فراوان»

نظرات شما

  1. محمد

    ۷ فروردین ۱۳۹۴

    با سلام انتخاب اسمان بعنوان فضای منفی عکس برای برجسته کردن فضای پایین تصویر مناسب نیست کادربندی هم توسط شاخه درختی درنزدیکی عکاس نقطه طلایی عکس ابشار را تحت شعاع قرار داده زاویه تغییر میکرد نتجه بهتری حاصل میشد.

  2. محمد

    ۷ فروردین ۱۳۹۴

    باسلام به نظر میاد اسمان اینجا به نوعی فضای منفی تصویر است که برای برجسته کردن قسمت پایین تصویر کارایی دارد نقطه طلایی عکس ابشار هم توسط شاخه درختی در نزدیکی عکاس تحت شعاع قرار گرفته زاویه عکسبرداری میتونست بهتر از این باشه

  3. مرتضی صادقی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲

    سپهر خان سلام عکس خوبیه اگر بیشتر دقت میکردید بهتر ازاین میشد ۱/آسمان بخاطر هوای مه آلود بودن عمق ندارد ۲/ آسمان را کمتر در کادر میگذاشتید ۳/ در مناظر از فلاش استفاده نکنید چون نور جلوی کادر زیاد میشود و بگراند ضعیف میشه ۴/اگر hdrمیگرفتید عکس بیشتر خود را نشان میداد ۵/ بعد از عکاسی میتوانید با فتو شاپ وایت بالانس انجام دهید موفق باشید.

  4. ماهان

    ۲۱ دی ۱۳۹۲

    مطمئنا ترکیب خیلی خوبی شده چون جایی که شما زحمت کشیدید ورفتیدثبت کردید واقعا عالی ست
    ولی میتونستید این عالی رو عالی ترکنید
    فقط بامقداری ادیت

  5. هادی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۲

    سلام عزیزم
    انتخاب محل عکاسی خوب بوده
    عکس خوبی هم گرفته شده
    اما چند نکته رو هم من بگم که بتونی عکسهای بهتری بگیری
    توی این عکسی که گرفتی فلاش دوربینت روشنه (‌اینو داشته باش )
    وقتی توی روزهای ابری عکاسی می کنی سعی کن hdr عکس بگیری که بتونی ترکیب رنگی بهتری بدی به عکسهات
    اینجا من استفاده از فیلتر پولاریزه یا فیلتر nd دورنگ (‌بالا مشکی و پایین سفید )‌ رو پیشنهاد می کردم که هم بتونی آسمون رو بهتر دشاته باشی هم زمین رو چون آسمونت خیلی سفیده و چیزی ازش معلوم نیست (‌اینم می تنه سیلقی باشه من واسه بهتر شدن دارم می گم عزیزم )
    شما همیشه عکسهات رو در آخر توی فتوشاپ ادیت کن که کمترین نیاز به استفاده از فلاش رو داشته باشه و رنگها بهتر و طبیعی تر باشند
    تا اونجایی که می تونی واسه عکاسی از منظره از این وسایل استفاده کن
    ۳ پایه خیلی مهمه چون می تونی سرعت شاتر رو پایین بیاری
    استفاده که از حداقل ایزو (‌تا اونجایی که می تونی از ۱۰۰ تجاوز نکن مگر اینکه لازم باشه )‌
    استفاده از ریموت شاتر برای عکاسی یا اینکه عکس رو بزار ۲ ثانیه بعد از فشردن شاتر گیره این فشار انگشتت روی شاتر و یه مقدار کج شدن یا لرزش عکس رو توی سرعت شاتر پایین می گیره
    با ۳ پایه می تونی خیلی راحت سرعت شاتر و پایین بیاره ایزو و پایین بیاری و دیاف رو تا اونجایی که می تونی ببندی تا عکسی تمیز داشته باشی
    موفق باشی عزیزم

    1. سمانه

      ۴ شهریور ۱۳۹۳

      جناب هادی از نظر من عکس ایشون نیاز به فیلتر nd نداره .فیلتر nd مال زمانیست که مابخواهیم بیش از حد نیاز شاتر رو باز نگه داریم و معمولا برای نشان دادن حرکت اب این اتفاق میوفته در صورتی که عکس ایشان به دلیل اختلاف زیاد کنتراست بین اسمان و زمین کلا باید hdr عکاسی شه . که البته باز از نظر من کلا زمان و موقعیت اسمانی که ایشون انتخاب کردن نمیتونه اسمون خوبی بده حتی اگر hdr عکاسی بشه .موفق و موید باشین

  6. مرجان

    ۸ آذر ۱۳۹۲

    سلام. منظره زیبایی هست. بارزترین مشکلی که تو این عکس می بینم رنگ آسمون هست. فکر می کنم علت White balance باشه که رنگ سفید درست ثبت نشده. یا بهتر بود این عکس با دو نوردهی گرفته بشه یا از یک فیلتر عکاسی مناسب استفاده کنید.

    موفق باشید

    1. احسان

      ۹ آذر ۱۳۹۲

      سلام. من هم با نظر شما راجب به آسمون موافقم. در مورد این عکس بهتر بود که نقاط فوکوس رو دستی تنظیم کنید که صخره ها در فوکوس باشند و همینطور آب.

      موفق باشید

      1. بهداد

        ۱۲ آذر ۱۳۹۲

        بانظر احسان موافقم

        1. بهداد

          ۱۲ آذر ۱۳۹۲

          صخره و آب باید برجسته تر از شاخه دیده میشد

          1. ماهان

            ۲۱ دی ۱۳۹۲

            اگه HDR گرفته میشد این مشکل رو نداشت
            که البته با ادیت کردن هم حل میشد و به نظر نور فلاش هم اذیت میکنه

  7. سعید بابازاده

    ۸ آذر ۱۳۹۲

    با سلام
    دوست گفته شما متین ترکیب زیبای بین آب درخت سنگ وجود داره اما به نظر من تصویر شما یکم کنتراست عکس شما پایین هستش و کمی رنگ ها تند تر دیده می شدن عکس بهتر جلوه می داد


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *