داستان پدرو کویینتلا: چگونه جستجوی یک معلم برای یک مفهوم او را به سمت عکاسی هدایت کرد

«به نظر من همه ما به نقطه ای از زندگی می رسیم که یک نیاز، فضاهای خالی را پر می کند. در مورد من، این میل تماما مربوط به بیان احساساتم بود. من یک تاریخدان و معلم هستم و از این بابت بسیار خوشحالم، اما به نظر چیزی در این میان کم بود…» در ادامه این مطلب لنزک داستان ورود پدرو کویینتلا به دنیای عکاسی و آشناییش با سایت ۵۰۰px را مطالعه خواهید نمود.

حدود ۱۱ ماه پیش، به طور اتفاقی عکاسی را کشف کردم و طی یک جستجوی شانسی با سایت ۵۰۰px آشنا شدم. تحت تاثیر عکسی از صاعقه قرار گرفتم! از دیدن عکسهای فوق العاده این سایت واقعا شگفت زده شده بودم، اما از سویی دیگر احساس ناراحتی میکردم چون نمی توانستم آن مکانهای شگفت انگیز را ببینم و در عکاسی مهارت کافی نداشتم تا از آنها عکس بگیرم. تنها در طول چند هفته این شور و اشتیاق به حدی زیاد شد که تمام وقت های اضافه ام را صرف رسیدن به اهداف جدیدم کردم.

در ابتدا به خاطر کیفیت پایین عکسها می ترسیدم آنها را با دیگران به اشتراک بگذارم. خصوصا وقتی که شاهکارهای دیگران را در اینترنت مشاهده می کنید این احساس بیشتر تقویت می شود. اما تصمیم گرفتم تا کم کم با افرادی که مهربانتر هستند و به شما انگیزه می دهند، دوست شوم. آنها به من کمک کردند تا اعتماد به نفس بیشتری در کارم پیدا کنم. در نتیجه من هم تلاش کردم تا کیفیت عکس هایم را بیشتر کنم. همچنین می خواستم تا کمی با زبان های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی آشنا شوم.

تجربه اجتماعی الهام بخش من بود. در حال حاضر به طور روزانه با گروهی از دوستانم که از کشورهای مختلفی هستند صحبت می کنم و حتی با برخی از آنها به صورت حضوری ملاقات می کنم. هدفم این است تا پول کافی بدست بیاورم و روزی بتوانم بیشتر آنها را ملاقات کنم (چون با برخی از آنها صمیمی هستم) و بر اساس این تجربه یک مجموعه عکس تهیه کنم. در اینجا نام آنها را نمی گویم چون ممکن است تعدادی را فراموش کنم.

چیز دیگری که به من انگیزه داد، اولین عکسم بود که بسیار محبوب شد. این عکس «زمین، باد و آتش» نام دارد که در زیر قابل مشاهده است. این یکی از زیباترین غروب هایی بود که در تمام زندگی دیده ام. به نظر بسیار خوش شانس بودم که توانستم از آن عکس بگیرم. این عکس را به همراه یکی از دوستانم گرفتم و حالا می توانم ارزش چیزی را که دیده ام درک کنم.

اولین عکس و گرفتن چنین منظره ای با فرمت jpeg !

چند نکته کلیدی در تکامل عکاسی من به این ترتیب بودند: دیدن عکس های زیاد، درک این موضوع که دوربین چیست و یادگیری چیزهای جدید به صورت روزانه. در حال حاضر فکر می کنم که چگونگی استفاده از وسایل عکاسی مهمتر از وسیله ایست که با آن عکس می گیرید.

در کنار عکس هایی که آپلود می کنم، همیشه نیاز نوشتن داستان آن عکس و به اشتراک گذاشتن جزئیاتی که پشت چگونگی گرفته شدن آن عکس هست را هم احساس می کنم.

با کسانی که فقط عکس را آپلود می کنند و اطلاعات بیشتری راجع به آن نمی دهند موافق نیستم. به نظرم لازم است که جزئیات بیشتری بیان شود، چون به این ترتیب همه ما می توانیم کمی بیشتر بیاموزیم، حتی گاهی از اوقات از اشتباهات خودمان! همچنین تلاش میکنم انتقادهای مثبت و سازنده ای را نسبت به کار دیگران بیان کنم. متاسفانه به اندازه ای که دلم می خواهد وقت ندارم و نمی توانم کار تمام کسانی را که دوست دارم دنبال کنم، اما با این حال تلاشم را می کنم.

همه ما نیازمند بازخورد بیننده و انگیزه هستیم. بسیاری از افراد این انگیزه را به من داده اند و هنوز هم می دهند، بنابراین کمترین کاری که می توانم بکنم این است که آن را جبران کنم.

تمام اینها با حضور در انجمن ۵۰۰px ممکن شد. اینکه بتوانید جزئی از گروهی باشید که یک علاقه و خواسته مشترک دارند، بسیار مفید خواهد بود. من شخصا فکر می کنم که این مساله معنای جدیدی را به زندگی من داده است، چون می توانم با دوستانی ارتباط برقرار کنم که عکس های من هم برایشان معنای خاصی دارد. این مساله مرا به ادامه راه تشویق می کند، چون گاهی از اوقات نسبت به کارهای خودم بسیار سختگیر می شوم و در چنین لحظاتی کارهایم را دوست ندارم.

همچنین فکر می کنم پروژه ای مثل این، با هزینه های بسیار، باید از طرف کسانی که از آن نفع می برند پشتیبانی و حمایت شود. برای همین از ابتدای حضورم در ۵۰۰px تا کنون، همیشه عضویت خود را به Plus (عضویت ویژه در سایت ۵۰۰px که شامل پرداخت هزینه می شود) ارتقا داده ام.

حرف های زیادی برای گفتن دارم، اما فکر میکنم که بسیار طولانی خواهد شد و کسی وقت خواندن آن را نخواهد داشت. در نهایت از تمام کسانی که به من کمک کردند تا این علاقه را در درون خودم پیدا کنم و آن را ادامه دهم تشکر می کنم.

پدرو کویینتلا (Pedro Quintela) داستان فوق را در یکی از گروه های ۵۰۰px با عنوان «۵۰۰px چگونه زندگیم را تغییر داد» به اشتراک گذاشته بود که توسط ۵۰۰px برگزیده و در بخش ISO سایت منتشر شد. امیدواریم مطالعه این داستان برای شما عزیزان الهام بخش واقع شده باشد. درس دیگری که ما می توانیم از این داستان بگیریم، تاثیر مثبت فعالیت در گروه ها و سایت های عکاسی می باشد. همینطور که پدرو این متن را برای انتشار در یکی از گروه های ۵۰۰px آماده کرد و این زحمت را به خود داد و در نتیجه آن ۵۰۰px تحت تاثیر قرار گرفت و آن را منتشر کرد که به شناخته شدن و مطرح شدن این هنرمند کمک بسیاری می کند. صفحه پدرو در سایت ۵۰۰ پیکسل: ۵۰۰px.com/PedroQuintela1

م

منبع

برگرفته از: ۵۰۰px

نظرات شما

  1. دامون

    ۴ فروردین ۱۳۹۴

    من ب تازگی با این سایت فوق العاده آشنا شدم
    و مدت کوتاهی هست ک متوجه شدم میشه با دوربین گوشی و کمی سلیقه و اندکی ذوق و درک درست از شرایط
    چه لحظات فوق العاده ای رو ثبت کرد….
    هر روز پیگیر ساتتون هستم و سعی میکنم اطلاعات مفیدتون رو در قالب عملی پیاده کنم
    به امید پیشرفت روز افزونتون و
    .
    .
    .
    ب امید اینکه منم به D7100 ام برسم
    😀

  2. mohsen3492

    ۴ فروردین ۱۳۹۴

    اکثر مطالبتونو خوندم ، همشون واقعا کاربردی و عالین
    ممنون که این همه زحمت می کشید

  3. محمود

    ۳ فروردین ۱۳۹۴

    و ممنون از شما برای وقتی که می گذارید.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *