انتخاب لنز

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام 
از بین سه لنزSigma 50-100mm f/1.8 و Sigma APO 50-150mm F2.8 وSIGMA APO 70-200MM F 2.8 E
کدوم رو پیشنهاد میکنین برای نیکون ۷۲۰۰؟
صرفا برای مدلینگ

2 پاسخ

سلام
از نظر جنس و کیفیت ساخت و توانایی بدون شک لنز ۵۰-۱۰۰ سری آرت که به نوعی برادر بزرگ تر ۱۸-۳۵(لنز رویایی و عالی ایه) محسوب میشه بین سه لنز حرف اول رو میزنه.بعد اینکه لنز ۷۰-۲۰۰ از سری dg سیگما هست و برای دوربین های فول فریم ساخته میشه و در دوربین شما فاصله کانونی معادلش میشه ۱۰۵-۳۰۰(خیلی تله ست برای کار شما).اما دو لنز دیگه dc هستن و برای کراپ سنسور ها هستن.این سه لنز در سه فاصله کانونی مختلف هستن.برای کار مدلینگ و داخل استدیو هر دو لنز دی سی کافین از این نظر.اما در کیفیت عکس و ساخت بوکه ی نرم و زیبا مطمئنا ۵۰-۱۰۰ بهتر از دو لنز دیگه ست.
امکانات و سایر چیز هاشم به واسطه ی جدید بودن نسبت به دو تای دیگه بیشتره.سازگاری با داک سیگما رو داره.و از هر نظر عالیه.
فقط در یک نقد در dpreviw چند وقت پیش در مورد این لنز بود(بعد از کلی تعریف و تمجید)دوتا اشکال ازش گرفته بودن
۱-رنج فاصله ی کانونی کوتاه که برای عکاسی حیات وحش و عکاسی ورزشی لنز نامناسبیه
۲-در بعضی عکسا کمی اعوجاج رنگ(chromatic aberration) ازش دیده شده که شرکت سازنده توی آپدیت جدیدش که مشکل رو حل کرده بود به این صورت که لنز رو روی داک مخصوص سیگما قرار میدید و اونو از طریق usb خود داک به کامپیوتر متصل میکنید و اپدیت نصب خواهد شد و…
اگر مشکل اول براتون مسئله ساز نیست که گمان نمیکنم برای کار مدلینگ مشکلی ایجاد کنه،این لنز،لنز مناسبیه.از نظر سرعت فوکوس و دقت عالیه.لنز زیبایی هم هست:))
من تجربه کار باهاشون رو نداشتم و صرفا تجربیات دیگرانو انتقال دادم.امیدوارم مفید بوده باشه
 

#1

من سیگما ۵۰ تا ۱۰۰ رو دارم و با وجود اینکه خیلی خوبه بیشتر موقع ها باید بگم که فوکس اتوماتش بعضا ناامیدت میکنه. با جست و جو هایی که تو اینترنت انجام دادم ظاهرا اکثرا همین مشکل رو گزارش دادن. لنز خوبیه من حیث المجموع

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان