از چه سایتی دوربین بخرم خوبه؟؟؟؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام من می خوام یک دوربین d7200 بخرم و لوارم جانبی از چه سایتی بخرم خوبه ؟؟؟ بعدشم اگ میشه یک تئضیح کلی راجب انواع لنز ها بدید مثل dx و… ممنون میشم

5 پاسخ

سلام، دیجی کالا در خرید اینترنتی گزینه مناسبی هست.
در مورد لنز هم سوالتون خیلی کلی و گنگ هستش
اما فکر کنم انواع لنزها و مانت ها منظورتونه
اون dx که فرمودید مانت لنز هست، مثل efs در کنون که به دوربین های سنسور کراپ متعلقه و ef که به دوربین های فول فریم کنون مربوطه.
هرکدوم از این مانت ها لنزهای خاص خودشون رو دارن، البته مثلا مانت ef بر روی بیشتر بدنه های دارای efs هم سوار میشود.
گفتید انواع لنزها، منم لنزهایی که حضور ذهن دارم رو خدمتون میگم
لنز ماکرو: این لنزها متعلق جهت عکاسی برای اجسام و سوژه های کوچکی هست که قابل دید با چشم انسان هست، به این نوع عکاسی هم ماکرو گرافی میگن، به اونایی که چشم انسان قادر به دیدن نیست رو میکرو گرافی میگن. لنز ماکرو برای عکاسی از حشرات و چشم انسان و از این دست چیزها عالی هست.
لنز واید: به لنزهایی گفته میشه که دارای گستره دید زیاد و بالایی داره و دو بخش واید و الترا واید (میزان دید خیلی خیلی گسترده) تقسیم میشه. لنزهای زیر فاصله کانونی ۵۰ رو واید میگن و زیر ۱۸ رو الترا واید. این لنزها برای عکاسی لنداسکیپ عالی هستند.
لنز استاندارد: به لنزهایی گفته میشه که گستره دیدشون مثل چشم انسانه، یعنی چیزی در بین ۵۰ تا ۵۵ میلی متر. این لنزها برای عکاسی خیابانی و مستندی عالی هستند.
لنز تله: لنزهایی هستند که قابلیت عکاسی از اجسام دور رو دارن، و دارای گستره دید کمی هستند. لنزهایی بالاتر از فاصله کانونی ۵۵ رو تله میگن، این لنزها برای حیات وحش عالی هستن.
لنزفیش آی: دارای میزان دید ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه دارن و لنزهایی هستند که تصویر را کروی میکنند. علت این نام گذاری هم بدلیل شباهت لنز به چشم ماهی هست.
لنز تیلت شیفت: لنزهایی که در آن اعوجاج (پدیده ای که خطوط صاف اطراف کادر، خمیده میشن) دیده نمیشن. این لنزها واید هستند و برای عکاسی معماری عالی هستند.
لنزهای پرایم: لنزهایی هستن که قابلیت زوم ندارن، و فاصله کانونی آن ثابت هست، یعنی خودتان از سوژه باید دور یا نزدیک بشین. این لنزها کیفیت عالی دارن
لنزهای زوم: به لنزهایی گفته میشه که فاصله کانونی متغیری دارن و با حلقه زوم، میتونید از سوژه دور یا نزدیک بشین، این لنزها کیفیت کمتری نسبت به پرایم دارن.
اصطلاح لنزهای سریع: به لنزهایی گفته میشه که دارای دیافراگم بازی هستند، مثلا f2.8
سوالی بود در خدمتم

#1

سلام
اعدادی که آقا پویا برای فاصله کانونی گفتند مثل ۵۰ میلی متر,بر روی دوربین های فول فریم ۵۰ میلی متر هست و بر روی دوربین هایی مثل کراپ سنسور,متفاوت هست که در هنگام خرید لنز باید بهش توجه کنید
مثلا لنز پرایم ۵۰ میلی متر بر روی دوربین d7200(اگه اشتباه نکنم) حدود ۷۵ میلی متر میشه
در مورد خرید از سایت,قیمتها رودرچند سایت مختلف با هم مقایسه کنید_که البته این چند روز قیمتها کمی بالا رفته_
موفق باشید

#2

سایت پیکسل هم سایت خوبیه
 

#3

و در مورد لنز هم چون دارید نیکونی میشید.این مطلبو بخونید امیدوارم ابهامات برطرف شه.چون سوالتون کلی بود،توضیحاتش زیاد میشه
http://ppec.ir/?article/4

#4

از پیکسل نخرید یه مغازه کوچیک بود با کلی جنس چینی الانم که بزرگ شده هنوز جنس ها چینی هستن… تعریف من از جنس چینی جنس با حاشیه سود ۵۰۰ درصده. مثلا قرارداد با فوتیکس داره و تمام جنس هاش فوتیکسه ولی معروف ترین لنزها رو موجود نداره… انگار نه انگار فروشگاه لوازم عکاسیه. تازگیا موبایلم میفروشه.
عوضش از افرنگ بگیرید دقیقا برعکس پیکسله… بسیار تخصصی هست سایت و فروشگاهش و بهترین لوازم رو میفروشه.

#5

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان