چگونه بهترین دیافراگم رو برای سوژم انتخاب کنم

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام خدمت همه عزیزان لنزکی . با توجه به دوری یا نزدیکی از یک سوژه ، از کجا باید تشخیص داد که مناسب ترین فاصله کانونی و دیافراگم جهت گرفتن شارپ ترین عکس ممکن ، چیه ؟! من فاصله کانونی واید نرمال و تله لنز رو عالی درک میکنم ، اما متوجه نمیشم وقتی دوستم میگه لنز رو بگذار رو ۹۵ میلی متر ، چطور باید این کار رو انجام دادم و نتیجه این کار چیه ممنونم از همه . دوربینم دی ۵۵۰۰ نیکون با لنز ۱۸ ، ۱۴۰

3 پاسخ

سلام به شما دوست گرامی.
ساده عرض کنم خدمت شما، منظور دوستتون اینه که حلقه زوم لنز رو بچرخونید و حدودا عدد ۱۰۰ رو، کمی کمتر، روی نقطه نشانه سفید لنز بگذارید. اون وقت روی ۹۵ میلیمتره. یا جور دیگه بخوام بگم اینکه لنز رو با چرخوندن حلقه زوم در حالت زوم قرار بدید.
پیروز باشید.

#1

دوست عزیز
ضمن تایید فرمایشات فوق الذکر دوستمان ،معمولا شارپترین دیاف برای هر لنز دو یا سه پله بسته تر از بازترین دیاف لنز است اگر بازترین دیاف لنز شما سه و نیم (۳/۵) است دو یا سه پله آن را ببندید و هرکدام را امتحان نمایید. برای اینکار دوربین را در مود اولویت با دیافراگم و روی سه پایه بگذارید روی نوشته های یک ورق روزنامه با هر فوکالی که خواستید فکوس کنید و با تمام دیافراگم ها عکس بگیریدبعد عکسها را تاحد ممکن بزرگ  و مقایسه نمایید.
موفق تر باشید!
 

#2

یه راه دیگر هم هست با فرمایشاتی که شما دارید و اینکه تازه شروع کردین. به نظر من شما مثلث نور دهی رو کاملا مطالعه کنید و چم و چون قضیه کاملا واقف بشین. در ثانی شارپنس عکس به مساایل زیادی مربوطه که فوکال یا همون ۹۰ که شما میفرمایید یکی از کمترین تاثیرات رو داره (فوکال رو سرچ و مطالعه کنید). در مرحله اول سری لنز شماست که مثلا تو کانن سری L بالاترین کیفیت رو دارند . بجز اون نور محیط هست که هر چه بالاتر باشه عکس شارپ تره که نور واقعا مهمه و سرعت شاتر هم بسیار مهمه. حالا پیشنهاد من اینه که شما مود دوربین رو روی سرعت شاتر قرار بدین و با سرعت های بالاتر عکس بگیرین البته تا جایی که نور جوابگو هست و تاریک نشه. از سه پایه هم میتونین استفاده کنین. اینا چیزهایی نیست که تو چهار خط بتونیم توضیح بدیم و کاملا راهنمایی بشین اما مباحثی رو که مطرح کردم رو حتما کاملا مطالعه کنین و با ربط دادن به هم حتما عکسهای بهتر خواهید گرفت.
سرعت شاتر/فوکال/میزان نور در عکاسی/ انواع لنز/ اهمیت سه پایه

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان