بایگانی بر حسب نگاه عکاس

در سری مطالب لنزک با عنوان «نگاه عکاس» قصد داریم نگاه هنرمندانه، خلاقانه و متفاوت عکاسان در ژانر های مختلف عکاسی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

تمرین هنر دیدن: هر روز بر عکاسی از یک رنگ متفاوت تمرکز کنید

در این آموزش عکاسی لنزک به شما عزیزان یک تمرین عالی یاد می دهیم تا هنر دیدن خود و مهارت یافتن فرصت های عکاسی تازه را تقویت نمایید. رنگ همه جا هست. همان قدر که عکس سیاه و سفید می تواند زیبا باشد، رنگ نیز به ما تنوع، و گاهی اوقات غیر قابل پیش بینی بودن می دهد. اما جالب است که به راحتی نیز ممکن است آن را دست کم بگیریم. به مرور زمان، من چند تمرین یاد گرفتم تا رنگ را در پیش زمینه ذهنم نگه دارم. یکی از این تمرینات تمرکز بر عکاسی از یک رنگ متفاوت در هر روز است. این کار برای تازه نگه داشتن عکاسی شما و آموزش دادن به چشم هایتان برای این که به دنبال فرصت های عکاسی جدید باشند، عالی است.

ادامه مطلب

مجموعه عکس هایی با پرسپکتیو های مختلف

اینکه انتخاب کنید از یک زاویه پایین و مستقیم عکاسی کنید یا از بالا، از دور یا نزدیک، واید یا کلوزآپ، از پشت چیز ها سوژه را به تصویر بکشید یا تنها انعکاس آن را از سطحی بازتابنده، تعیین کننده پرسپکتیو (perspective) در عکاسی هستند و به کار گرفتن قدرت پرسپکتیو از مهارت های یک عکاس حرفه ای در هر ژانر عکاسی می باشد. پرسپکتیو مربوط به زاویه دوربین، نزدیکی عکاس به سوژه ها و آنچه در کادر می گنجاند است و نقش مهمی در تصویر نهایی دارد. در این مطلب لنزک، مجموعه ای از عکس ها با پرسپکتیو های مختلف و شماری با پرسپکتیو های خلاقانه را مشاهده خواهید نمود.

ادامه مطلب

لی جفریس و عکاسی پرتره از بی خانمان ها

لی جفریس (Lee Jeffries) یک عکاس واقع گرا (رئالیست) است که روی عکاسی پرتره از افراد بی خانمان تمرکز دارد. «همه از کنارشان می گذرند گویی که بی خانمان ها نامرئی اند، اما من به آن ها نزدیک می شوم به این امید که مردم متوجه شوند آن ها درست مثل من و شما هستند». عکس های او جاذبه و صحت خاصی دارند که از دل ارتباطات خالص انسانی بیرون می آید. لی جفریس تک تک سوژه های عکاسی اش را شخصا می شناسد و گاهی در تجربه دشوار خوابیدن آن ها شریک می شود – تا یک ارتباط واقعی ایجاد کند. در ادامه این مطلب لنزک شما عزیزان را با این هنرمند و پرتره های کلوزآپش بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

ادامه مطلب

۵ نکته برای کمک به ایجاد عکس های مینیمالیستی بهتر

من مطمئنم که هر عکاسی تلاش می کند تا از ایجاد عکس های کسل کننده اجتناب کند. اما منظور از کسل کننده چیست؟ روش های متعددی برای تعریف این کلمه وجود دارد، اما متاسفانه، بعضی اوقات به اشتباه مفهوم مینیمالیسم به عنوان مترادفی برای کلمه کسل کننده تفسیر می شود.

ادامه مطلب

عکاسی در جستجوی فرم: چهره های پنهان مجموعه عکسی از مهدی پاسگر

مهدی پاسگر: «مدت ٩ سال هست که مجموعه ای را در زمینه «فرم» در طبیعت بکر مناطق مختلف ایران عکاسی کردم با عنوان «چهره های پنهان». تا به حال سه نمایشگاه انفرادی در گالری بهزاد و خانه عکاسان و گالری اندیشه با این عنوان و موضوع داشتم. موضوع این آثار فرم و به بیانی ساده به تصویر کشیدن شکل هایی هست که در طبیعت وجود دارد ولی دیدن آن ها نیاز به نگاهی عمیق و دقیق دارد که با جدا سازی سوژه که معمولا بخشی از یک درخت یا صخره یا سنگ و چوب و استلاکمیت و استلاکتیت موجود در غارهاست، بیننده در آن قاب مورد نظر تصویری از صورت انسان یا یک حیوان و یا حتی موجوداتی تخیلی را می بیند.»

ادامه مطلب

درس های عکاسی که من در حین بزرگ شدن از انسل آدامز یاد گرفتم

انسل آدامز می گفت: «هنگامی که از مناظر عکس می گیری، هیچ وقت حتی یک برگ یا گل را جابجا نکن، به طبیعت به خاطر آنچه که هست احترام بگذار. یاد بگیرد که یک ترکیب بندی از چیزی که به طور طبیعی وجود دارد، ایجاد کنی.» از آن موقع، من هیچ وقت دوربین را زمین نگذاشتم، همیشه در زندگی و شخصیت من حضور داشت و عکاسی منظره به عشق من تبدیل شد.

ادامه مطلب