بایگانی بر حسب نگاه عکاس

در سری مطالب لنزک با عنوان «نگاه عکاس» قصد داریم نگاه هنرمندانه، خلاقانه و متفاوت عکاسان در ژانر های مختلف عکاسی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

آموزش عکاسی از آسمان به شکل هرم با چرخاندن دوربین طی نوردهی طولانی

نقاشی با نور یکی از تکنیک های عکاسی است که با حرکت دادن منبع نور مثل یک چراغ قوه مقابل دوربین یا برعکس حرکت دادن دوربین مقابل یک منبع نور ثابت مثل ماه، طی نوردهی طولانی (عکاسی با سرعت شاتر آهسته، مثلا ۱ دقیقه)، انجام می پذیرد. جیسون دی پیج (Jason D. Page) عکاس حرفه ای نقاشی با نور در شرح مجموعه عکس «اهرامی در آسمان» خود می گوید که همیشه به تمدن های باستانی علاقه داشته و پس از مشاهده تابش نور خورشید پشت هرم ها به فکر ایجاد تصویری مشابه با استفاده از تکنیک های نقاشی با نور افتاده است. در ادامه این مطلب لنزک علاوه بر مشاهده شماری از آثار این مجموعه، با شیوه عکاسی، تجهیزات و تنظیمات دوربین استفاده شده آشنا می شوید.

ادامه مطلب

چگونه در عکس های منظره خود یک داستان بگویید

گاهی اوقات وقتی من به مکان های جدید می روم، آنها آنقدر الهام بخش هستند که حس می کنم از لحاظ عکاسی به چالش کشیده شده ام. زمانی که این اتفاق می افتد، من باید یک قدم به عقب برگردم و در مورد ویژگی های خاص آن مکان که مرا اینچنین شگفت زده کرده است فکر کنم. در این مطلب لنزک خواهید آموخت که چگونه در عکاسی منظره یک داستان را به تصویر بکشید و اینکار چگونه به عکاسی شما جهت می دهد. مطالعه این آموزش را به همه علاقه مندان به عکاسی منظره توصیه می کنیم.

ادامه مطلب

چگونه از یک ترفند عکاسی قدیمی برای ایجاد عکس های دیجیتال سورئال استفاده کنیم

من اخیرا یک تکنیک عکاسی قدیمی پیدا کردم که به شما اجازه می دهد به عکس هایی که حرکت را داخل کادر نمایش می دهند، رنگ های سورئال اضافه کنید. به نظر می رسد که این تکنیک در حوزه عکاسی دیجیتال جدید باشد، اما خود تکنیک از دوران اولیه عکاسی دیجیتال شناخته شده است. در ادامه این آموزش عکاسی و ویرایش لنزک خواهیم دید که چگونه می توان به کمک یک تکنیک عکاسی قدیمی خلاقیت به خرج داد و از صحنه هایی که شاید بار ها به تصویر کشیده شده اند، عکس هایی هنری با رنگ های سورئال خلق کرد.

ادامه مطلب

عکس های منظره شیب دار از پروژه عکاسی سورئال با نام پَختستان

عکاس و طراح گرافیک ترکی آیدین بیوکتاش (Aydın Büyüktaş) به راستی در هنر سورئالیسم به استادی رسیده است. آیدین برای خلق عکس های منظره خیالی پروژه «پَختستان – Flatland» خود از دِرون ها برای عکاسی هوایی استفاده کرده (۱۸ تا ۲۰ عکس برای هر منظره) و سپس این عکس ها را جوری ترکیب کرده تا یک افکت شگفت انگیز شیب دار ایجاد کند، به طوری که هرچه پایین تر می رویم جهان کوچک تر و پهن تر می شود. آیدین نام پروژه اش را از رمان کوتاه Flatland یا پَختستان نوشته ادوین ابوت ابوت الهام گرفته که داستان جهانی است که ساکنان آن اشکال هندسی دو بُعدی (۲d) هستند.

ادامه مطلب

عکاسی انتزاعی یا آبستره: ۴ دلیل برای عکاسی از بتن

وقتی مردم از من می پرسند آیا سوژه مورد علاقه ای برای عکاسی دارم، اغلب از پاسخ من شگفت زده می شوند. می دانید، من واقعا از عکاسی انتزاعی یا آبستره (abstract) از محیط های شهری لذت می برم، و بیش از هر چیزی، عاشق عکاسی از بتن هستم. بله، درست است! بتن ساده و قدیمی.

ادامه مطلب

نگاه عکاس #۶: نقاشی با نور منظره در شب

تمام این کار را با یک چراغ قوه انجام دادی؟ پس چرا خودت در عکس نیفتادی؟ چطور اینکار را کردی؟ این ها سوالاتی هستند که در یک نمایشگاه عکاسی اخیر با من مطرح شد. بازخوردی که گرفتم بسیار مثبت بود و یکی از عکس های نقاشی با نورم بیشترین فروش را داشت. با نقاشی با نور کردن جهان، منظره تاریکخانه شما می شود. شما دقیقا مشخص می کنید می خواهید چه چیزی روشن شود و چه افکت های نوری ای اضافه کنید. تنها محدودیت خلاقیت تان است. حتی صحنه هایی که قبلا بار ها عکاسی شده اند، می توانند به شکل کاملا جدیدی به تصویر کشیده شوند. در این شماره از «نگاه عکاس» لنزک، از شما عزیزان برای تماشای شماری از مناظر نقاشی با نور شده جیمز میلز (James Mills) و مطالعه توضیحات بیشتر از وی دعوت می کنیم.

ادامه مطلب