تمرین هنر دیدن: هر روز بر عکاسی از یک رنگ متفاوت تمرکز کنید

در این آموزش عکاسی لنزک به شما عزیزان یک تمرین عالی یاد می دهیم تا هنر دیدن خود و مهارت یافتن فرصت های عکاسی تازه را تقویت نمایید. رنگ همه جا هست. همان قدر که عکس سیاه و سفید می تواند زیبا باشد، رنگ نیز به ما تنوع، و گاهی اوقات غیر قابل پیش بینی بودن می دهد. اما جالب است که به راحتی نیز ممکن است آن را دست کم بگیریم. به مرور زمان، من چند تمرین یاد گرفتم تا رنگ را در پیش زمینه ذهنم نگه دارم. یکی از این تمرینات تمرکز بر عکاسی از یک رنگ متفاوت در هر روز است. این کار برای تازه نگه داشتن عکاسی شما و آموزش دادن به چشم هایتان برای این که به دنبال فرصت های عکاسی جدید باشند، عالی است.

شروع کار

رنگ بخش عمده دنیای ما را تشکیل می دهد، اما عکاسی از آن ممکن است آنقدر که فکر می کنید آسان نباشد. گاهی اوقات وفور رنگ ها می تواند اغراق آمیز باشد، و گاهی اوقات پیدا کردن رنگی که به دنبال آن می گردید سخت است! قبل از شروع این چالش، یک قلم و کاغذ بردارید. برای هر رنگ یک عنوان بنویسید و تا جایی که می توانید چیزهای مختلف را در زیر هر یک از آنها لیست کنید. گاهی اوقات حتی خوب است که طرح های یک رنگ خاص را گوگل کنید، تا ایده هایی در مورد این که باید به دنبال چه چیزی باشید، به شما بدهند.

سپس، یک روز کامل را به هر رنگی که دوست دارید از آن عکس بگیرید، اختصاص دهید. و لازم نیست دقیقا فقط به همان رنگ بچسبید. چرا از یک پالت رنگ ملایم تر (پاستلی) استفاده نکنید؟ رنگ های صورتی، خاکستری، و آبی ملایم عکس های شگفت انگیز و پراحساسی به وجود می آورند. رنگ های تند تری مانند نارنجی، قهوه ای و سبزهای تیره رنگ های خوبی برای فصل پاییز هستند.

به دنبال رنگ های برجسته بگردید…

انسان ها روز به روز به دنبال رنگ های برجسته تر هستند. رنگ های عمیق و اشباع شده توجه را جلب کرده و بیننده را برای یک نگاه دقیق تر به سمت خود می کشند. یک پالت رنگ محدود از رنگ های برجسته، بر بافت و شکل تاکید می کند.

رنگ های عمیق و اشباع شده جلب توجه کرده و بیننده را برای یک نگاه دقیق تر به سمت خود می کشند.

و یک پالت رنگ نرم تر…

عکاسی از رنگ ها لازم نیست همیشه در مورد یک مجموعه رنگ برجسته باشد. رنگ های ظریف یا تقریبا تک رنگ بر جزئیات تاکید کرده و فضای نرم تری به یک عکس می بخشند.

عکس های نرم (پاستلی) بهتر است در روزهای ابری یا کم نور گرفته شوند تا برای به دست آوردن تصویری با تن رنگ های یکنواخت تر، سایه ها به حداقل برسند.

رنگ های نرم تر مانند صورتی و ارغوانی می توانند بدون غلبه بر تصویر، به آن رنگ اضافه کنند.

چرا هر دو نه؟

پیش زمینه این تصویر از رنگ های برجسته و متضاد تشکیل شده، در حالی که پس زمینه عمدتا از یک رنگ صورتی نرم تشکیل شده است. رنگ های برجسته و نرم بر یکدیگر تاکید کرده و تصویر پویاتری ایجاد می کنند. فضای منفی در اطراف نیمه بالایی تصویر نیز مهم است، که تعادل را حفظ کرده و تضمین می کند که پالت رنگ به طور کلی خیلی قوی و اغراق آمیز نباشد.

فرصت ترکیب رنگ های برجسته (تند) و نرم با یکدیگر همیشه پیش نمی آید، اما وقتی پیش بیاید متوجه خواهید شد. ترکیب دو طرح رنگ تصویر پویایی ایجاد می کند که در آن رنگ های برجسته تر و نرم تر یکدیگر را تقویت کرده و تصویر را کامل می کنند.

استفاده از حرکت

رنگ می تواند حرکت دوربین را برجسته کرده، و حرکت می تواند رنگ را برجسته کند. این یک دوگانگی دوست داشتنی است که برای ثبت تصاویر انتزاعی عالی است.

عکس گرفتن از داخل یک ماشین (از پنجره) یا اتوبوس در حال حرکت را امتحان کنید. یک سرعت شاتر آهسته در اواخر عصر، نور کافی برای ایجاد یک تصویر نرم از رنگ ها را فراهم می کند.

این تصویر با یک سرعت شاتر آهسته در حین سفر به یک جای دورافتاده گرفته شده است. نور بعد از ظهر با نور ماشین های در حال حرکت ترکیب می شود تا یک عکس انتزاعی نرم و بااحساس ایجاد کند.

بیشتر بیاموزید: آموزش چهار راه برای عکاسی از رد یا دنباله نور انتزاعی

جزئیات

رنگ قدرت روشن کردن جزئیات را دارد، که به طور کلی به عمق یک عکس می افزاید. رنگ، یک تصویر خوب را غنی تر می کند.

علامت جاده زرد رنگ ظریف و نمادهای قرمز رنگ به این تصویر جزئیات اضافه کرده و بیننده را به یک نگاه دقیق تر ترغیب می کنند.

در جاهای غیر معمول به دنبال رنگ بگردید

همانطور که قبلا اشاره کردم، پیدا کردن رنگ منتخب هر روز شما ممکن است به طرز شگفت انگیزی سخت باشد. یک روز تمرکز بر رنگ قرمز شما را به سفر کاملا متفاوتی نسبت به سوژه های آبی خواهد برد.

سعی کنید در مکان های کمتر متداول به دنبال رنگ ها و الگوهای غیر معمول باشید. یا رانندگی کرده و یک مکان کاملا جدید را کشف کنید. این تغییر مکان یا تمرکز بر تکنیک های ترکیب بندی مانند خطوط هدایتگر و بافت می تواند به شما کمک کند تا خلاق تر شوید.

یک پالت قرمز برای دوشنبه. تلاش برای پیدا کردن پرسپکتیوهای غیر معمول اغلب نتایج غیر منتظره ای به همراه دارد، و رنگ روز شما را به شیوه های جدید و جالب نشان خواهد داد.

پالت رنگ چهارشنبه، کاشی های سبز و آبی یک پیاده رو شهری را آراسته اند.

اگر برای مطالعه وقت بیشتری دارید و مایلید در مورد رنگ اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله «آموزش نکاتی برای استفاده از رنگ در عکاسی» را مطالعه نمایید.

ن

نتیجه گیری

در حالی که رنگ همه جا هست، اما به راحتی ممکن است آن را دست کم بگیریم. تمرین های ساده مانند تمرکز بر عکاسی از یک رنگ خاص در هر روز، به تازه و منحصر به فرد نگه داشتن کار شما کمک می کنند.

با دقت به اطراف خود نگاه کنید و از کاوش کردن نترسید، رنگ اغلب خودش را به شیوه های غیر منتظره و جذاب نشان می دهد!

و لطفا عکس هایی که می گیرید را در اینستاگرام با هشتگ Lenzak# با ما به اشتراک بگذارید!

نویسنده: مگان کندی (Megan Kennedy)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *